Gå til innhold

Hvor mye bruker en mann på 25 år på mat/strøm i mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stesønn på 25 år flytter hjem i 4-5 mnd. 
Min samboer skal sette inn ekstra penger på matkonto fordi fellesutgiftene øker jo selvfølgelig disse månedene.

Samboer foreslår 2000 kr. Synes dette kanskje var litt lite, men mulig jeg tar helt feil? Han spiser mye, mer enn meg og min samboer🙈

Anonymkode: 005f0...984

Skrevet

Han skal bo der noen måneder. Hva er problemet? 

• Liker 2
Skrevet

Hva med 2000 første måned, og så ser dere etter en måned hvor mye mer penger dere bruker på mat? Kan jo hende han handler en del selv også, eller spiser mye ute?

Anonymkode: f8402...b90

• Liker 1
Skrevet

2000 per måned er for lite. Jeg ville antatt at han "koster" minst det dobbelte. At en voksen mann alt i alt spiser og bruker husholdningsprodukter og strøm for omtrent 1000 kroner per uke er neppe å ta for hardt i. 

Anonymkode: fdb49...477

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Han skal bo der noen måneder. Hva er problemet? 

Problemet er vel at min samboer tjener det dobbelte av meg, likevel deler vi 50/50. 
Han kan spare tusenvis av kroner pr måned mens jeg sitter igjen med nesten null. 
At jeg da i tillegg skal betale mer i mat og strøm pr måned for at hans voksne sønn (og kjæreste som er her en god del) blir feil. Både min samboer og hans sønn spiser meg ut av huset. 

• Liker 4
Skrevet

At mat til en mann på 25 år ikke koster mer enn 65 kroner dagen tror jeg ikke noe på. Og i tillegg kommer strøm, drikke og andre husholdningsartikler.

Anonymkode: 74d2c...ce1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Problemet er vel at min samboer tjener det dobbelte av meg, likevel deler vi 50/50. 
Han kan spare tusenvis av kroner pr måned mens jeg sitter igjen med nesten null. 
At jeg da i tillegg skal betale mer i mat og strøm pr måned for at hans voksne sønn (og kjæreste som er her en god del) blir feil. Både min samboer og hans sønn spiser meg ut av huset. 

Altså, det der er jo ikke greit i det hele tatt. 

Anonymkode: 0e1ed...6ca

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kjøp din egen mat, så kan samboer kjøpe til seg og sønn. 

Anonymkode: e0fcc...69f

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Sorry å måtte si det, men samboeren din høres urimelig gjerrig ut. 

Anonymkode: fdb49...477

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

At mat til en mann på 25 år ikke koster mer enn 65 kroner dagen tror jeg ikke noe på. Og i tillegg kommer strøm, drikke og andre husholdningsartikler.

Anonymkode: 74d2c...ce1

Hvor mye ekstra strøm går det tror du? Det blir noen få kWh for dusj om dagen. Med strømstøtte snakker vi kronestykker. Og dersom han vasker en ekstra vaskemaskin om dagen, er vi fortsatt på en krone eller to.

Skrevet

Brukte 1,4 mill de siste 25 årene på mat. Ifølge nettbanken. Off da ... 

Anonymkode: 859d0...efd

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Min samboer skal sette inn ekstra penger på matkonto fordi fellesutgiftene øker jo selvfølgelig disse månedene.

Samboer foreslår 2000 kr. Synes dette kanskje var litt lite, men mulig jeg tar helt feil? Han spiser mye, mer enn meg og min samboer🙈

Minimum 4000. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er M50, relativt aktiv (trener i snitt 10 timer i uka) veier 77 kg. Spiser relativt sunt og jeg regner 1200 kr uka i mat og dagligvarer jeg kjøper i butikken.

Så jeg tenker at det ikke er urimelig at sønnen legger inn 4000 kr i matbudsjettet. Strøm blir ikke så stor forskjell for varme etc blir jo det samme.

Men én 25 åring betaler vel for seg selv?

Anonymkode: 9787b...1e9

• Liker 1
Skrevet

La heller 25-åringen kjøpe inn sin egen mat, og betale en tredjedel av strømregningen.

Anonymkode: 0c60e...a67

• Liker 2
Skrevet

110kr er nødhjelp matsats for en voksen i samboerskap.

Så 3300kr i mat hvis man lever nøkternt

Anonymkode: 7eac7...ebb

Annonse
Skrevet

Sifo regner 4830 for mann 20-30

Anonymkode: 7442c...6da

Skrevet

Vår sønn på 26 har bodd hjemme siste året nå. Han har betalt 5000 pr mnd. Er i full jobb.

Anonymkode: 513c2...3e5

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

5000 kr. Og det bør din samboer/stesønn betale.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor deler dere 50/50 om han tjener dobbelt så mye som deg? 

Anonymkode: 19e75...bc7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor deler dere 50/50 om han tjener dobbelt så mye som deg? 

Anonymkode: 19e75...bc7

Fordi han vil ha det slik….Vet at mange betaler etter evne inn på en felles matkonto….Men det vil han ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...