Gå til innhold

Far møter ikke til mekling. Har pappaperm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi går igjennom samlivsbrudd, baby er 9 måneder. Han flyttet ut av boligen på fredagen og vi har mekling imorgen. Han sier at han ikke kommer til å møte og at jeg kan ha baby 100%. Dette skrev han på sms ikveld.

Hvordan blir det med hans permisjon? 

Anonymkode: cab04...427

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du møter og får meklingsattest, deretter kan du søke permisjonen overført til deg.

Enklere om du får ham til å signere en faktisk avtale om at barnet bor hos deg og at det ikke er samvær. 

Anonymkode: 32a9b...8e4

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Du møter og får meklingsattest, deretter kan du søke permisjonen overført til deg.

Enklere om du får ham til å signere en faktisk avtale om at barnet bor hos deg og at det ikke er samvær. 

Anonymkode: 32a9b...8e4

Ja, jeg møter selvfølgelig uansett. Det er jeg som har tatt initiativet til møte og bruddet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg møter selvfølgelig uansett. Det er jeg som har tatt initiativet til møte og bruddet. 

Hvorfor gå ifra barnets far når baby bare er 9 måneder? Det er jo galskap. Man holder ut, du har tross alt valgt å få barn med han.

Anonymkode: 91510...fdd

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor gå ifra barnets far når baby bare er 9 måneder? Det er jo galskap. Man holder ut, du har tross alt valgt å få barn med han.

Spar deg. Det er IKKE temaet. Du aner ikke hvorfor de går fra hverandre 

Anonymkode: 97032...c5a

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ærlig talt, du vet ingenting om vår situasjon. Ja, i noen situasjoner holder man ut, men ikke når det foreligger psykisk vold. 

• Liker 5
  • Hjerte 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Far bryr seg åpenbart ikke om baby, så jeg skjønner ts godt. 

Ts: du møter opp i morgen. Far ga deg heldigvis skriftlig beskjed om at du skal ha baby 100%, så da er det jo lite stress sånn sett. 

Anonymkode: ab937...473

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Min venninne opplevde at mannen hadde vært utro nesten 1 år da deres baby var 8 mnd. Han hadde et fullt ut forhold med dama bak ryggen hennes. Det er ikke alt man skal holde ut, gitt. 

Anonymkode: 8f10a...6de

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ærlig talt, du vet ingenting om vår situasjon. Ja, i noen situasjoner holder man ut, men ikke når det foreligger psykisk vold. 

Så bra du går nå mens barnet er så lite❤️

Jeg ventet i flere år og kan ikke tilgi meg selv for hvordan det har påvirket barnet.

Permisjon søker du om overført til deg så fort du har meklingsattesten.

Anonymkode: 8fa0d...b93

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Som de andre sier her

Du går på møtet, får meklingsattest- deretter kontakter du nav og får permen overført til deg. 

Resten tar du som det kommer. 

Anonymkode: 908c7...1e5

• Liker 4
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Så bra du går nå mens barnet er så lite❤️

Jeg ventet i flere år og kan ikke tilgi meg selv for hvordan det har påvirket barnet.

Permisjon søker du om overført til deg så fort du har meklingsattesten.

Anonymkode: 8fa0d...b93

Takk❤️ vondt å lese om hvordan det påvirket ditt barn, håper dere har det bedre nå.

Det er tøft. Vi har vært gift i 11 år før vi fikk baby og det ble ille i slutten av graviditeten og etter baby kom. Det er baby som er motivasjonen min og årsaken til at jeg har klart å gjennomføre. H*n skal ikke vokse opp i et destruktivt hjem. Heldigvis er boligen min alene. 

• Hjerte 10
Skrevet

Ts her, når han allerede er i 1 måned inn i pappaperm og det er avtalt med arbeidsgiver. Så er det jo ikke sikkert arbeidsgiver har mulighet til at han skal kunne komme tilbake før på jobb. Noen som har erfaring med det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her, når han allerede er i 1 måned inn i pappaperm og det er avtalt med arbeidsgiver. Så er det jo ikke sikkert arbeidsgiver har mulighet til at han skal kunne komme tilbake før på jobb. Noen som har erfaring med det?

Arbeidgiver får raskt beskjed fra NAV dersom det er endringer i situasjonen.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Du er tøff 💪

og dette ordner seg ❤️

Anonymkode: 3eb01...b69

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når du melder fra til Nav om endring så melder de om endringen til arbeidsgiver. Hvordan arbeidsgiver løser det er noe individuelt og det må dere bare se ann - eller rettere sagt far må se ann hvordan det løses avhengig av hva jobb han har osv.. 

Anonymkode: 908c7...1e5

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det må de bare ordne. Du må øve deg på å tenkte på deg selv, og barnet. Så får eksen ordne opp i sitt liv og med sin arbeidsgiver. Bra du kom deg ut. Jeg gikk da barnet var 11 mnd. av samme grunn, men var dum nok til å gå tilbake ett år senere. Det har kostet for å si det sånn, både for meg og ungen. 

Anonymkode: e5eac...ea5

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir uansett mellom ham og arbeidsgiver - og hans hodebry. NAV bryr seg bare om hvem baby er hos, når det kommer til endring av permisjon pga samlivsbrudd. 

Anonymkode: 072ba...a45

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvordan er det med din arbeidsgiver? Ikke alle som er like fleksible på at arbeidstaker plutselig skal ha ekstra permisjon. Det er vel regler for søknad m.m.?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

1950 tallet ringte å ville ha holdningene sine tilbake , holde ut my ass😆

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Enig med den som skrev at du godt kan svare han på den sms at da regner du med han gir deg hovedomsorg? 

Anonymkode: 72baf...03f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...