AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #1 Skrevet 18. august 2024 Vi har begynte med at pappaen legger i kveld fordi jeg skal tilbake på skolen og baby er vant til å sovne på puppen og med meg. I kveld startet vi derfor brutal (for meg og baby) avvenning av dette. Hun er veldig avhengig av meg og kan begynne å gråte med en gang hun ser meg for å bli holdt av meg. Hvis jeg ikke er der så leker hun fint og koser seg med pappaen Uansett, jeg har lagt meg langt unna men hører hylene. Skal det være så ille? Jeg hører hun er helt hysterisk. Pappaen trøster og gynger med hun i gyngestol, gir smokk og flaske. Baby hyler fordi hun vil til meg. Jeg prøver så hardt å ikke gå inn dit og håper så intenst på at baby roer seg og kan sovne med pappaen nå Kan noen dele erfaringer om at de har gjort samme greiene og gjerne solskinnshistorier for jeg ligger her og gråter like mye som baby. Til info, hun er snart 9 måneder Anonymkode: 69be7...ca1 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #2 Skrevet 18. august 2024 Helt ærlig. Dette var noe jeg ikke taklet. Mi er snart 1,5 år, og eneste måten pappan kan legge henne på, er å trille vogna ute på tur. Ellers har jeg tatt alle leggingene til nå. Noen barn er enklere enn andre da. Noen tar flaske. Og er fornøyde og sovner. Andre er vist ikke det 🙈 Anonymkode: a70fb...884 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #3 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har begynte med at pappaen legger i kveld fordi jeg skal tilbake på skolen og baby er vant til å sovne på puppen og med meg. I kveld startet vi derfor brutal (for meg og baby) avvenning av dette. Hun er veldig avhengig av meg og kan begynne å gråte med en gang hun ser meg for å bli holdt av meg. Hvis jeg ikke er der så leker hun fint og koser seg med pappaen Uansett, jeg har lagt meg langt unna men hører hylene. Skal det være så ille? Jeg hører hun er helt hysterisk. Pappaen trøster og gynger med hun i gyngestol, gir smokk og flaske. Baby hyler fordi hun vil til meg. Jeg prøver så hardt å ikke gå inn dit og håper så intenst på at baby roer seg og kan sovne med pappaen nå Kan noen dele erfaringer om at de har gjort samme greiene og gjerne solskinnshistorier for jeg ligger her og gråter like mye som baby. Til info, hun er snart 9 måneder Anonymkode: 69be7...ca1 Ungen er 9 mnd å det er første gang far legger? Tror ikke det er helt normalt nei.. Hvor lenge har barnet skreket da? Er det snakk om 10 minutter eller 2 timer… Anonymkode: 7998d...0f4 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #4 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ungen er 9 mnd å det er første gang far legger? Tror ikke det er helt normalt nei.. Hvor lenge har barnet skreket da? Er det snakk om 10 minutter eller 2 timer… Anonymkode: 7998d...0f4 1 time. Sover godt nå At pappa legger først nå er vel ikke så krise trives godt med legging jeg Anonymkode: 69be7...ca1 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #5 Skrevet 18. august 2024 Vi hadde det slik en periode da vår var 1 år, men omvendt. Mulig det hadde med ammeslutt å gjøre, men hun ble helt hysterisk når jeg skulle legge, mens pappa gikk helt fint. Vi bare stod i det (tok annenhver legging), og gikk over etter noen uker. Tror ikke hun tok noe skade av det, hun var tross alt hele tiden i armene til en omsorgsperson. Håper det ordner seg for dere og!❤️ Anonymkode: 8c2a8...6b9 1
Juleeees Skrevet 18. august 2024 #6 Skrevet 18. august 2024 But why? Jeg hadde blitt mer stressa av å høre babyen gråte enn å bare legge henne selv... Hun er liten og trenger mamma. Helt naturlig! På samme måte er det like naturlig at de klarer seg selv etterhvert. Babytiden går fort - kos med dem mens de fortsatt vil 🥰 Hilsen trebarnsmor med så store unger at alle legger seg selv.. 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #7 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): 1 time. Sover godt nå At pappa legger først nå er vel ikke så krise trives godt med legging jeg Anonymkode: 69be7...ca1 Jo, det er litt krise når du reagerer så sterkt når ungen er så stor. De første ukene er det mye hormoner, men.. Anonymkode: 321cc...aeb 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #8 Skrevet 18. august 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Vi har begynte med at pappaen legger i kveld fordi jeg skal tilbake på skolen og baby er vant til å sovne på puppen og med meg. I kveld startet vi derfor brutal (for meg og baby) avvenning av dette. Hun er veldig avhengig av meg og kan begynne å gråte med en gang hun ser meg for å bli holdt av meg. Hvis jeg ikke er der så leker hun fint og koser seg med pappaen Uansett, jeg har lagt meg langt unna men hører hylene. Skal det være så ille? Jeg hører hun er helt hysterisk. Pappaen trøster og gynger med hun i gyngestol, gir smokk og flaske. Baby hyler fordi hun vil til meg. Jeg prøver så hardt å ikke gå inn dit og håper så intenst på at baby roer seg og kan sovne med pappaen nå Kan noen dele erfaringer om at de har gjort samme greiene og gjerne solskinnshistorier for jeg ligger her og gråter like mye som baby. Til info, hun er snart 9 måneder Anonymkode: 69be7...ca1 Det som trøstet meg var at så lenge baby får kjærlighet, omsorg og nærhet så går det helt fint. Baby gråter fordi hun foretrekker og er vant til deg. Så hold ut! Anonymkode: edc5d...09f
