Gå til innhold

Har dere fortsatt kontakt med venner fra folkehøgskolen?

Laraa

Anbefalte innlegg

Gikk på folkehøgskole for 20 år siden. Det slår meg at jeg ikke har kontakt med eller beholdt vennskapet med noen av de nære vennene fra folkehøgskolen. Vi var en stor god gjeng som var ekstremt nære og brukte flere timer hver dag i måneder ,og jeg var sikker på å ha i allefall noen av dem i livet for alltid, men livet skjer. Vi flyttet alle til forskjellige byer, mange studerte, noen få ble syke og ønsket ikke kontakt pga livet  ble annerledes enn det vi hadde sammen,  andre fikk barn få år etter folkehøgskolen og mange forsvant fort inn i sin egen hverdag på hjemstedet. Jeg har sporadisk kontakt med ei fra den tiden, men ellers ingenting. 

Enn med dere? Jeg lurer på om dere har det på samme måten eller om dere har klart å beholde vennskapene fra folkehøgskolen og fortsatt er nære venner? Er det lenge siden dere gikk på folkehøgskole?

Endret av Laraa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei ingen her. Har de på Facebook, og noen er jeg tettere på der enn andre, men det er få. Jeg ser noen av dem jeg gikk med har mye kontakt med hverandre enda, og har vært forlovere på hverandre osv i nyere tid. Er ca 20 år siden jeg og gikk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på folkehøgskole for 30 år siden. Prøvde å beholde kontakten med de nærmeste vennene etterpå, men det var ikke så lett (hadde ikke mobiltelefon, Messenger og slikt den gangen 😅), og det tok ikke lang tid før vi ikke hadde kontakt lenger. Ble kontaktet av et par på Facebook 20 år etter, og invitert med på en Facebook-gruppe for vårt kull, men etter så lang tid følte jeg ikke noe behov for å gjenoppta kontakten.

Anonymkode: 5027c...9e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei kan vel ikke si at vi er venner. Vennskapene døde vel ut året etter omtrent. Har de fleste på facebook, men snakker jo aldri med dem. 

Gikk på fhs i 2002- 2003.

Endret av tussi84
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, flere av dem er noen av mine beste venner den dag i dag. Ganske absurd å tenke på at man har kjent hverandre i nesten 20 år og tilfeldigvis møttes på FHS, ikke gitt at man skulle holde på vennskapet etter et lite år på landet.

Anonymkode: cdcc5...6da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått på folkehøgskole selv, men alle jeg kjenner som har gjort det har holdt kontakten i årevis. De møtes ofte en gang eller to i året, og så holder de som bor i nærheten av hverandre god kontakt. Vet at det er nevnt at enkelte ikke har hatt interessen av å opprettholde kontakten, så noen kutter vel bare ut de bekjentskapene de fikk.

Anonymkode: 1f01f...432

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke nær kontakt med noen fra barneskolen, ungdomsskolen, videregående eller folkehøyskole. Ei heller fra høyere studier.

Men tror jeg er et unntak i så måte.

Anonymkode: 7d665...063

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kontakt med to fra 40 år tilbake. Noen flere på fb, men vi har ingenting til felles. Flere av disse har hele sin «høgskole»utdanning fra fhs og ingenting annet, så de har aldri gitt livet en sjanse. Ufør eller trygdet på annen måte, etter jobb som div i slitasjeyrker: butikk, rengjøring, stuepike, assistent sfo. 

Anonymkode: faff0...9f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Gikk på fhs i 98/99 og har sporadisk kontakt med en derifra.

Er ganske spesielt det året på fhs, man bor jo så tett, man et ofte i en sårbar fase i livet (altså sånn mentalt, prøver å finne seg selv, snart voksen) og så er man i en boble der. Det er vanskelig å opprettholde kontakten etterpå fordi da havner man som regel i andre bobler som er litt mer langvarig enn ett skoleår.

Anonymkode: a3788...960

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk også på fhs for 20 år siden, og har kontakt med flere derfra. Noen av dem er fortsatt blant mine beste venner, og noen er mer sporadisk. Vi gjennomførte treff nesten årlig i nesten ti år etter at vi sluttet, så det bidro nok til at mange holdt kontakten. 

Anonymkode: d6ec9...413

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk på fhs for snart tretti år siden. Har fortsatt god kontakt med en derfra. Regner henne blant mine beste venninner. Og har noen av de andre på Facebook. De første årene hadde jeg litt kontakt med flere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk for 15 år siden. Vi var en liten gjeng på 5 stk som har holdt kontakten og møtes ca årlig/annethvert år, samla eller hver for oss.  Jeg er dårlig på å opprettholde jevnlig kontakt med de som bor andre steder, men er veldig hyggelig å treffe dem når vi møtes. 
Da flere av oss bodde i samme by traff jeg dem ofte(en og en), men for øyeblikket bor vi i hver vår by, alle med barn 0-6 år, så da blir det ikke så ofte, men har truffet alle i løpet av det siste året. 

Anonymkode: b950d...449

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk for ca 20 år siden, og har kontakt og vennskap med en. Synes det er imponerende faktisk. 

Jeg ser på vår gruppe i Facebook at noen har skikkelig mye kontakt med hverandre. Arrangerer sommerfester og juleverksted hver år. Og de mimrer stadig om tiden. 

For meg var folkehøgskole fint, men ikke livsendrende på noe hvis. Husker vi fikk høre fra vår lærer i starten at folkehøyskole ville bli vårt beste år i livet. Selv som 19 skjønte jeg at det neppe ville stemme, og bra var det. Mulig jeg er litt kynisk 

Anonymkode: 9aef4...21a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei kun eksen jeg ble sammen med der og fikk barn med. 
er venner med mange på facebook.,

Anonymkode: a3dc7...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...