Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt kjent med en fyr og snakket i noen uker, så nå har tema om å møtes dukket opp. Han foreslår om å gå oss en tur, det er greit nok det. Mens vi chatter sier han ut av det  blå at han har lyst på pizza men er blakk så må vente til den og den datoen. Det var fullstendig turn off å høre, for jeg så for meg at vi enten skulle ta en kaffe eller noe å spise etter turen. Forventer ikke at han spanderer, men at vi enten deler regninga eller betaler hver for oss. Jeg gadd selvsagt ikke å gå på en tørr date, så det endte opp med at jeg droppet det hele. Er jeg sær? 

Anonymkode: f3d12...8e6

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke helt problemet med å gå tur på date 

Anonymkode: a1808...c0b

• Liker 8
Skrevet

Folk som er blakke ville jeg også styrt unna. Med mindre vi snakker studenter eller tenåringer. 

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet

«Jeg er blakk» har aldri vært særlig tiltrekkende. Helt ok å være i en vanskelig eller mer sparsom periode, men det er ingen god reklame for seg selv før en første date å melde at man er blakk. Skjønner at du ikke hoppet i taket av det. Med det sagt hadde jeg og samboer vår første date på tur, ingen av oss kjøpte noen ting. Var for å bli kjent. Så å gå tur uten å gjøre noe mer på date ser jeg ingen problem med.  

Anonymkode: 2f7e9...18c

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Han er ikke gjerrig, han er blakk. 

• Liker 15
  • Nyttig 7
Skrevet
hudorm1 skrev (1 minutt siden):

Han er ikke gjerrig, han er blakk. 

For så vidt også et godt poeng.

Anonymkode: 2f7e9...18c

• Liker 6
Skrevet

Han sier det vel for at du skal betale.

Anonymkode: 1a7ba...b9e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han sier det vel for at du skal betale.

Jeg tenkte faktisk på det samme.

• Liker 1
Skrevet
Bokormsen skrev (6 minutter siden):

Folk som er blakke ville jeg også styrt unna. Med mindre vi snakker studenter eller tenåringer. 

Han er i full jobb og i 30 årene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har blitt kjent med en fyr og snakket i noen uker, så nå har tema om å møtes dukket opp. Han foreslår om å gå oss en tur, det er greit nok det. Mens vi chatter sier han ut av det  blå at han har lyst på pizza men er blakk så må vente til den og den datoen. Det var fullstendig turn off å høre, for jeg så for meg at vi enten skulle ta en kaffe eller noe å spise etter turen. Forventer ikke at han spanderer, men at vi enten deler regninga eller betaler hver for oss. Jeg gadd selvsagt ikke å gå på en tørr date, så det endte opp med at jeg droppet det hele. Er jeg sær? 

Høres ut som du er den mest gjerrige av dere to.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du ikke har råd til pizza som tredveåring er det definitivt rødt flagg.

• Liker 17
  • Nyttig 8
Skrevet
Kassettspiller skrev (4 minutter siden):

Høres ut som du er den mest gjerrige av dere to.

Hva mener du?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva mener du?

At du ikke ville betale for hele pizzaen eller kaffe, men at du ville dele regningen.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Han er jo ikke «gjerrig». Å være gjerrig innebærer å ha penger, men ikke ønske bruke dem. Han er blakk, altså er han uten normalt økonomisk vett og forstand. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva mener du?

Å ikke ønske spandere er en helt typisk definisjon på  «gjerrig». ;) 

Anonymkode: bcefa...56b

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Det er da en ærlig sak at man er blakk. Det trenger ikke være et rød flagg det. I det minste var han jo ærlig med deg, ts. Sett nå heller pris på det. 

Endret av Mardina
  • Liker 4
Skrevet
Kassettspiller skrev (3 minutter siden):

At du ikke ville betale for hele pizzaen eller kaffe, men at du ville dele regningen.

Så du synes det er riktig at jeg skal betale for en ukjent mann på første date? 

Skrevet

De som er gjerrige er ihvertfall ikke blakke. Det høres ut som han bruker mer penger enn han har, så ville styrt unna. 

Anonymkode: 046f3...20b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

DA er det noe muffens. Altså pizza, ikke Maemo…Si nei takk. Ikke noe lovende å bygge fremtid på.

Anonymkode: b93a3...fc5

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis man er voksen og ordentlig, og faktisk er blakk, så foreslår du en dato når du har penger. Nei, dette var for å få TS til å spandere.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du synes det er riktig at jeg skal betale for en ukjent mann på første date? 

Menn gjør dette ofte, men som regel på eget initiativ.

Om det er riktig eller galt er opp til deg å vurdere. Det er heller ikke nødvendigvis feil å være litt gjerrig.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...