AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #181 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Har du fossilbil og reiser du til syden et par ganger i året? Gjør du det samtidig som du klager på oss som handler fra Kina, er du temmelig dobbelmoralsk. Anonymkode: ca55a...229 Må skuffe deg igjen, har aldri vert i syden gitt, og ikke frister det heller. Kona sliter med ødem i beina så flyturer frister ikke. Moralen kan du stile til deg selv. Anonymkode: 00bc9...722 1
c_buk Skrevet 19. august 2024 #182 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ingen tvil om at mye julehandelen i år vil foregå på Temu. Det er egentlig supert at folk kan kjøpe gaver selv om det er trange tider. Masse flotte ting. Men så var det dere som tror dere dauer av dette da. Hva skal dere gjøre? Anonymkode: c11d1...887 Heldigvis gir vi ikke gave til hverandre i jula, så slipper å tenke på det. Om vi hadde gjort det så kjenner vi hverandre godt nok til at jeg hadde sluppet å få må ræl i hus som jeg ikke trenger eller vil ha. 4 1
lillevill Skrevet 19. august 2024 #183 Skrevet 19. august 2024 c_buk skrev (7 minutter siden): Heldigvis gir vi ikke gave til hverandre i jula, så slipper å tenke på det. Jeg får heller ikke noe særlig, nå som jeg har blitt voksen.😆 Utenom fett da. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #184 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal du ikke handle på Elkjøp, Power etc heller da. De er heller ikke ansvarlig for produktene. Skal du reklamere på en vare, sender de deg bare vider til leverandøren. Anonymkode: c11d1...887 Ja. Hvis du kjøper en vare på Elkjøp eller power det er noe feil med, så har jo de kjøpt varen det er noe feil med av levarndøren, så jo de er ansvarlige som mellomledd. De kan også tilbakekalle et parti varer hvis det viser seg og være noe feil med hele partiet. Vet ikke helt hvordan reklamasjon på en vare kom inn i bildet, hvordan funker det med reklamasjon på temu? Anonymkode: 54a79...0cd 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #185 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): På fotballkamper har vi gående kampanjer for "Hater Var" Hadde vert på sin plass med "Hater Temu" også. Søppel og ræl fra andre siden av jorda trenger vi ikke. Anonymkode: 00bc9...722 Ja, vi kan kaste fiskekaker mot temu også. Anonymkode: 54a79...0cd 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #186 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Har ingen i nærmeste omgangskrets som handler på temu. De jeg kjenner som stadig handler på temu er bekjente og de gir ikke gaver til verken meg eller barna. Men viss det plutselig dukker opp noe jeg ser på som uegnet vil jeg si takk også etter vært kastet det. Være er det ikke. Men som sagt dette er et ikke problem da ingen i min familie eller nærmeste vennekrets handler denne type varer. Anonymkode: 7698f...be4 Så du bryr deg ikke om klima når du kaster "giftige" leker i søpla. Anonymkode: ca55a...229
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #187 Skrevet 19. august 2024 bvp skrev (3 timer siden): Plantasjen, Clas Ohlsson, Rusta, Elkjøp og Power selger varer som mange ganger kjøpes på Alibaba, de samme varene finner man ofte på Alixpress, Wish og sannsynligvis også på Temu. Men om vi kjøper det direkte fra Kina, så taper disse butikkene penger. Derfor ønsker de at vi skal tro at varer kjøpt direkte fra Kina er giftige. Kjøper vi akkurat de samme tingene for 20 ganger prisen i Norge, så er de ikke giftige 🤷♀️ Anonymkode: 1cd69...1c8 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #188 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du fossilbil og reiser du til syden et par ganger i året? Gjør du det samtidig som du klager på oss som handler fra Kina, er du temmelig dobbelmoralsk. Anonymkode: ca55a...229 Tror fossilbil, « syden « og temu går litt hånd i hånd. Er man Harry et sted, er man gjerne Harry et annet sted og. nå er det jo mange grunner, i tillegg til miljø og bærekraft , folk nevner for og ikke handle på temu. neida, har ikke bil og « syden « var en gang på 90- tallet. Anonymkode: 54a79...0cd 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #189 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har slettes ikke elbil og skal aldri ha det. Anonymkode: 00bc9...722 Bruker kobolt fra slavegruvene i Kongo til mobil, pc, ipad og laptop også. Det meste blir også produsert i Kina. Du har ihvertfall én av disse dibiduttene 😉 Anonymkode: 1cd69...1c8 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #190 Skrevet 19. august 2024 Hiver det i søpla! Gidder ikke å fylle huset mitt med ræææl. Nå tviler jeg på at jeg får noe fra temu, men om det oppstår så kvitter jeg med det, enkelt og greit. Jeg kaster også annet ræl som ikke har byttelapp. Anonymkode: e7e8c...f74 1 1
lillevill Skrevet 19. august 2024 #191 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men om vi kjøper det direkte fra Kina, så taper disse butikkene penger. Derfor ønsker de at vi skal tro at varer kjøpt direkte fra Kina er giftige. Kjøper vi akkurat de samme tingene for 20 ganger prisen i Norge, så er de ikke giftige 🤷♀️ Anonymkode: 1cd69...1c8 Det er ikke det samme. Temu selger replikaer av andre varer. 1 1
lillevill Skrevet 19. august 2024 #192 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bruker kobolt fra slavegruvene i Kongo til mobil, pc, ipad og laptop også. Det meste blir også produsert i Kina. Du har ihvertfall én av disse dibiduttene 😉 Anonymkode: 1cd69...1c8 Men man må jo ikke fylle huset med greier fra temu bare fordi man eier en telefon og en bil da. 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #193 Skrevet 19. august 2024 lillevill skrev (12 minutter siden): Det er ikke det samme. Temu selger replikaer av andre varer. Lenge siden kineserne var der. De har egen utvikling av varer nå. Se bare på mobiler og elbiler. Plutselig er det Kina som kommer med nyvinninger. Anonymkode: c11d1...887
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #194 Skrevet 19. august 2024 lillevill skrev (17 minutter siden): Det er ikke det samme. Temu selger replikaer av andre varer. Det er akkurat det samme 🙂 Anonymkode: 1cd69...1c8
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #195 Skrevet 19. august 2024 lillevill skrev (9 minutter siden): Men man må jo ikke fylle huset med greier fra temu bare fordi man eier en telefon og en bil da. Det skrev jeg ikke heller. Syns nordmenn kjøper alt for mye. Anonymkode: 1cd69...1c8
bvp Skrevet 19. august 2024 #196 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er akkurat det samme 🙂 Anonymkode: 1cd69...1c8 Ofte er det det samme men ikke alltid, det forekommer juks, spesielt på dyrere ting.
bvp Skrevet 19. august 2024 #197 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Lenge siden kineserne var der. De har egen utvikling av varer nå. Se bare på mobiler og elbiler. Plutselig er det Kina som kommer med nyvinninger. Anonymkode: c11d1...887 Elektronikk fra kjente merker kan jeg kjøpe fra Kina men ikke uten at jeg leser meg opp om selger, kjøpte kinesisk CD-spiller fra Kina for veldig mange år siden men ikke uten at jeg hadde sjekket nøye, kinesisk elbil ville jeg ikke kjøpt under noen omstendighet, tidligere i sommer var det kun 1 av 91 kinesiske produsenter som går i pluss og de siste 2 månedene har 2 av merkene som ble solgt i Norge gått konkurs. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #198 Skrevet 19. august 2024 Det går helt fint, for vi får kun gaver av tanter og besteforeldre som ikke har hørt om temu og de handler neppe på nett uansett Har lest den andre tråden og synes det er litt artig. Skjønner problemet for man kan ikke være helt sikker på at tingene ikke inneholder problematiske stoffer men det får da være måte på hysteri. Angående miljøperspektivet så er de fleste hyklere og kjøper hauger med plastskrot (og klær!) som de egentlig ikke trenger, og selv om varene på Normal og Nille er godkjent, så er de fra Kina de også og ikke noe bra for miljøet. Sikkert dumt men vil ikke vinningen gå opp i spinningen pga avgifter? Betalte nylig kr 140 for klarering av en t-skjorte + toll for plagget (merch, ikke fra temu). Handler så og si ikke fra utlandet lenger pga nye tollreglene (kjøpte en del før 200-kr-grensa forsvant) og kan ikke skjønne hvordan det lønner seg å kjøpe billigdilldall fra Temu? Eller unngår de tollen på en eller annen måte? Anonymkode: 3fdfb...3d5 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #199 Skrevet 19. august 2024 meg over: Noe falt ut, jeg mente å skrive at det sikkert er et dumt spm. Antar at Temu har norsk avdeling og at man slipper tollen? Anonymkode: 3fdfb...3d5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #200 Skrevet 19. august 2024 c_buk skrev (1 time siden): Heldigvis gir vi ikke gave til hverandre i jula, så slipper å tenke på det. Om vi hadde gjort det så kjenner vi hverandre godt nok til at jeg hadde sluppet å få må ræl i hus som jeg ikke trenger eller vil ha. Samme her, vi har kuttet kraftig ned på gavehysteriet, såpass at ingen trenger å handle billige gaver til hverandre bare for å handle. Gudskjelov. Anonymkode: 8f799...d18 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå