Gå til innhold

Føler du at du har fullstendig ytringsfrihet i Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tartufo skrev (På 29.10.2024 den 21.43):

Seriøst? Mener du virkelig dette? Hvis du tror de fleste som ikke tok koronavaksinen er konspirasjonsteoretikere, har du virkelig misforstått betydningen av ordet! Vet du hva en konspirasjonsteori er?

STOR forskjell på å "ikke ta koronavaksinen" og det å sitte å kverulere i det uendelige på forskjellige nettfora om vaksinen!

Anonymkode: 187da...8ac

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

STOR forskjell på å "ikke ta koronavaksinen" og det å sitte å kverulere i det uendelige på forskjellige nettfora om vaksinen!

Anonymkode: 187da...8ac

Det er aldri greit å kalle noen for noe de ikke er! 

Dette hadde heller aldri blitt noen lang diskusjon uten en motpart, så å kalle kun den ene parten for kverulerende, blir også feil. 

Endret av Tartufo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (4 timer siden):

Koronavaksinen har hatt bivirkninger mange har slitt med og noen har faktisk dødd. 

Jeg tok 2 vaksiner, men har ikke lyst til å verken ta en til eller ha corona. Begge kan ha sin konsekvens og med begge kan ting gå bra. Det er ikke sånn at det bestandig må være et trygt alternativ bare fordi en er en medisin og en er en sykdom, medisiner har bivirkninger noen ganger fatale. 

Syns det høres ut som du ikke tror på sunn skepsis. 

Noen dør også av å drikke vann, spise peanøtter eller liknende. Det er ikke ut fra det grunnlag for å si at hverken vann eller peanøtter er farlig. Og selvsagt vil alle kunne ha en allergisk reaksjon på en vaksine, akkurat som man kan få det av hva som helst annet. Det er en mikroskopisk risiko det er verdt i da i de fleste tilfeller, fordi man bare ikke kan unngå slike risikoer uansett og risikoen for et problem ved å ikke vaksinere seg er langt større enn sjansen for å få store proble,er som følge av vaksinen.

Rosakatt skrev (4 timer siden):

En ting som jeg ikke har sett det blitt snakk om og kun er en tanke. I tiden etter vaksinen, så har 3 i min familie(jeg er en av dem) fått panikk angst og forverret mental helse, som vi ikke har opplevd før. Det kan være tilfeldig, men det er også samtidig så rart. Kanskje panikk angst er smittsomt? Kanskje det er noe annet? 

Syns også det er så mye kvinnehelse problemer rundt endemetriose, pocs, mensen forstyrrelser. Å det kan bare være at det er åpenhet, men samtidig mistenker jeg det kan ha klusset med hormoner siden Jørgensen fikk evig mensen etter vaksina. Blir jo redd det har gjort noe med kroppene våre. Men om det har tror jeg ikke det var intensjonelt. De hadde bare ikke tid til å lage en trygg vaksine og siden så mange verden over tok den, vil jo bivirkningene komme frem i lyset, også fordi det er informasjon alle i samme båt har lyst på. 

Det finnes ingen logisk grunn til at en vaksine skulle forårsake noe sånt, så det kan en se bort fra til en både har et rasjonale for hvorfor det er en god hypotese å anta en sammenheng, og en har data nok til å bekrefte den. Jeg kjenner forøvrig ingen som har fått forverret psykisk helse og har tatt vaksinen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...