Gå til innhold

Ved sykdom - må dere RINGE leder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine ansatte må ringe meg. Det er enkelt å sende en sms, og evt restarbeidsevne skal kartlegges. Uansett kjedelig hvis en ansatt skal åpne og blir syk, da må jeg eller andre sørge for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi må også ringe. Synes det er unødvendig, og føler det er for å ha en «høyere terskel» for å være syk. Vi må ringe mellom 07:30 og 07:45. Tenker at hvis leder er tilgjengelig på telefon i det tidsrommet kunne vi sendt sms eller mail i samme tidsrom også.

Anonymkode: f2021...028

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi må også ringe. Synes det er unødvendig, og føler det er for å ha en «høyere terskel» for å være syk. Vi må ringe mellom 07:30 og 07:45. Tenker at hvis leder er tilgjengelig på telefon i det tidsrommet kunne vi sendt sms eller mail i samme tidsrom også.

Hvorfor er det er problem at det skal være høy terskel for å melde seg syk? Det burde jo være det. 

Anonymkode: b302e...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som synes det er skummelt eller høy terskel for å ringe mener jeg er folk som egentlig ikke er syke og som er redde de skal bli tatt i løgn. Hva er som er så farlig med å ringe og si man er syk og ikke kommer inn?

Anonymkode: 7f900...b17

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel så driter jeg i hva såkalt "leder" vil siden jeg har fast stilling og er organisert. Leder er ikke min venn og kommer aldri til å bli min venn og jeg vet at hen-et hadde helst likt at verken faste stillinger eller fagforeninger skal eksistere hvis det hadde vært opp til profitt-grisen. Jeg gir beskjed når jeg gidder, er ikke første prioritet. Det viktigste er å ha papirene i orden ved sykdom. 

Anonymkode: 3f723...bd8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo nettopp det som er tilfelle. For mange er det vanskeligere å ljuge til sjefen når man prater sammen enn når man skriver en sms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i en liten privat barnehage. Det har bestandig vært tilstrekkelig at man har sendt melding til overordnede for å varsle om egen sykdom. Men sikkert forskjellig O:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss91 skrev (1 time siden):

Mine ansatte må ringe meg. Det er enkelt å sende en sms, og evt restarbeidsevne skal kartlegges. Uansett kjedelig hvis en ansatt skal åpne og blir syk, da må jeg eller andre sørge for det. 

Man kartlegger ikke restarbeidsevne for korttidsfravær.

Forstår godt at man må ringe når driften er avhengig av at melding om fravær kommer frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss ber vi om e-post, men det er noen som velger å ringe isteden. Går for det samme mer eller mindre, men e-post er det ryddigste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (6 timer siden):

Man kartlegger ikke restarbeidsevne for korttidsfravær.

Forstår godt at man må ringe når driften er avhengig av at melding om fravær kommer frem.

Joda, det er mange oppgaver som kan tilpasses om man bare er litt pjusk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss91 skrev (40 minutter siden):

Joda, det er mange oppgaver som kan tilpasses om man bare er litt pjusk. 

Det er irrelevant ved korttidsfravær. Da er man enten fraværende eller på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min arbeidsplass må man ikke ringe :) Sender som regel mail, iblant SMS. Har noen ganger gjort det litt utover dagen også fordi jeg feks har forsøkt å jobbe fra hjemmekontor først. Vi kan varsle om sykemelding på mail også.

Men min jobb har ingen vikar for meg og jeg selv sender beskjed til prosjektleder, avlyser eventuelle møter osv så langt jeg kan selv. Også via mail. En gang jeg ble lagt inn på sykehus sendte jeg sms til sjefen og ba ham ordne alt sånt da (men ringte ikke da heller 😄)

De fleste sjefer jeg har hatt har sagt de foretrekker å få skriftlig beskjed ikke bli oppringt på morningen.

Tenker hovedårsak til at man må ringe vel er at sjefen skal få beskjed tidlig så man kan få tak i vikar eller endre om på vakter på arbeidsplasser som krever sånt?

Anonymkode: f0a3c...185

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må ringe ja. Jobber selv i barnehage og jeg som pedleder må ringe styrer dersom jeg er syk eller har syke barn. De på min avdeling skal ringe meg og avdelingen på morgenen, og sende mld til styrer.

Anonymkode: 0723d...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (18 timer siden):

Det er irrelevant ved korttidsfravær. Da er man enten fraværende eller på jobb.

Det er relevant jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi må ringe inn, helsevesenet. Det er fordi fraværet er høyt , mye korttidsfravær. En vet at jobben blir gjort om en er borte, har mye fravær på jobben. Det er lettere og sende en sms., det godtas ikke. Tyngre og ringe sjefen og snakke...

Anonymkode: 207f4...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...