AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #1 Skrevet 18. august 2024 Dere som er hvite og som har en kjæreste, har dere opplevd rasistiske kommentarer ute i offentligheten? Enten mot dere som par, eller noe mot kjæresten? Hva er bra "comeback" eller hva bør man si hvis noen er rasistisk mot kjæresten din? Jeg er så redd for å fryse eller ikke vite hva jeg skal si hvis noen er rasistisk mot min nye kjæreste. Anonymkode: ceed7...b87 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #2 Skrevet 18. august 2024 *har en ikke-hvit kjæreste, skulle det stå Anonymkode: ceed7...b87
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #3 Skrevet 18. august 2024 Ikke noe enda, får håpe det ikke blir noe særlig senere når hun kommer hit for å bo med meg. Anonymkode: d4824...265 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #4 Skrevet 18. august 2024 Ikke merket noe, men husk på at folk som kommer med kommentarer vil gjerne ha en reaksjon. Ikke la dem få det 😊 Se dem i øynene og smil. Ta hånden til kjæresten din eller noe. Anonymkode: 8f547...6ac 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #5 Skrevet 18. august 2024 Jeg hadde en "ikke-hvit" kjæreste i flere år, opplevde aldri noe rasisme fra fremmede eller kjente. Han var riktignok adoptert da, og norsk i sjela, kan hende det gjorde noe med oppfatninga. Anonymkode: 1999c...690 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #6 Skrevet 18. august 2024 Nei, aldri. Anonymkode: 29eab...ed9 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #7 Skrevet 18. august 2024 Har ikke opplevd noe, på våre 30 år sammen. Anonymkode: f4155...760 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #8 Skrevet 18. august 2024 Hvorfor skulle noen være rasistisk mot kjæresten din? Har asiatisk kjæreste selv (jeg er kvinne og han er mann), aldri opplevd noe som ligner rasisme. Anonymkode: a6c10...3b0 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #9 Skrevet 18. august 2024 Kanskje ikke direkte rasisme men store fordommer hvertfall. Min kjæreste er afro amerikaner og vi/han opplever stadig vekk at han blir oppsøkt og spurt om han selger kokain. De ute på byen som oppdager han er amerikaner og ikke afrikaner, syntes ofte han er veldig kul, spør om han har vært i fengsel, hvordan det er å vokse opp i ghettoen og andre tankeløse spørsmål. Han er forsåvidt både avholds (alkohol og dop), har en høy utdanning og kommer fra en svært oppegående familie som aldri har bodd i «ghettoen». Anonymkode: 986a2...6ea 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #10 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Kanskje ikke direkte rasisme men store fordommer hvertfall. Min kjæreste er afro amerikaner og vi/han opplever stadig vekk at han blir oppsøkt og spurt om han selger kokain. De ute på byen som oppdager han er amerikaner og ikke afrikaner, syntes ofte han er veldig kul, spør om han har vært i fengsel, hvordan det er å vokse opp i ghettoen og andre tankeløse spørsmål. Han er forsåvidt både avholds (alkohol og dop), har en høy utdanning og kommer fra en svært oppegående familie som aldri har bodd i «ghettoen». Anonymkode: 986a2...6ea Ts her Samme med min kjæreste. Afroamerikaner og vet han har opplevd rasisme tidligere. Og vet at noen rasister har "problemer" med at hvite damer er sammen med svarte menn. Men håper ikke vi opplever noe, bor i oslo og folk er jo stort sett oppegående her. Anonymkode: ceed7...b87 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #11 Skrevet 18. august 2024 Aldri opplevd. Min samboer er ikke svart, men han er mørkere i huden og åpenbart ikke etnisk norsk. Opplever derimot at servitører på restauranter, automatisk antar at han ikke snakker norsk. Anonymkode: 1d4be...1f6 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #12 Skrevet 18. august 2024 Har ikke opplevd noe. Har vært sammen i 20 år. Anonymkode: 5bdbf...aee
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #13 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts her Samme med min kjæreste. Afroamerikaner og vet han har opplevd rasisme tidligere. Og vet at noen rasister har "problemer" med at hvite damer er sammen med svarte menn. Men håper ikke vi opplever noe, bor i oslo og folk er jo stort sett oppegående her. Anonymkode: ceed7...b87 Jeg er gift med ei fra Filippinene , så blir vell noe av det samme for meg. Det er ihvertfall mange fordommer på nettet. Men jeg håper også på det beste at vi ikke opplever noe. Anonymkode: d4824...265
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #14 Skrevet 18. august 2024 Nei, har ikke opplevde noe, men han er kjekk, så tror folk på gata tenker mer på det, enn at han er utlending. Ja, han kaller seg utlending selv om han er mer norsk enn meg på noen områder. Tror heller ikke noen tør si noe til ham fordi han er høy og ser trent ut. Er større sjanse for at han slenger noe til noen enn omvendt egentlig. Han kan ihvertfall garantert svare for seg. Er god i norsk siden han har bodd her så lenge. Anonymkode: 06514...e17 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #15 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, har ikke opplevde noe, men han er kjekk, så tror folk på gata tenker mer på det, enn at han er utlending. Ja, han kaller seg utlending selv om han er mer norsk enn meg på noen områder. Tror heller ikke noen tør si noe til ham fordi han er høy og ser trent ut. Er større sjanse for at han slenger noe til noen enn omvendt egentlig. Han kan ihvertfall garantert svare for seg. Er god i norsk siden han har bodd her så lenge. Anonymkode: 06514...e17 Hvorfor skulle "folk på gata" tenke på hans hudfarge i hele tatt? 😂 Anonymkode: 231a1...f4c
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #16 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skulle "folk på gata" tenke på hans hudfarge i hele tatt? 😂 Anonymkode: 231a1...f4c Nei, hvorfor er folk opptatt av hudfarge og øyenfarge og hårfarge og sånne ting her i verden som skiller oss mennesker? Kan ikke alle mennesker leve sammen i fred? "Meget er forskjellig men det er utenpå". Anonymkode: 06514...e17 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #17 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (På 18.8.2024 den 19.55): Dere som er hvite og som har en kjæreste, har dere opplevd rasistiske kommentarer ute i offentligheten? Enten mot dere som par, eller noe mot kjæresten? Hva er bra "comeback" eller hva bør man si hvis noen er rasistisk mot kjæresten din? Jeg er så redd for å fryse eller ikke vite hva jeg skal si hvis noen er rasistisk mot min nye kjæreste. Anonymkode: ceed7...b87 Det er enda mer rasisme mot hvite. F eks jeg er Latina og jeg er stolt av det, hvis noen er rasisme tror jeg kanskje jeg hadde ledd? Fordi jeg ville ikke vært noe annet enn Latina 🙈 Anonymkode: f123f...6b3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #18 Skrevet 26. august 2024 Skjønner ikke at folk fremdeles er rasister i 2024…😅 det er så turnoffff Anonymkode: f123f...6b3 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #19 Skrevet 26. august 2024 Ja. Vært sammen i 22 år og har opplevd rasisme de siste 7 årene. Aldri før. Min mann har et arabisk utseende. Typisk tid for å oppleve rasisme et på vei hjem fra en litt sen kveld på byen. Vi er obs på å gå litt før stengetid, for ved stengetid, når menn har konkludert med at de ikke fikk napp den kvelden, er det ikke uvanlig at noen blir provosert over at det kommer det en muslimsk mann hånd i hånd med en norsk kvinne. Beste respons et faktisk å si at vi har vært gift i årevis. Av en eller annen årsak tror rasister som regel at min mann fått seg en runde tilfeldig sex. Som de altså ikke fikk. En del holder kjeft når det trenger gjennom at det er et ektepar de snakker til, men det er jo fulle menn dette, så ikke nødvendigvis slik at de får med seg noe vi sier. Anonymkode: eaf5b...eb8 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #20 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (På 18.8.2024 den 22.33): Nei, har ikke opplevde noe, men han er kjekk, så tror folk på gata tenker mer på det, enn at han er utlending. Ja, han kaller seg utlending selv om han er mer norsk enn meg på noen områder. Tror heller ikke noen tør si noe til ham fordi han er høy og ser trent ut. Er større sjanse for at han slenger noe til noen enn omvendt egentlig. Han kan ihvertfall garantert svare for seg. Er god i norsk siden han har bodd her så lenge. Anonymkode: 06514...e17 Min mann er 192 høy, veldig muskuløs og trent, kjekk og alltid flott kledd. Vi opplever altså rasisme. Jeg har i motsetning til deg innimellom tenkt at hans flotte utseende provoserer ekstra. Det skal sies at vi aldri opplever rasisme fra kvinner. 😄 Anonymkode: eaf5b...eb8 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå