Gå til innhold

Hvordan kan man som privatperson sende ut en pressemelding?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Høres kanskje makabert ut, men jeg har tenkt litt på dette i det siste. Min ene forelder er syk, Vedkommende har vært en offentlig person, ikke som i "kjendis", men som mange vet hvem er.

Når h*n dør vil det være naturlig å gi beskjed til "noen", sånn at det blir offentlig - rett og slett for å slippe spørsmål.... Men jeg jobber på ingen måte innen presse.

Hvordan gjøres dette, når etterlatte/barn til "offentlige" personer opplyser til pressen at vedkommende har gått bort? Noen som vet? Det er forhåpentligvis en liten stund til, men jeg liker å ha sortert ting i hodet mitt....

Anonymkode: 5ec95...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når offentlige personer (lokalkjente) dør, skriver gjerne tidligere kolleger eller venner nekrolog i lokalavisen. Familie kan ikke skrive/publisere nekrolog. Lokalaviser/riksaviser følger også med på sånt, i håp om å «fange opp» aktuelle innspill til å skrive story. En måte for familien å «annonsere» det på, er dødsannonse. Rykk inn i flere aviser om nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (5 minutter siden):

Når offentlige personer (lokalkjente) dør, skriver gjerne tidligere kolleger eller venner nekrolog i lokalavisen. Familie kan ikke skrive/publisere nekrolog. Lokalaviser/riksaviser følger også med på sånt, i håp om å «fange opp» aktuelle innspill til å skrive story. En måte for familien å «annonsere» det på, er dødsannonse. Rykk inn i flere aviser om nødvendig. 

Ja, dødsannonse er jo en selvfølge - men jeg leser jo med ujevne mellomrom at noen skriver at noen har gått bort før dødsannonsen er ute. Nekrologer kommer gjerne også noen dager etter dette.

Det er ikke det at det haster så voldsomt, var mer usikker på hvordan dette fungerer i praksis. Eventuelt tipser de kanskje bare avisen som et vanlig tips?

Anonymkode: 5ec95...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring lokal avisa eller post på Facebook til avdøde.

Anonymkode: 77ed0...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...