AnonymBruker Skrevet 18. august #1 Del Skrevet 18. august Hei, i forbindelse med konfirmasjon har vi en gjest som ikke tåler egg. Noen som har tips til ei god kake uten egg? Anonymkode: 690f8...d92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 18. august #2 Del Skrevet 18. august Søk på vegankaker, så slipper du erstatning. F.eks browniekake eller trøstekake (gulrotkake) fra Veganmisjonen eller Google "Crazy cake" og du vil få flere oppskrifter på en god sjokoladekake. 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #3 Del Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, i forbindelse med konfirmasjon har vi en gjest som ikke tåler egg. Noen som har tips til ei god kake uten egg? Anonymkode: 690f8...d92 https://www.detsoteliv.no/oppskrift/crazy-devil-chocolate-cake Anonymkode: 7b040...252 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #4 Del Skrevet 18. august Toro Brownies 🫢 Serverer med jordbær og krem ved siden av. Anonymkode: 45269...850 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 18. august #5 Del Skrevet 18. august (endret) Smuldrepai 🤗 Endret 18. august av Rødstrupa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #6 Del Skrevet 18. august Ostekake! Anonymkode: 41294...17e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #7 Del Skrevet 18. august Oreokake🤤 bare vær påpasselig med innholdet i sjokolademoussen. Anonymkode: fe865...1a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #8 Del Skrevet 18. august Denne enkle sjokolade langpannen er knallgod og har enda ikke møtt på en unge som ikke liker den. Jeg pleier å han3 t-skjeer med kanel i deigen👌 Nå det e sagt. Vil du gjøre det veldig enkelt, så er Toro sin klassiske sjokoladelangpanne svært allergivennlig med verken melk eller egg. Men hjemmelaget glasur har jeg lurt mange til ` tro den er hjemmebakte hos oss😄 Anonymkode: 1a96b...477 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #9 Del Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Denne enkle sjokolade langpannen er knallgod og har enda ikke møtt på en unge som ikke liker den. Jeg pleier å han3 t-skjeer med kanel i deigen👌 Nå det e sagt. Vil du gjøre det veldig enkelt, så er Toro sin klassiske sjokoladelangpanne svært allergivennlig med verken melk eller egg. Men hjemmelaget glasur har jeg lurt mange til ` tro den er hjemmebakte hos oss😄 Anonymkode: 1a96b...477 Haha glemte linken🤪 https://www.tine.no/oppskrifter/kaker/krem-og-sjokoladekaker/kines-knallgode-sjokoladekake Anonymkode: 1a96b...477 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #10 Del Skrevet 19. august I den blå "Fra boller til buritos" er det en oppskrift på formkake uten egg. Den er veldig fin som grunnoppskrift. Den kan varieres på samme måte som den andre oppskriften på formkake, og også brukes til muffins. For å gjøre den mer festlig kan du lage den i rund form, dele i to og fylle med passende fyll, og pynte med krem eller glasur. Den kan enkelt gjøres melkefri/vegansk ved å bruke plantemelk (jeg foretrekker soya) og melkefri margarin. Desverre har jeg ikke boka tilgjengelig akkurat nå, og jeg finner ikke bildet jeg trodde jeg hadde på telefonen. Anonymkode: e7906...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august #11 Del Skrevet 22. august On 8/18/2024 at 11:27 PM, AnonymBruker said: Denne enkle sjokolade langpannen er knallgod og har enda ikke møtt på en unge som ikke liker den. Jeg pleier å han3 t-skjeer med kanel i deigen👌 Nå det e sagt. Vil du gjøre det veldig enkelt, så er Toro sin klassiske sjokoladelangpanne svært allergivennlig med verken melk eller egg. Men hjemmelaget glasur har jeg lurt mange til ` tro den er hjemmebakte hos oss😄 Anonymkode: 1a96b...477 Hvis du mener denne: https://www.toro.no/produkter/sjokoladekake-langpanne/, så er det egg i den. Det er oppgitt som ingrediens nummer tre. Og som en liten obs til andre som eventuelt skal bake til noen med allergi så må man gå for melkefri margarin om man vil tilpasse den til noen med melkeproteinallergi og ikke "bare" laktoseintoleranse. Anonymkode: 67ae9...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 22. august #12 Del Skrevet 22. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvis du mener denne: https://www.toro.no/produkter/sjokoladekake-langpanne/, så er det egg i den. Det er oppgitt som ingrediens nummer tre. Og som en liten obs til andre som eventuelt skal bake til noen med allergi så må man gå for melkefri margarin om man vil tilpasse den til noen med melkeproteinallergi og ikke "bare" laktoseintoleranse. Anonymkode: 67ae9...4f0 Ikke meg du siterer, men Toro sin brownies i langpanne er uten både egg og melk. Ikke laget den selv da jeg har en oppskrift som er sykt enkel så jeg gidder ikke kjøpe, men fint for de som ønsker det. Jeg har melkeallergi og setter pris på at du opplyser her 😊👍🏻 Fort gjort å bomme på laktoseintoleranse og melkeallergi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #13 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (På 18.8.2024 den 20.43): Hei, i forbindelse med konfirmasjon har vi en gjest som ikke tåler egg. Noen som har tips til ei god kake uten egg? Anonymkode: 690f8...d92 En gjest som ikke tåler egg? Vi har ett barn med uttalt eggallergi i familien. Barnet reagerer kraftig bare der er mat i rommet som inneholder egg….Ville aldri laget en kake uten egg og hatt selskap med enneggeallergiker. Anonymkode: 5c3d3...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august #14 Del Skrevet 23. august AnonymBruker skrev (1 time siden): En gjest som ikke tåler egg? Vi har ett barn med uttalt eggallergi i familien. Barnet reagerer kraftig bare der er mat i rommet som inneholder egg….Ville aldri laget en kake uten egg og hatt selskap med enneggeallergiker. Anonymkode: 5c3d3...111 Nå finnes det grader av "tåler ikke egg", alle går ikke i anafalytisk sjokk bare de inhalerer et eggeprotein. Det er lurt å spørre dem det gjelder. I familieselskap kjenner man gjerne gjestene. Vi har nøtteallergikere i familien. Den ene kan sette fram nøtteskål for gjester i jula, en annen må be folk fjerne nøttene før kaffebesøk. Ingen av dem kan spise kake med nøtter. Anonymkode: e7906...711 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #15 Del Skrevet 24. august On 8/22/2024 at 8:11 PM, Daisy-love said: Ikke meg du siterer, men Toro sin brownies i langpanne er uten både egg og melk. Ikke laget den selv da jeg har en oppskrift som er sykt enkel så jeg gidder ikke kjøpe, men fint for de som ønsker det. Jeg har melkeallergi og setter pris på at du opplyser her 😊👍🏻 Fort gjort å bomme på laktoseintoleranse og melkeallergi. Ah, ikke sant! Men den beskriver man kanskje som brownie og ikke vanlig sjokoladelangpanne? 🤔 Men ja, viktig folkeopplysning. Har et lite barn med melkeallergi, og jeg har erfart at det er veldig, veldig, veldig mange som tenker at det betyr laktoseintoleranse eller kun melk-melk (og at f.eks. margarin, eller til og med smør og ost går bra). Anonymkode: 67ae9...4f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 24. august #16 Del Skrevet 24. august AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ah, ikke sant! Men den beskriver man kanskje som brownie og ikke vanlig sjokoladelangpanne? 🤔 Men ja, viktig folkeopplysning. Har et lite barn med melkeallergi, og jeg har erfart at det er veldig, veldig, veldig mange som tenker at det betyr laktoseintoleranse eller kun melk-melk (og at f.eks. margarin, eller til og med smør og ost går bra). Anonymkode: 67ae9...4f0 Folkeopplysning all the way her, så vi er helt på linje her. Sååå mange som tar feil. Dessverre. Jeg melder meg gjerne til å lage allergivennlige kaker, både melk, egg og glutenfrie. Mest hell med melk og eggfrie, men ok nok med glutenfrie. Da vet jeg at jeg får noe jeg kan spise, og er trygg på å servere det videre også. Aner ikke om den brownielangpannekaken går mer som brownies, var mest for å gi et alternativ for de som synes det er trygt og lettvint med Toro. Ikke alle er trygge på allergibakst, og da synes jeg nesten det er bedre med pose så jeg føler meg litt tryggere på å spise det. Litt på siden er alle dem som bare har hatt «litt» feta i den grønne salaten. «Det er jo bare å plukke ut» 🙄😬🫣 Eller bare «litt» smør i x rett. Glad de er ærlige, men folkeopplysning må dessverre enda til. Jeg er matpakkedronningen, og med god grunn, men legger som sagt glatt til rette for andre allergikere, så langt jeg har kapasitet og nok kunnskap, og det ikke er snakk om ekstrem allergi, for selv om kjøkkenet er rent, så er det ikke sterilt. Egg og melk er derimot ikke i hus, men har noen produkter som kan inneholde spor. For de fleste går jo det greit, men spør alltid. Jeg kan selv har produkter som kan inneholde spor, så er heldig der. Litt hjertesukk fra en allergiker til en annen (allergikermamma) her. Vet vi skjønner hverandre litt for godt 💔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august #17 Del Skrevet 24. august Du jam røre ut chiafrø i litt vann og bruke som "egg". Dette binder deigen. Har hørt man kan gjøre det samme med væsken som er oppi kartongene med kikerter. Ville prøvd å lage en liten porsjon (feks muffins) og testet ut oppskriften i forkant. Anonymkode: 23f59...903 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå