Gå til innhold

Føler du at du har fullstendig ytringsfrihet i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller gjør du ikke det? Hvorfor? 

Anonymkode: e12fd...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke så mye jeg skulle sagt selv, men oppfatter at vi i Norge har samme problemet som i resten av vesten, dvs. at en blir utsatt for hersketeknikker og stråmenn hvis en har et konservativt syn.

Anonymkode: ab606...576

  • Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at kun bestemte meninger kan sies uten store sosiale konsekvenser. Derfor holder jeg ofte kjeft.

Anonymkode: 1ee60...061

  • Liker 24
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun ytringsfrihet for sosialister.

Anonymkode: cad4b...cf1

  • Liker 17
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Betyr ikke at jeg ikke kan møte motstand for meningene mine, men det hindrer meg jo ikke i å uttrykke dem. 

Anonymkode: eb5bf...cd0

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ikke så mye jeg skulle sagt selv, men oppfatter at vi i Norge har samme problemet som i resten av vesten, dvs. at en blir utsatt for hersketeknikker og stråmenn hvis en har et konservativt syn.

Anonymkode: ab606...576

Du mener det med at andre bruker sin ytringsfrihet for å si fra når noen sier noe de er uenige i?

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er kun ytringsfrihet for sosialister.

Anonymkode: cad4b...cf1

Ja, fengslene er fulle av høyre-side sympatisører som har holdt taler og skrevet avisinnlegg.

  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri vært ytringsfrihet i Norge, kun på liksom.

Anonymkode: 53900...4b2

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full ytringsfrihet har vi ikke nei, det har vi lover mot 

Anonymkode: df2cb...cac

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Eller gjør du ikke det? Hvorfor? 

Anonymkode: e12fd...e87

Vi vi har jo ikke det. Pandemien ble et svært godt eksempel. Her ble alle meninger som kritiserte håndteringen av den sensurert bort og latterliggjort. Føltes helt uvirkelig å bli latterliggjort og stigmatisert på verste måte bare for å stille noen kritiske spørsmål. 

Om man blir stemplet og latterliggjort offentligsom  ‘konspihue’ bare for å mene noe annet, stille kritiske spørsmål eller være uenig i hvordan myndighetene tenker og bestemmerja da er der nor fullstendig galt i samfunnet.

Anonymkode: 667de...34c

  • Liker 6
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi vi har jo ikke det. Pandemien ble et svært godt eksempel. Her ble alle meninger som kritiserte håndteringen av den sensurert bort og latterliggjort. Føltes helt uvirkelig å bli latterliggjort og stigmatisert på verste måte bare for å stille noen kritiske spørsmål. 

Om man blir stemplet og latterliggjort offentligsom  ‘konspihue’ bare for å mene noe annet, stille kritiske spørsmål eller være uenig i hvordan myndighetene tenker og bestemmerja da er der nor fullstendig galt i samfunnet.

Anonymkode: 667de...34c

Enig med deg, skremmende å se hva som skjedde under pandemien, nei ytringsfriheten forsvant 

Anonymkode: 03049...bfe

  • Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører jo nok av meninger som avler til vold og diverse annet, så de jeg annser å ikke være trygge mennesker sier jo sitt de også.
Men noen mener at om noen er uenige med dem, så er det det samme som at de ikke har ytringsfrihet, vet ikke hvorfor. De forventer vel at meningene deres skal bli virkeliggjort bare fordi de mener det de mener? 

En del meninger er en så stor trussel for noens velvære at de kan ikke få lov til å si det. Dere som mener de tingene skjønner det kanskje ikke, men la os peke på tyskland under 2 verdenskrig. Det var mennesker som oss det også, meninger som få gro, vil til slutt og har SÅ MANGE GANGER, blitt noe livstruende. Å det er ikke yttringsfrihet verdt. Noen folk er så farlige, og har absolutt ingen empati eller fornuft, da vil jeg heller de skal til psykolog enn at vi må høre på blodbad praten. Det må være lov av folk å ønske seg fine rolige dager.

 

Anonymkode: 422bb...9f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Eller gjør du ikke det? Hvorfor? 

Anonymkode: e12fd...e87

Fullstendig ytringsfrihet har vi heldigvis ikke...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, klart vi har ytringsfrihet i Norge! Men det betyr likevel ikke at man kan ytre drapstrusler eller trakassere andre personer uten å bli straffet. Du står fritt til å mene det du vil uten å bli arrestert, men du kan bli motsagt om andre ikke enige. Med andre ord, sier du noe idiotisk, vil meningene dine bli kalt idiotisk av andre. Det er fullstendig misforstått at man tror at ytringsfrihet betyr å kunne uttale seg uimotsagt.

Anonymkode: bc583...db1

  • Liker 7
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, klart vi har ytringsfrihet i Norge! Men det betyr likevel ikke at man kan ytre drapstrusler eller trakassere andre personer uten å bli straffet. Du står fritt til å mene det du vil uten å bli arrestert, men du kan bli motsagt om andre ikke enige. Med andre ord, sier du noe idiotisk, vil meningene dine bli kalt idiotisk av andre. Det er fullstendig misforstått at man tror at ytringsfrihet betyr å kunne uttale seg uimotsagt.

Anonymkode: bc583...db1

Ja nettop, har sett det så mange ganger og er så himla ironisk. Blir jo som at dem sier, de som sier seg uenige ikke har yttringsfrihet? 

Anonymkode: 422bb...9f9

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I høst kommer en ny lov støttet av AP og Høyre der det blir krav om å logge inn med elektronisk ID på sosiale medier "for å beskytte barna", og etter stormen på KG og Diskutopia de siste dagene med tanke på Kongefamilien, skulle det ikke forundre meg om man også pålegger alle som skriver her, å logge seg inn med BankID, slik at man kan holde orden på de kritiske røstene.

Ytringsfrihet, du liksom ...

Anonymkode: 80878...24d

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er kun ytringsfrihet for de som har woke meninger

Anonymkode: f218e...fb9

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi vi har jo ikke det. Pandemien ble et svært godt eksempel. Her ble alle meninger som kritiserte håndteringen av den sensurert bort og latterliggjort. Føltes helt uvirkelig å bli latterliggjort og stigmatisert på verste måte bare for å stille noen kritiske spørsmål. 

Om man blir stemplet og latterliggjort offentligsom  ‘konspihue’ bare for å mene noe annet, stille kritiske spørsmål eller være uenig i hvordan myndighetene tenker og bestemmerja da er der nor fullstendig galt i samfunnet.

Anonymkode: 667de...34c

Ble noen fengslet for å være kritiske til håndteringen av pandemien? Ikke det nei. 

Jeg opplevde IKKE at de som var kritiske til vaksiner, regelverk osv. ble sensurert, kommentarfelt, sosiale medier og avisinnlegg var full av diverse meninger. Men de ble også motsagt, og ja, i enkelte tilfeller latterliggjort. Det er en del av ytringsfriheten: du må gjerne si noe idiotisk, men da vil andre påpeke at det du sa var idiotisk. Tåler du ikke å bli motsagt? That's life.

Anonymkode: bc583...db1

  • Liker 5
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg føler det er liten frihet til å tenke utenfor boksen og ytre det, fordi vi liker best å gå som sauer i flokk.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

I høst kommer en ny lov støttet av AP og Høyre der det blir krav om å logge inn med elektronisk ID på sosiale medier "for å beskytte barna", og etter stormen på KG og Diskutopia de siste dagene med tanke på Kongefamilien, skulle det ikke forundre meg om man også pålegger alle som skriver her, å logge seg inn med BankID, slik at man kan holde orden på de kritiske røstene.

Ytringsfrihet, du liksom ...

Anonymkode: 80878...24d

Men det er jo kjempe bra, for vi må finne en måte å beskytte barn. Nå er jo barn, barn å de vil garantert kjempe imot og finne måter å komme seg på nett uansett, men da vil det i det minste kanskje bli sikrere sånn forhold til alt det syke som pedofile som kontakter barn eller ser på ulovlig innhold, dop salg osv. Å alt det sinnsyke som dukker opp av filmer av vold og enda verre enn det igjen, det er absolutt folk der ute som noen burde holde et øye med. 

Jeg syns ikke yttringsfrihet er viktigere enn at folk er trygge. MEN jeg skjønner at faren ligger der, om ikke de øverste maktene har gode hensikter igjen. Det er jo ikke bestandig de har det heller, mye vondt i verden. 

Anonymkode: 422bb...9f9

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...