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #9 Skrevet 18. august 2024 Vi hadde også en lang periode da baby var under 12 mnd at kun jeg kunne legge. Orket ikke høre på skrikingen, så var jeg som tok det. Vipps gikk det over, Og plutselig var det ikke et problem lengre at far tok legging 🙂 Nå for tiden er det far som tar flest legginger, da «bebis» bare blir gira av at jeg er der 😅 Anonymkode: f5170...65d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #10 Skrevet 18. august 2024 Gjorde det samme for én uke siden - første kveld var brutal, andre kvelden var litt lei, og fra tredje/fjerde kveld hadde de en koselig legging 🥰 Anonymkode: bbbfc...660
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #11 Skrevet 19. august 2024 Ingen solskinnshistorie men min er 2 og jeg legger fremdeles om jeg er hjemme for jeg orket aldri den hysteriske gråten etter meg (eller etter pupp...) når pappaen forsøkte å legge. Pluss at jeg lenge ammet i søvn og det var så mye lettere enn å ikke gjøre det så det virket så ulogisk for oss at far skulle legge en hylende baby/barn når jeg kunne amme rolig i søvn.. Angret litt på det senere da at vi ikke hadde jobbet litt mer med å forsøke å likestille det. Far la vel baby fra rundt 5 mnd alder hvis jeg ikke var hjemme og de første gangene var det overvekt av kvelder med en del gråt, opp mot 1 time den aller verste gangen sa han, men også noen ganger det gikk fint med melk i flaske uten så mye gråt. Nå går det fint å legge når jeg er borte uten gråt Har hatt en baby som virkelig har grått på høyt volum og høy intensitet, og lenge selv med trøsting, det er ikke bare litt sutring liksom.. Synes ikke man er dum fordi om man ikke klarer å ignorere det! Kjenner det fysisk i hele kroppen min når hun gråter sånn. Anonymkode: c6daf...1c7 1
Exinferis Skrevet 19. august 2024 #12 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ungen er 9 mnd å det er første gang far legger? Tror ikke det er helt normalt nei.. Hvor lenge har barnet skreket da? Er det snakk om 10 minutter eller 2 timer… Anonymkode: 7998d...0f4 Hvorfor kan ikke det være normalt? Er jo mange med rutinen at baby sovner med omtrent puppen i munnen. Det er vanskelig å konkurrere mot som far. Noen velger også å gi baby mat som det siste som skjer før legging, for å få barnet til å sove lengst mulig før det våkner på natta for påfyll, det være seg av ulike årsaker, som f.eks at baby er i voksefase. Så kommer det såklart tid for at far må ta leggingen, og det blir noe veldig annerledes enn det barn er vant med og da blir det litt hyl og skrik, men det går seg til. Tungt å stå i det der og da, men det ordner seg til slutt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #13 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jo, det er litt krise når du reagerer så sterkt når ungen er så stor. De første ukene er det mye hormoner, men.. Anonymkode: 321cc...aeb Faktisk ikke krise at en mor reagerer med gråt og stress når babyen hylskriker nei. Det er helt normalt Anonymkode: 5d3e3...781 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #14 Skrevet 19. august 2024 17 hours ago, AnonymBruker said: Jo, det er litt krise når du reagerer så sterkt når ungen er så stor. De første ukene er det mye hormoner, men.. Anonymkode: 321cc...aeb Det er ikke krise å ha helt normal tilknytning og behov for å gi omsorg til eget barn selv om det er mer enn noen uker gammelt nei... Det er HELT normalt. Anonymkode: c6daf...1c7 1 1
Memorangen Skrevet 19. august 2024 #15 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jo, det er litt krise når du reagerer så sterkt når ungen er så stor. De første ukene er det mye hormoner, men.. Anonymkode: 321cc...aeb Helt normalt, jeg reagerte også på samme måten. Trenger ikke være noen ekstra hormoner inni bildet pga det, er helt normalt 😊 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #16 Skrevet 19. august 2024 Juleeees skrev (21 timer siden): But why? Jeg hadde blitt mer stressa av å høre babyen gråte enn å bare legge henne selv... Hun er liten og trenger mamma. Helt naturlig! På samme måte er det like naturlig at de klarer seg selv etterhvert. Babytiden går fort - kos med dem mens de fortsatt vil 🥰 Hilsen trebarnsmor med så store unger at alle legger seg selv.. Fordi hun siste dagene våkner hele natta og ingen av oss sover. Jeg har begynt på skolen og noe måtte gjøres Hilsen student som er våken hele natta med en baby som også er våken hele natta Kveld nummer 2 gikk for øvrig mye bedre og i går sov hun sammenhengende store deler av natta, noe hun ikke har gjort på mange måneder Anonymkode: 69be7...ca1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #17 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jo, det er litt krise når du reagerer så sterkt når ungen er så stor. De første ukene er det mye hormoner, men.. Anonymkode: 321cc...aeb If you say so Anonymkode: 69be7...ca1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #18 Skrevet 19. august 2024 Kanskje en mykere overgang trengs? Kanskje du må amme i stuen før soving også går du å legger barnet uten å amme det, så det først blir vant til å sovne uten pupp. Deretter kan pappa ta mer over? Nesten litt slemt å bare fjerne alt som føles trygt for barnet på en gang Anonymkode: 182b9...68b
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #19 Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje en mykere overgang trengs? Kanskje du må amme i stuen før soving også går du å legger barnet uten å amme det, så det først blir vant til å sovne uten pupp. Deretter kan pappa ta mer over? Nesten litt slemt å bare fjerne alt som føles trygt for barnet på en gang Anonymkode: 182b9...68b Har prøvd den måten du beskriver uten effekt tidligere. I dag klarte pappen å legge på 20 min med lett gråting Anonymkode: 69be7...ca1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå