AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #1 Skrevet 18. august 2024 Ikke helt sikkert at dette passer her, men jeg prøver. Jeg startet i ny jobb i januar som sykepleier. Samme kommune, bare fra et omsorgssenter med hjemmesykepleietjeneste til en korttidsavdeling. Jeg trivdes enormt der jeg jobbet før, med kolleger. Litt lite varierte arb.oppgaver, men det hendte seg det var mye spennende der også. Også palliasjon, noen akutte tilstander (sepsis, fall) osv.. Jeg måtte ta over permisjonen til far i mars og gikk hjemme til mai. Deretter ut i ferie i slutten av juli. Har følt på lite forutsigbarhet siden jeg startet der. Føler heller ikke det har vært helt åpenhet for at jeg er ny og litt dårlig info. Ikke alle jeg trives så godt med heller. Trives godt fagmessig da jeg lærer så mye da jeg er med på legevisitter og svært ulik pasientgruppe (alt fra kreft, til brudd, til palliasjon). Er så usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg vet at det er manko på sykepleiere der jeg jobbet før og jeg vet det er ledige stillinger der. Er bare en telefon unna den gamle lederen min å høre om jeg kan komme tilbake. Tenker også at det er lenger reisevei til der jeg jobber nå, kontra der jeg jobbet før. Starter 7.30 på jobb. Og jeg må levere i bhg 6.45. (Siden far har arb.bil). Bruker 20 min til jobb, så det kan bli stress. Regner ikke med at å levere lille i bhg tar 5 min hver morgen. 🌸 Har noen vært i lignende situasjon? Kom med råd og innspill….. 🌸🌸 Anonymkode: ce495...3b6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #2 Skrevet 18. august 2024 Hvorfor valgte du å slutte i forrige jobb? Anonymkode: 44d6c...379 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #3 Skrevet 18. august 2024 Hva hindrer deg i å gå tilbake? Anonymkode: 84eda...7a7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #4 Skrevet 18. august 2024 Fordi jeg savnet litt mer varierte oppgaver, men ser nok kanskje nå at det ikke var ekstremt stor forskjell likevel. Og trives ikke så godt med kollegene mine der jeg er nå… Anonymkode: ce495...3b6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #5 Skrevet 18. august 2024 Ingenting egentlig som hindrer meg å gå tilbake, bare svært usikker på om jeg skal gi det en sjanse der jeg er nå eller komme tilbake det jeg var før. Anonymkode: ce495...3b6
Gjest lavmålet Skrevet 18. august 2024 #6 Skrevet 18. august 2024 Kan den nye jobben gi flere muligheter i neste steg?
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #7 Skrevet 18. august 2024 Nei, tror ikke det. Har samme rolle her som på forrige jobb. Anonymkode: ce495...3b6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #8 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ikke helt sikkert at dette passer her, men jeg prøver. Jeg startet i ny jobb i januar som sykepleier. Samme kommune, bare fra et omsorgssenter med hjemmesykepleietjeneste til en korttidsavdeling. Jeg trivdes enormt der jeg jobbet før, med kolleger. Litt lite varierte arb.oppgaver, men det hendte seg det var mye spennende der også. Også palliasjon, noen akutte tilstander (sepsis, fall) osv.. Jeg måtte ta over permisjonen til far i mars og gikk hjemme til mai. Deretter ut i ferie i slutten av juli. Har følt på lite forutsigbarhet siden jeg startet der. Føler heller ikke det har vært helt åpenhet for at jeg er ny og litt dårlig info. Ikke alle jeg trives så godt med heller. Trives godt fagmessig da jeg lærer så mye da jeg er med på legevisitter og svært ulik pasientgruppe (alt fra kreft, til brudd, til palliasjon). Er så usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg vet at det er manko på sykepleiere der jeg jobbet før og jeg vet det er ledige stillinger der. Er bare en telefon unna den gamle lederen min å høre om jeg kan komme tilbake. Tenker også at det er lenger reisevei til der jeg jobber nå, kontra der jeg jobbet før. Starter 7.30 på jobb. Og jeg må levere i bhg 6.45. (Siden far har arb.bil). Bruker 20 min til jobb, så det kan bli stress. Regner ikke med at å levere lille i bhg tar 5 min hver morgen. 🌸 Har noen vært i lignende situasjon? Kom med råd og innspill….. 🌸🌸 Anonymkode: ce495...3b6 Jobber også på korttidsavdeling , heldigvis ikke som fastansatt. Elsker også jobben i seg selv men kollegaer er veldig interne og har egen humor. De er veldig klynget og føler meg litt tilsidesatt, pluss at det er litt dårlig oppfølging for nye. Jeg jobber der kun av og til og det å jobbe på kortidsavdeling er svært tungt. Vi hadde en pasient forrige gang jeg var der som ringte i sensoralarmen hele tiden, det var så tungt. Anonymkode: b2564...b16
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #9 Skrevet 18. august 2024 Virker som om du ønsker at fremmede på nett skal bekrefte dine tanker om å gå tilbake til gamle-jobben, eller "gi deg lov" til å gjøre det. Anonymkode: 44d6c...379
petterm Skrevet 18. august 2024 #10 Skrevet 18. august 2024 Det er helt innafor å si at den nye jobben ikke ble helt som du forventet. Forskjellen fra forrige jobb var mindre enn ventet - så det kompenserer ikke for lengere reisevei sånn du hadde sett for deg. I og med at det er samme arbeidsgiver bør du være litt fleksibel i forhold til når du går tilbake til forrige arbeidsplass.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #11 Skrevet 18. august 2024 Mange som går tilbake til forrige jobb. Anonymkode: 18118...e5b
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #12 Skrevet 18. august 2024 Jeg er inhabil, siden jeg sa opp min nye jobb i prøvetiden og går tilbake til gamlejobben fra september. Stor oppstandelse i ledelsen, men ingenting er som forespeilet og jeg holder på å jobbe meg i hjel… Går litt ned i lønn, men det får så være! Anonymkode: c7c95...ede
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå