Gå til innhold

Israel innrømmer systematiske krigsforbrytelser


Vma

Anbefalte innlegg

Dette er faktisk helt vilt, ingen siviliserte land fører krig på denne måten. Her må Israel få samme behandling som Russland. (Tror forresten ikke engang Russland kler ut bakbundne sivile som soldater og jager dem foran seg som levende skjold)
 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/kwvzzB/israelske-soldater-bekrefter-at-sivile-palestinere-brukes-som-menneskelige-skjold-i-gaza

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Vma said:

Dette er faktisk helt vilt, ingen siviliserte land fører krig på denne måten. Her må Israel få samme behandling som Russland. (Tror forresten ikke engang Russland kler ut bakbundne sivile som soldater og jager dem foran seg som levende skjold)
 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/kwvzzB/israelske-soldater-bekrefter-at-sivile-palestinere-brukes-som-menneskelige-skjold-i-gaza

For å vinne en krig, man må kjenne sine fiender. Jeg har alltid tenkt at man skal være tolerant mot tolerant mennesker, utolerant mot utolerant mennesker, snill mot fredelige mennesker, og hvis nødvendig volsomt mot volsomme mennesker.

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å være Palestiner, Hamas bruker de som skjold og Israel bruker de som skjold.

  • Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vma skrev (3 timer siden):

Dette er faktisk helt vilt, ingen siviliserte land fører krig på denne måten. Her må Israel få samme behandling som Russland. (Tror forresten ikke engang Russland kler ut bakbundne sivile som soldater og jager dem foran seg som levende skjold)
 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/kwvzzB/israelske-soldater-bekrefter-at-sivile-palestinere-brukes-som-menneskelige-skjold-i-gaza

Jeg er ikke forbauset i det hele tatt. Dette er landet som kommer ut av en av de mørkeste historiene i det 19ende århundre, som av uforståelige grunner har valgt å bli en apartheid stat som har utviklet de samme tankene om Palestinere som "untermensch" som de selv ble utsatt for under Nazistene.
Jeg synes Michael Brooks har sagt det best:

 

  • Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (1 time siden):

Jeg er ikke forbauset i det hele tatt. Dette er landet som kommer ut av en av de mørkeste historiene i det 19ende århundre, som av uforståelige grunner har valgt å bli en apartheid stat som har utviklet de samme tankene om Palestinere som "untermensch" som de selv ble utsatt for under Nazistene.
Jeg synes Michael Brooks har sagt det best:

 

Ventet i spenning på at denne Brookes skulle begynne å bruke din terminologi, der du bruker deres eget unike folkemord mot Israel og medjøder. Det gjorde han ikke. 
Men det gjorde du, og det er ganske avskyelig å lese. 

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (9 minutter siden):

Ventet i spenning på at denne Brookes skulle begynne å bruke din terminologi, der du bruker deres eget unike folkemord mot Israel og medjøder. Det gjorde han ikke. 
Men det gjorde du, og det er ganske avskyelig å lese. 

Hva er det du snakker om? Brooks redegjør for hvor ukomplisert denne konflikten er på grunn av den skjeve maktfordelingen.
Brooks undrer seg også hvordan et folk med den historien Jødene har, kan gjøre slikt mot andre mennesker.
Hva som er avskyelig å lese av det jeg skrev?

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K.B. skrev (26 minutter siden):

Hva er det du snakker om? Brooks redegjør for hvor ukomplisert denne konflikten er på grunn av den skjeve maktfordelingen.
Brooks undrer seg også hvordan et folk med den historien Jødene har, kan gjøre slikt mot andre mennesker.
Hva som er avskyelig å lese av det jeg skrev?

Holocaust-inversjon, altså å sammenligne alt jøder og Israel gjør man ikke liker med deres egen utryddelse, er regnet som antisemittisme. Sier ikke at du er antisemitt, men akkurat denne sammenligningen er klassisk anti-Israel propaganda, som stammer fra det gamle sovjetsamveldet. 
Det bidrar til å minimere det industrielle massemordet på jødene. Selv om IDF gjør saker og ting som ikke er greit, er det ikke ok å dra frem holocaust. 
Kommer fortsatt til å påpeke antisemittiske troper når jeg ser dem. 
 

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (16 minutter siden):

Holocaust-inversjon, altså å sammenligne alt jøder og Israel gjør man ikke liker med deres egen utryddelse, er regnet som antisemittisme. Sier ikke at du er antisemitt, men akkurat denne sammenligningen er klassisk anti-Israel propaganda, som stammer fra det gamle sovjetsamveldet. 
Det bidrar til å minimere det industrielle massemordet på jødene. Selv om IDF gjør saker og ting som ikke er greit, er det ikke ok å dra frem holocaust. 
Kommer fortsatt til å påpeke antisemittiske troper når jeg ser dem. 
 

Jeg trekker frem holocaust da det er relevant i diskusjonen, så enkelt er det. Å i det hele bringe opp antisemittisme er helt skivebom fra deg. Mitt ståsted er basert i virkeligheten, en virkelighet som selv mange med Jødisk opphav synes er avskyelig. Jeg påpeker i det opprinnelige innlegget hvordan holocaust/shoa åpenbart er et kollektivt traume for alle med Jødisk bakgrunn og det er nettopp derfor det er ekstra vanskelig å forstå hvorfor staten Israel har valgt akkurat denne måten å behandle naboen sin på.
Du kan forholde deg til hva som blir sagt i stedet for å rope ulv-ulv.

Endret av K.B.
  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (9 minutter siden):

Jeg trekker frem holocaust da det er relevant i diskusjonen, så enkelt er det. Å i det hele bringe opp antisemittisme er helt skivebom fra deg. Mitt ståsted er basert i virkeligheten, en virkelighet som selv mange med Jødisk opphav synes er avskyelig. Jeg påpeker i det opprinnelige innlegget hvordan holocaust/shoa åpenbart er et kollektivt traume for alle med Jødisk bakgrunn og det er nettopp derfor det er ekstra vanskelig å forstå hvorfor staten Israel har valgt akkurat denne måten å behandle naboen sin på.
Du kan forholde deg til hva som blir sagt i stedet for å rope ulv-ulv.

Det er godt mulig at jeg er for følsom når det kommer til antisemittisme, men jeg forstår bare ikke hvorfor holocaust og tilhørende terminologi må dras frem hver gang fex IDF har gjort noe galt. 
Det fører til demonisering av et helt folk, og det er ingen tjent med. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (10 minutter siden):

Det er godt mulig at jeg er for følsom når det kommer til antisemittisme, men jeg forstår bare ikke hvorfor holocaust og tilhørende terminologi må dras frem hver gang fex IDF har gjort noe galt. 
Det fører til demonisering av et helt folk, og det er ingen tjent med. 

Skal jeg redegjøre for Nte gang hvorfor jeg bringer dette opp?
Jeg bringer opp holocaust da den gruppen som betalte den største prisen i menneskeliv var Jøder, dette går langt tilbake, både i kontekst av Hitler og nazistene, men også at antisemittisme har vert med oss siden kristendommens barndom. Så at etterkommerne etter denne forferdelige ugjerningen ikke bare har skapt en apartheid stat, men også bryter alt av internasjonale regler i krig og det er vanskelig å ikke konkludere med følgende: Israel under den korrupte, kriminelle lederen Netanyahu ønsker ikke bare å ta over alt palestinsk land, han ønsker også å utrydde Palestinerne som et folk. Derfor er konteksten viktig. Det siste som diskuteres i Israel nå er om voldtekt av fanger er et greit virkemiddel å bruke, med argumentasjonen om at det kan gjøre det mindre fristende å angripe Israel i fremtiden, DET er realitetene og hvor moralsk bankerott den Israelske ledelsen og militæret er.

Endret av K.B.
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, K.B. said:

Skal jeg redegjøre for Nte gang hvorfor jeg bringer dette opp?
Jeg bringer opp holocaust da den gruppen som betalte den største prisen i menneskeliv var Jøder, dette går langt tilbake, både i kontekst av Hitler og nazistene, men også at antisemittisme har vert med oss siden kristendommens barndom. Så at etterkommerne etter denne forferdelige ugjerningen ikke bare har skapt en apartheid stat, men også bryter alt av internasjonale regler i krig og det er vanskelig å ikke konkludere med følgende: Israel under den korrupte, kriminelle lederen Netanyahu ønsker ikke bare å ta over alt palestinsk land, han ønsker også å utrydde Palestinerne som et folk. Derfor er konteksten viktig. Det siste som diskuteres i Israel nå er om voldtekt av fanger er et greit virkemiddel å bruke, med argumentasjonen om at det kan gjøre det mindre fristende å angripe Israel i fremtiden, DET er realitetene og hvor moralsk bankerott den Israelske ledelsen og militæret er.

Du sammenligner en krig mellom Hamas og Israel som har resultert i 40 000 drepte palestinere hvor en betydelig andel er militante med et folkemord hvor millioner ble drept i konsentrasjonsleire. Hadde du gjort det om det var et annet land enn Israel som var i krig? Jeg synes sammenligningen er horribel. Det finnes ingen likhet, og gjøres bare for å ramme jøder. Som Bacteria sier, mange vil regne det som antisemittisme. 

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (19 timer siden):

Skal jeg redegjøre for Nte gang hvorfor jeg bringer dette opp?
Jeg bringer opp holocaust da den gruppen som betalte den største prisen i menneskeliv var Jøder, dette går langt tilbake, både i kontekst av Hitler og nazistene, men også at antisemittisme har vert med oss siden kristendommens barndom. Så at etterkommerne etter denne forferdelige ugjerningen ikke bare har skapt en apartheid stat, men også bryter alt av internasjonale regler i krig og det er vanskelig å ikke konkludere med følgende: Israel under den korrupte, kriminelle lederen Netanyahu ønsker ikke bare å ta over alt palestinsk land, han ønsker også å utrydde Palestinerne som et folk. Derfor er konteksten viktig. Det siste som diskuteres i Israel nå er om voldtekt av fanger er et greit virkemiddel å bruke, med argumentasjonen om at det kan gjøre det mindre fristende å angripe Israel i fremtiden, DET er realitetene og hvor moralsk bankerott den Israelske ledelsen og militæret er.

Her var det mye udokumenterte påstander. Hvordan kan Israel kalles apartheidstat når arabiske israelere har like rettigheter? En arabisk israeler sitter i høyesterett og var med på å dømme Bibi for korrupsjon. 
Er sterkt kritisk til det som skjer fex på VB, men det er et trusselbilde her både fra palestinere på VB og Gaza. Det så vi utfolde seg i hele sin heslighet 7/10.

Det at Bibi har intensjon om å ødelegge det palestinske folk er bare tullprat, og faller på sin egen urimelighet. Hvordan skulle Israel liksom få til det (gitt at de har det dom intensjon)?

Israel kjemper for sin eksistens, og prøver å ta ut Hamas. 
 

Endret av Bacteria
  • Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (På 18.8.2024 den 22.47):

Her var det mye udokumenterte påstander. Hvordan kan Israel kalles apartheidstat når arabiske israelere har like rettigheter? 

Så rart du ikke har hørt om denne "påstanden" før når du er så aktiv I Israel trådene her på KG.... Det er strengtat ikke en "påstand" men en helt vanlig måte å definere Israel på fra veldig mange store og seriøse aktører! 

https://amnesty.no/israel-begar-apartheid-mot-palestinere

Bacteria skrev (På 18.8.2024 den 22.47):

En arabisk israeler sitter i høyesterett og var med på å dømme Bibi for korrupsjon. 
Er sterkt kritisk til det som skjer fex på VB, men det er et trusselbilde her både fra palestinere på VB og Gaza. Det så vi utfolde seg i hele sin heslighet 7/10.

