Gå til innhold

«Feirer» dere hver første skoledag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde litt ekstra god frokost og kos første dagen i første klasse, men har egentlig ikke tenkt på det nå med oppstart i andre klasse.

Hørte tilfeldig at noen har planlagt å markere første dag i andre klasse også med frokost + middag ute etterpå. Hva gjør dere? Er det alltid feiring/ markering på første skoledag - uansett klasse?

Anonymkode: 3fa5a...8c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare for førsteklassingen her, med tur på cafe etterpå. Eldste har fotballkamp, ellers hadde han jo fått være med selvfølgelig. Tror det vanligste er å feire bare førsteklasse. 

Anonymkode: 39ebd...3f4

• Nyttig 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Kun første klasse  og på ungdomskolen 

Skrevet

Ja går alltid ut å spiser

Anonymkode: 4ac8d...170

Skrevet

Vi lager kake til 1.klassingen 😊

Anonymkode: 330e9...3b6

Skrevet

Ja😊 Enten ut og spiser eller middag og kake / is hjemme. 
Jeg vokste opp med det og har videreført den tradisjonen. 

Anonymkode: 65ad8...246

Skrevet

Bare til førsteklasse.

Kanskje jeg er litt sær og gammeldags, men jeg synes det blir mye feiringer som det er. Den dagen folk står og klapper for at jeg begynner på jobb etter ferien, skal jeg begynne å markere første skoledag i 3., 6., og 10. klasse (håper vi aldri kommer dit🙈).

Anonymkode: 670b3...e72

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei.. jeg skal på jobb kl 8. 

2. klassiingen må på SFO før skolen første skoledag. 

Anonymkode: 3f29c...f0f

• Nyttig 1
Skrevet

Vi gikk på cafe etter første skoledag i første klasse. 

Skrevet

Har hendt at barnet har fått bestemme middag første skoledag, feks, eller om vi har benyttet anledningen til en kake eller en is. Men skikkelig "feiring" var det kun første skoledag på 1.trinn.

Anonymkode: d5b18...cec

• Liker 1
Skrevet

Vi har i de siste årene gått på en italiensk pizzarestaurant, barna er 12 og 14. Koselig tradisjon.

Anonymkode: 3da3e...493

Skrevet

Ikke feiring som sådan, men synes det er fint å markere starten på et nytt skoleår. Lage en ekstra god middag og kanskje en dessert. 

Anonymkode: b58db...ac0

Skrevet

Nei. 

Anonymkode: b9784...b3d

Skrevet

Nei, bare for 1. klasse.

Anonymkode: bb57b...627

• Liker 1
Skrevet

"Feirer" hvert år vi 😅 Ut å spise og is hjemme. Aldri feil med litt feiring synes jeg

Anonymkode: 680df...035

• Liker 1
Skrevet

Feirer hvert år, med noe ekstra godt å spise. Gjerne ut på restaurant eller take away. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare til førsteklasse.

Kanskje jeg er litt sær og gammeldags, men jeg synes det blir mye feiringer som det er. Den dagen folk står og klapper for at jeg begynner på jobb etter ferien, skal jeg begynne å markere første skoledag i 3., 6., og 10. klasse (håper vi aldri kommer dit🙈).

Anonymkode: 670b3...e72

Jeg har et barn som det siste året har vært (og er fremdeles) veldig syk, og verdsetter alle sånne type feiringer😊 Vanlige hverdager er det nok av, så hvorfor ikke gjøre litt ekstra ut av sånne type dager?

Anonymkode: 57032...3f2

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Feirer med god middag og en is hvert år. 

Anonymkode: 9391b...19b

Skrevet

Nei, bare 1. klasse. Da dro vi foreldre + skolestarteren på café etter skoledagen. Men vi "feirer" med god middag og dessert alle andre år for å gjøre noe litt ut av det. :) 

• Liker 1
Skrevet

Ikke hvert år. Men i 1 klasse. Min eldste begynte på videregående nå og jeg synes at det er stort. Jeg spurte han om vi skulle fra ut å spise og feire. Han kikket bare rart på meg 😀

Anonymkode: fca7d...d5e

• Liker 1
Skrevet

Det er krevende nok at det er hverdag igjen, matpakkegalore, om ikke vi også skal ordne i stand en feiring! 
vi feiret da de begynte i første ja, og vi får gjøre en vurdering når de begynner på ungdomsskolen. Håper vi kan legge det til helgen i det minste 😜

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...