Gå til innhold

Til dere som er livredde varer fra Temu, hva skal dere gjøre når julegavene kommer? Og dere får livsfarlige leker og klær i hus..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen tvil om at mye julehandelen i år vil foregå på Temu. Det er egentlig supert at folk kan kjøpe gaver selv om det er trange tider. Masse flotte ting. 

Men så var det dere som tror dere dauer av dette da. Hva skal dere gjøre? 

Anonymkode: c11d1...887

• Liker 14
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har aldri hørt om ordet KOMMUNIKASJON? Normale folk kommuniserer sammen, så da unngår man å få gaver fra steder som Temu. 😊

Anonymkode: 18165...806

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Det hives enkelt og greit.

Anonymkode: 10c7d...611

• Liker 26
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Opplever at mine søsken er blitt veldig OBS på giftstoffer i barneleker etc, så jeg hadde blitt svært overrasket om de plutselig kjøpte julegaver på temu til barnet vårt. 

Hadde noen kjøpt noe på temu til babyen vår, hadde det nok gått i søpla. 

Anonymkode: 1ecc3...50d

Men hvordan kan du vite at det kommer fra Temu? 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Dette må være et såkalt ‘Gen Z’ problem. 

Skrevet

Du har aldri hørt om ordet KOMMUNIKASJON? Normale folk kommuniserer sammen, så da unngår man å få gaver fra steder som Temu. 😊

Anonymkode: 18165...806

Høres ikke lite snobbete ut om du har en stor slekt, og gir beskjed til alle før jul at du bare godtar gaver fra dyre norske butikker 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Det hives enkelt og greit.

Anonymkode: 10c7d...611

Og hvordan kan du vite om en gave er fra Temu? Skal du kaste alt som er ynder juletreet?

Anonymkode: ca55a...229

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis noen mener at jeg bare er verdt en gave til 16 kroner fra Kina, så kaster jeg den med god samvittighet i søpla.

Anonymkode: 5d749...cad

Hva med en gave til 1000 kroner fra Temu. Ja, de har det også. 

• Liker 6
Skrevet

Elsker Temu. Kjøpt mye der som funker helt fint👍🏻

Anonymkode: a12f8...217

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Elsker Temu. Kjøpt mye der som funker helt fint👍🏻

Anonymkode: a12f8...217

Kommer til å kjøpe gaver fra Temu i år.

Anonymkode: ca55a...229

• Liker 4
Skrevet

Trenger ikke mye kommunikasjon i en omgangskrets før man skjønner om noen virkelig handler på Temu. Er en setning i ellers koselig sammenheng «Noen som har shoppa på Temu? Sykt mye rart der man kan få tak i! Men leste dere den artikkelen om alle giftstoffene? I alle fall greit å unngå ting som skal være borti kropp eller mat derfra…».

Personlig kjenner jeg min omgangskrets såpass godt at jeg vet at det ikke kommer noe fra hverken Shein, Temu eller Aliexpress. 

• Liker 22
  • Nyttig 7
Skrevet

Det er jo grunn til å være skeptisk til temu varene. Ikke noe med om du har råd eller ikke eller om det er etisk eller ikke. 

Jo, du ser om det er fra temu, det er skrangel alt sammen. Lag noe av trolldeig til meg i stedet eller gi meg et gavekort på snømåking 😄 Trenger ikke kjøpe noe for enhver pris. Ikke gi barn sånt søppel.

Anonymkode: d6892...d42

• Liker 28
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvordan kan du vite at det kommer fra Temu? 

De fleste leker kommer i en eller annen form for forpakning. 

Selv kjøper jeg økologiske leker til barnet mitt, og jeg skriver også at jeg ønsker dette. 

Det er utrolig viktig når det er snakk om små barn, at leker og ting de bruker er trygt! De putter det i munnen osv. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Må le...folk som ikke vil ha temu varer for de er giftig...

Men å kastet dette giftig i søpla er ikke farlig...og for ikke snakke om ikke bruk og kast..men få og kast 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Opplever at mine søsken er blitt veldig OBS på giftstoffer i barneleker etc, så jeg hadde blitt svært overrasket om de plutselig kjøpte julegaver på temu til barnet vårt. 

Hadde noen kjøpt noe på temu til babyen vår, hadde det nok gått i søpla. 

Tenk deg da at de kjøper på Temu, tar av embalasjen og paller pent inn på nytt. Ingen forteller deg hvor gaven er kjøpt. 

Går alle gaver i søpla hos deg? Eller hva gjør du? 

Anonymkode: 7123a...f35

• Liker 9
Skrevet
mommyaka skrev (1 minutt siden):

Men å kastet dette giftig i søpla er ikke farlig...og for ikke snakke om ikke bruk og kast..men få og kast 

Ville du heller latt babyen din tygge på en giftig leke, enn å kaste den i søpla? Altså fordi du mener det er like farlig å kaste den i restavfallet der den blir brent enn at barnet får det i seg?

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
mommyaka skrev (Akkurat nå):

Lover å kildesortere 😄 Bedre at det er giftig på dynga enn i stua mi.

Anonymkode: d6892...d42

• Liker 14
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...