AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #1 Skrevet 18. august 2024 Deler barna soverom eller sover du på stua? Dere som sover på stua, fungerer det greit? Dere som har tatt det ene soverommet selv, slik at barna må dele, hvordan går det? Anonymkode: e90b9...c29
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #2 Skrevet 18. august 2024 Begge deler. Barna deler rom, jeg sover i stua. Anonymkode: e9db4...8e5 3 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #3 Skrevet 18. august 2024 Her delte unga rom i perioden frem til de ble 9 og 10år. Gikk helt greit her. Ingen krangel eller noe. De syns det var rart når de plutselig fikk hvert sitt rom. Gutt og jente Anonymkode: 45112...56a 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #4 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Begge deler. Barna deler rom, jeg sover i stua. Anonymkode: e9db4...8e5 Hvordan syns du det er å sove i stua? Har du sovesofa eller egen seng? Hva syns barna om å dele, og hvor gamle er de? Anonymkode: e90b9...c29
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #5 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Her delte unga rom i perioden frem til de ble 9 og 10år. Gikk helt greit her. Ingen krangel eller noe. De syns det var rart når de plutselig fikk hvert sitt rom. Gutt og jente Anonymkode: 45112...56a Det hadde sikkert gått greit å dele frem til den alderen, men barna mine er 10 og 12 år nå. Jeg må flytte, men har ikke mulighet til å kjøpe med 3 soverom. Barna er kjempe sure. Kunne sikkert leid noe med 3 soverom, men vil helst kjøpe. Anonymkode: e90b9...c29
miSs. Skrevet 18. august 2024 #6 Skrevet 18. august 2024 Vi hadde liten leilighet med to soverom, måtte dele rom med lillebroren min helt frem til jeg ble 15 og han 12. Det gikk greit for oss, da vi var gode venner og kranglet aldri når vi var yngre. Faktisk var det koselig itillegg for vi kunne jabbe litt om alt og ingenting før vi sovnet. 3 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #7 Skrevet 18. august 2024 Barna mine (to gutter) delte rom til den eldste var 13. Det siste året syntes de det var litt kjipt, men da de var yngre, var det null problem. At barn deler rom, er faktisk helt normalt. Mange små barn foretrekker også å dele rom med bror/søster. Anonymkode: 05bb2...07a 7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #8 Skrevet 18. august 2024 Jeg ville gitt barna hvert sitt rom, og hatt sovesofa på stua til meg selv. Er det noen andre muligheter der da? Kanskje du kan dele det en rommet i to med en lettvegg. Kan du og den minste dele rom? Muligheter for kjeller eller loft? Anonymkode: 3c247...2bb 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #9 Skrevet 18. august 2024 Mannen igjen jeg deler et rom, barna er også to på hvert rom. Jeg skjønner ikke helt hva som skulle være problemet med å dele rom. Barna er forøvrig 10, 12, 14 og 16 år. Anonymkode: 6e366...979 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #10 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hvordan syns du det er å sove i stua? Har du sovesofa eller egen seng? Hva syns barna om å dele, og hvor gamle er de? Anonymkode: e90b9...c29 Har sovesofa. Det hadde selvsagt vært behagelig med eget soverom, særlig om man egentlig hadde ønsket å legge seg tidlig en dag, men går fint. Barna er 10 og 14, og skulle nok også gjerne hatt egne rom, men det går fint. De skulle nok gjerne hatt egen ponni, ferie til Australia, hver sin valp og en kulere bil også, men ingen får alt de vil her i verden. Anonymkode: e9db4...8e5 9 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #11 Skrevet 18. august 2024 Sånn gjør man bare en liten periode, så blir man drittlei. Jeg gikk fra 1 soverom og nå har jeg 5-6 stk. Anonymkode: b4c5c...103 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #12 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det hadde sikkert gått greit å dele frem til den alderen, men barna mine er 10 og 12 år nå. Jeg må flytte, men har ikke mulighet til å kjøpe med 3 soverom. Barna er kjempe sure. Kunne sikkert leid noe med 3 soverom, men vil helst kjøpe. Anonymkode: e90b9...c29 Jeg tenker ta sove og kjøp en sovesofa av noe slag hvis du ikke vanskelig med å sove (vondt i ryggen og slikt). Du legger deg nok fortsatt sist, og hvis de skal være