Ja BN er dømt for korrupsjon for å forsette som statsmenister, synes du det er et bevis for at Israel er en velfungerende stat? 

Bacteria skrev (På 18.8.2024 den 22.47):

Er sterkt kritisk til det som skjer fex på VB, men det er et trusselbilde her både fra palestinere på VB og Gaza. Det så vi utfolde seg i hele sin heslighet 7/10.

Det er et trusselbilde, som har blit styrket av BN som har hat en utalt politik som handlet om å styrke Hamas. Det politikken betaler både Israelere og Palestknere for nå!

"Hans politikk har vært å styrke terrorgruppen Hamas ved å svekke den palestinske selvstyremyndigheten (PA) som er vår partner for fred. Det kom med en forferdelig pris 7. oktober, sier Sheva."

https://www.nrk.no/urix/slik-styrket-israels-statsminister-hamas-1.16652104

Bacteria skrev (På 18.8.2024 den 22.47):

Det at Bibi har intensjon om å ødelegge det palestinske folk er bare tullprat, og faller på sin egen urimelighet. 
 

Hadde det vært åpenbart tullprat eller falt på sin egen urimelighet at Israel ønsket å utslette palestina, så hadde heller ikke en av verdens mest anerkjente domstoler trengt å forsette saken om FOLKEMORD i månedsvis nå.... Så jeg synes det er dine påstander som faler på sine egn urimelighet her!

Bacteria skrev (På 18.8.2024 den 22.47):

Hvordan skulle Israel liksom få til det (gitt at de har det dom intensjon)?

Skal vi tro på det den Israelske regjeringen selv sier, så mener de det er moralsk riktig å bruke sult.... 

Smotrich sa at en slik blokade vil være berettiget, selv hvis det skulle medføre at «2 millioner sivile» i Gaza sulter

https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/2024/08/08/hardt-ut-mot-israelsk-statsrads-uttalelser-om-gaza-sult/

 

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bacteria skrev (På 18.8.2024 den 22.03):

Det er godt mulig at jeg er for følsom når det kommer til antisemittisme, men jeg forstår bare ikke hvorfor holocaust og tilhørende terminologi må dras frem hver gang fex IDF har gjort noe galt. 
Det fører til demonisering av et helt folk, og det er ingen tjent med. 

 

Svava skrev (På 18.8.2024 den 22.41):

Du sammenligner en krig mellom Hamas og Israel som har resultert i 40 000 drepte palestinere hvor en betydelig andel er militante med et folkemord hvor millioner ble drept i konsentrasjonsleire. Hadde du gjort det om det var et annet land enn Israel som var i krig? Jeg synes sammenligningen er horribel. Det finnes ingen likhet, og gjøres bare for å ramme jøder. Som Bacteria sier, mange vil regne det som antisemittisme. 

Tingen er at IDF ikke bare "gjør noe galt" men begår krigsforbrytelser og muligens folkemord. Holocaust er på mange måter den "opprinnelige" krigsforbrytelsen, og andre verdenskrig ble inspirasjonen til dagens regelverk (det regelverket Israel nå bryter). Derfor er det veldig vanlig at det blir dratt frem når man snaker om nettopp krigsforbrytelser, det er en veldig rask assosiasjon for de aler aler fleste. 

Om vi ser på Ukraina-Rusland krigen så blir også sammenligninger med Nazi Tyskland brukt flittig fra begge sider.

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/VPd9p1/jo-trusselen-fra-putins-russland-er-sammenlignbar-med-trusselen-fra-nazi-tyskland

https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/2024/01/27/putin-med-nye-nazi-beskyldninger-mot-ukraina/

Når noen begår krigsforbrytelser som Rusland og Israel (og til å med om noen bare ønsker at folk skal tro de begå krigsforbrytelser som med Ukrainna), så er det naturlig å sammenligne med Nazistene. Det er selfølgelig tragisk om denne assosiasjonen fører til hat mot et helt folk, for det er selfølgelig ikke greit!!! Men jeg tror ikke det er mulig å bryte assosiasjonen mellom nasitene og krigsforbrytelser, det er og blir den originale krigsforbrytelsen som alle krigsforbrytelser blir sammenlignet med (i det minste i Europa, er gått mulig afrikanere, asiater osv. har andre asosiasjoner).

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vma skrev (På 18.8.2024 den 16.02):

Dette er faktisk helt vilt, ingen siviliserte land fører krig på denne måten. Her må Israel få samme behandling som Russland. (Tror forresten ikke engang Russland kler ut bakbundne sivile som soldater og jager dem foran seg som levende skjold)
 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/kwvzzB/israelske-soldater-bekrefter-at-sivile-palestinere-brukes-som-menneskelige-skjold-i-gaza

Det visste mange fra før. Og likevel blir Israel tillatt å delta i EUROvision (selv om de ikke er Europa engang), i OL og lignende. Nord-Korea som torturerer sin egen befolkning, får delta. Russland og Belarus får ikke delta. Jeg forstår ikke forskjellen på krigføringen i Ukraina og Palestina. Men siden Israel og USA er besties (der USA har sine svin på skogen i Korea, Irak og så videre), så får de spesialbehandling.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pippi Lotta skrev (53 minutter siden):

Så rart du ikke har hørt om denne "påstanden" før når du er så aktiv I Israel trådene her på KG.... Det er strengtat ikke en "påstand" men en helt vanlig måte å definere Israel på fra veldig mange store og seriøse aktører! 

https://amnesty.no/israel-begar-apartheid-mot-palestinere

Ja BN er dømt for korrupsjon for å forsette som statsmenister, synes du det er et bevis for at Israel er en velfungerende stat? 

Det er et trusselbilde, som har blit styrket av BN som har hat en utalt politik som handlet om å styrke Hamas. Det politikken betaler både Israelere og Palestknere for nå!

"Hans politikk har vært å styrke terrorgruppen Hamas ved å svekke den palestinske selvstyremyndigheten (PA) som er vår partner for fred. Det kom med en forferdelig pris 7. oktober, sier Sheva."

https://www.nrk.no/urix/slik-styrket-israels-statsminister-hamas-1.16652104

Hadde det vært åpenbart tullprat eller falt på sin egen urimelighet at Israel ønsket å utslette palestina, så hadde heller ikke en av verdens mest anerkjente domstoler trengt å forsette saken om FOLKEMORD i månedsvis nå.... Så jeg synes det er dine påstander som faler på sine egn urimelighet her!

Skal vi tro på det den Israelske regjeringen selv sier, så mener de det er moralsk riktig å bruke sult.... 

Smotrich sa at en slik blokade vil være berettiget, selv hvis det skulle medføre at «2 millioner sivile» i Gaza sulter

https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/2024/08/08/hardt-ut-mot-israelsk-statsrads-uttalelser-om-gaza-sult/

 

Fordi om mange sier en ting, behøver de ikke å ha rett.  Selvfølgelig har jeg hørt apartheid-beskyldningene. 
 

Bibi hadde vært avsatt om ikke 7/10 og krigen kom. Han er ferdig straks krigen slutter, og forhåpentligvis i fengsel. Det er ikke bare Israel som har støttet Hamas. Det har Norge også gjort som leder av giverlandsgruppen til Palestina. 

Folkemordsaken; det eneste domstolen har gjort er å anerkjenne at SA har rett til å få saken mot Israel behandlet. Det er ikke riktig som propalestinsk propaganda sier at domstolen ser det som plausibelt at det foregår et folkemord. 
https://www.bbc.com/news/articles/c3g9g63jl17o.amp

At de mer unhinga medlemmene i Bibis regjering sier mye rart nå er uheldig, men stemningen i Israel har dradd seg til etter 7/10. Dette er nok vanskelig å forstå for oss i Norge, da MSM langt på vei har skånet oss for de verste grusomhetene. 
Det er grusomheter som å gruppevoldta en tenåring foran bestemora som er holocaustoverlever før hun brennes levende. Og som å kastrere en mann, sende video av hele greia til alle vennene hans på whats-app før hele stasen blir putta i mannens munn før også han settes fyr på. Sorry. 
Stemningen nå i Israel er at folk er numne og ikke føler noen ting når de ser bilder av barnelik etter bombing i Gaza. Det er synd, men jeg forstår dem. 
 

Siste: 6 gisler funnet drept i tunnel på Gaza i dag. Alle levende da de ble brakt dit:

https://www.haaretz.com/israel-news/2024-08-20/ty-article-live/aoc-at-dnc-kamala-harris-is-working-tirelessly-to-secure-gaza-cease-fire-hostage-release/00000191-6d8d-d5f6-abf9-ef8d5d8b0000

Endret av Bacteria
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man sammenligner 40.000 drepte i en krig med Holocaust, det Armenske\Assyriske folkemordet og Røde Khmer forstår man at man mangler bakkekontakt.

40.000 drepte som inkluderer Hamas-krigere er ikke en gang i nærheten av antall døde i samme tidsrommet når 'vi' invaderte Irak\Afghanistan, det er omtrent det samme dødstallet som første dagen når de allierte landet i Normandie eller når 'vi' bombet Hamburg og Dresden, eller omtrent en uke av Assads slakt av eget folk.

Når folk hele tiden bringer begreper som folkemord og apartheid til bordet og sammenligner dette med det som skjer i Israel forstår man fort at det handler om andre ting. Blindt hat, antisemittisme og konspiratoriske tankemønstre. Dette er grunnen til at folk begynner å anse Pro-Pal gjengen som moral-ryttere, de er bare med fordi det er populært.

Nei, det er faktisk ikke et folkemord. Vi er ikke en gang i nærheten. I Sudan er 6 ganger så mange sivile drept over en kortere periode. Krangler Kari og Kåre på forum om hvor forferdelig det er, går i tog eller har på seg Bedouin-skjerf for å vise 'støtte' til ofrene i Sudan av den grunn? Neida.

I det store og hele er hatet mot Israel motivert av alt annet enn et ønske om at folk skal ha det bra, for da hadde vi sett samme reaksjon når Araber-stater dreper minoriteter som fluer (Jøder, Jezidier, Bhaloushi, Kurdere, Koptere), men desverre finner bare folk sine moraler når man kan koble det til Jødene.

Skriker Magdi om Jødene og Kopterne som er etnisk renset i sitt andre hjemland (Egypt), når han hyler over en dråpe i havet av det 'hans' religion og rase har gjort bare det blir utført av Israelere? Neida. Det ville krevd introspeksjon. Det har ikke pro-pal gjengen. Alt de har er store ord og moralske luftslott. 

Endret av Anonio
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (25 minutter siden):

Det visste mange fra før. Og likevel blir Israel tillatt å delta i EUROvision (selv om de ikke er Europa engang), i OL og lignende. Nord-Korea som torturerer sin egen befolkning, får delta. Russland og Belarus får ikke delta. Jeg forstår ikke forskjellen på krigføringen i Ukraina og Palestina. Men siden Israel og USA er besties (der USA har sine svin på skogen i Korea, Irak og så videre), så får de spesialbehandling.

Jeg forstår ikke at ikke du forstår at Israels krig for sin eksistens er noe helt annet enn Putins ekspansive angrepskrig. 
Det er faktisk helt uforståelig for meg at du og andre ikke forstår det. 

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (27 minutter siden):

Jeg forstår ikke at ikke du forstår at Israels krig for sin eksistens er noe helt annet enn Putins ekspansive angrepskrig. 
Det er faktisk helt uforståelig for meg at du og andre ikke forstår det. 

Det sa USA også da de angrep Irak.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...