oppe lengre er de sikkert på rommene sine i den alderen. Har de besøk, gjelder nok det samme. .. Anonymkode: 03783...af9 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #13 Skrevet 18. august 2024 Hos oss funker det ikke så bra fordi barnet nå er 10 år, og jeg er alvorlig syk og må ha soverommet alene. Har mulighet til å kjøpe, men bor i Oslo i dyr bydel og taper budrunder - endel blir kuppet osv. De vi vinner taper vi til forkjøpsrett 🥵 Skulle vi hatt 3 soverom måtte vi nok flytter til Stovner, noe som er utfordrende da vi trenger et spesifikt tjenestetilbud il meg og barn her vi bor i nærheten. Så….vi bor heller trangere. Mange søsken i vårt nabolag må dele soverom nesten uansett hvor dyr boligen er da det stort sett kun er leiligheter med begrenset størrelse. Anonymkode: fa6fe...4f4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #14 Skrevet 18. august 2024 Vi har tre barn og tre soverom. Mannen og jeg deler det minste. Det nest minste er rent soverom for alle tre barna. Det største er i hovedsak innredet som leke- og hengerom for barna, men med en arbeidsplass også. Det gir oss ganske bra spillerom i hverdagen. F.eks. kan eldste ha venner på besøk på lekerommet mens vi voksne og yngstemann er på stua, og mellomste ligger på barnas rom og leser bok. Eller ungene kan herje på stua mens jeg sitter på hengerommet og jobber. Fungerer veldig bra nå, får se om det holder så lenge alle barna bor hjemme (eldste er 12, yngste er 7). Anonymkode: e65b9...3a4 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #15 Skrevet 18. august 2024 Vi er 2 barn og 2 voksne, huset vårt har 3 soverom. Mannen sover på madrass i stua, mens jeg har soverommet vårt for meg selv. Årsaken er at han er en notorisk snorker, og etter at det yngste barnet flyttet inn på eget rom og har vokst ut av sprinkelsenger sin, har vi ikke noe gjesterom lengre. Der lå mannen før, (og av og til jeg). Dette er ingen ideell løsning (at mannen sover i stua), men inntil videre må det bare være slik. Vi prioriterer søvn og det å fungere godt i hverdagen. På sikt er vår plan å bygge om garasjen til et multi-oppholdsrom med kontorplass til hjemmekontor og med sengeplass som kan fungere som ekstra soverom/gjesterom. Anonymkode: 6b0c0...88e
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #16 Skrevet 18. august 2024 Barna har hvert sitt soverom, mannen og jeg sover i et kjellerrom som på ingen måte er egnet for varig opphold. Anonymkode: 850d7...e18
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #17 Skrevet 18. august 2024 Hva i all verden? Dette er problemstillinger jeg knapt trodde eksisterte lengre? Sammenstuet i bittesmå leiligheter? Fordi man på liv og død må bo i Oslo? Eller andre steder også? Litt ut av byen så kan man slippe å la familien leve som backpackers Anonymkode: fe0ff...a7d 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #18 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva i all verden? Dette er problemstillinger jeg knapt trodde eksisterte lengre? Sammenstuet i bittesmå leiligheter? Fordi man på liv og død må bo i Oslo? Eller andre steder også? Litt ut av byen så kan man slippe å la familien leve som backpackers Anonymkode: fe0ff...a7d Sikkert mange som ikke bor i Oslo som også bor i små leiligheter/boliger. Alle er ikke som deg eller meg. Anonymkode: 5c462...d93 5 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #19 Skrevet 18. august 2024 Jeg kjøpte en leilighet med 2 soverom men eget kjøkken. Så flyttet jeg kjøkkenet til stua så det ble en «åpen løsning» og gjorde om kjøkkenet til soverom. Koster litt å gjøre det men fortsatt billigere enn å kjøpe leilighet med 3 soverom. Anonymkode: 16496...7d6 1 2
Brunello Skrevet 18. august 2024 #20 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det hadde sikkert gått greit å dele frem til den alderen, men barna mine er 10 og 12 år nå. Jeg må flytte, men har ikke mulighet til å kjøpe med 3 soverom. Barna er kjempe sure. Kunne sikkert leid noe med 3 soverom, men vil helst kjøpe. Anonymkode: e90b9...c29 Det er ikke mer enn 30-40 år siden det var helt normalt å dele rom. Det er for så vidt normalt nå også, men ikke så utbredt som tidligere. Husker at flere kompiser delte rom med brødre frem til de var ganske gamle (16-17.) 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå