Gå til innhold

Bekjent svarte ikke på meldingen jeg sendte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Er i en situasjon der jeg er ferdig med å studere og mange av vennene mine har flyttet vekk fra studiebyen, mens jeg har fått jobb her og blitt igjen. Jeg er egentlig en ganske sjenert og litt usikker person men har tenkt at jeg må bryte ut av skallet mitt og forsøke å bygge meg et større nettverk nå som jeg ikke har så mange venner i byen lenger. Sendte derfor melding til en bekjent fra studiet som jeg alltid har syntes det har vært veldig hyggelig å treffe på. Sist vi snakket så hadde hun fått tilbud om jobb i en annen by, men også søkt på en jobb her. Jeg spurte bare hvordan det gikk og hvor hun endte opp med å jobbe. Nå har det gått 1 uke og hun har enda ikke åpnet meldingen. Jeg ser jo at hun har vært aktiv ellers, så tviler på at hun kommer til å svare meg nå. Føler meg så dum og tenker at hun ikke vil ha kontakt 😅 Skjønner jo at man kan glemme å svare, men samtidig har man jo varsel når man ikke har åpnet meldinger. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men mistet helt lysten til å utfordre meg og ta kontakt med flere bekjente nå. Er dette noe dere som er mer selvsikre opplever også, og hvordan takler dere det?

Anonymkode: fc52c...4b7

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også noen venner/venninner som ikke svarer på lang tid, tar det ikke så tungt opp. De svarer når de vil/ønsker.

Haster det, ringer jeg. Kan også være at de har andre apper de bruker hyppigere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd at det finns mennesker som vil holde kontakten med andre når de er ferdig på skole/universitet, men det finns noen som ikke vil ha «gamle» medstudenter i vennekretsen i det hele tatt. Tror ikke det har noe med deg å gjøre. Folk jeg har jobbet med for mange år siden vil fortsatt holde kontakten, men andre sletter meg fra facebook med en gang de bytter jobb. Alle er forskjellige.

Du virker som en introvert person, så jeg skjønner at det krever mye å oppsøke andre. Jeg synes ikke du skal slutte å forsøke å få venner allikevel!

Ønsker deg masse lykke til!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke føl deg dum, det er hyggelig at du tar kontakt, selv om hun er for opptatt. Det dumme hadde vært hvis du maste skikkelig, men å sende en melding er helt innafor! 

Bare å prøve igjen med noen andre! 

Dersom du trenger større nettverk så meld deg som frivillig i en organisasjon som røde kors eller begynn med en hobby 😊

Anonymkode: 64607...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å føle deg dum, det er helt naturlig det du gjorde! Å ta kontakt med noen du kjenner for å høre om dere skal finne på noe, er helt vanlig.

Det som ikke er så vanlig, er å la være å svare. Det synes jeg er uhøflig, og sier mye om henne, ikke deg.

Bare la det ligge, og finn heller på noe å engasjere deg i, noe du har interesse for.

Anonymkode: bbe1b...344

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tilsynelatende enkelt spørsmål som "Hvordan går det og hvor endte du opp med å jobbe" kan være vanskelig å svare på pr tekst om det ikke går så bra og jobbsituasjonen er uavklart. 

Da er det lettere å ikke svare. Og en ser jo mye av teksten på meldingen uten å åpne den.

Om du vil møtes, så send melding om at det hadde vert hyggelig å møtes, foreslå en tid og sted. Så kan du heller spørre mer om hvordan det går ansikt til ansikt. Ikke gi opp, skjønner det er vanskelig og lett å føle seg dum. Det er ikke sikkert det er deg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei. Er i en situasjon der jeg er ferdig med å studere og mange av vennene mine har flyttet vekk fra studiebyen, mens jeg har fått jobb her og blitt igjen. Jeg er egentlig en ganske sjenert og litt usikker person men har tenkt at jeg må bryte ut av skallet mitt og forsøke å bygge meg et større nettverk nå som jeg ikke har så mange venner i byen lenger. Sendte derfor melding til en bekjent fra studiet som jeg alltid har syntes det har vært veldig hyggelig å treffe på. Sist vi snakket så hadde hun fått tilbud om jobb i en annen by, men også søkt på en jobb her. Jeg spurte bare hvordan det gikk og hvor hun endte opp med å jobbe. Nå har det gått 1 uke og hun har enda ikke åpnet meldingen. Jeg ser jo at hun har vært aktiv ellers, så tviler på at hun kommer til å svare meg nå. Føler meg så dum og tenker at hun ikke vil ha kontakt 😅 Skjønner jo at man kan glemme å svare, men samtidig har man jo varsel når man ikke har åpnet meldinger. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men mistet helt lysten til å utfordre meg og ta kontakt med flere bekjente nå. Er dette noe dere som er mer selvsikre opplever også, og hvordan takler dere det?

Enda et eksempel på overtenking.
Bruk telefonen i stedet ….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er teit å ikke svare. Kanskje hun ikke er så god på sosiale medier, og skjønner ikke at hun har fått melding. Eller av en eller annen grunn har oversett det?

Jeg takler det ved å spørre etter noen dager:

Spent på å høre hvordan det går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du bør lete andre steder etter nye venner, enn folk du syntes var hyggelig å treffe på mens du studerte….

Dere var jo ikke venner engang.

Du setter henne i en litt vanskelig posisjon, fordi meldingen legger jo tydelig opp til at du hadde ønsket kontakt om hun ble værende i samme by som deg.

Hun som ikke var god nok til å være en venn mens dere studerte, er nå plutselig en du fisker etter kontakt med - bare fordi du er blitt venneløs fordi dine venner har flyttet.

Hvordan tror du det føles for henne?

Du må nok ut og delta på ting, bli kjent med nye folk og bygge deg nettverk.

Anonymkode: a167d...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor/hvordan sendte du melding? Messenger, sms? Hvis du sendte på messenger, er dere venner på Facebook? Jeg får ikke varsel om meldinger fra folk jeg ikke er venn med. Jeg slår også av alle varsler på telefonen når jeg er på jobb, har kun lyd på hvis noen ringer. Og det hender ikke så sjelden at jeg glemmer å slå på varsler igjen.

Anonymkode: 39235...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/18/2024 at 2:04 PM, AnonymBruker said:

Jeg har skrudd av den greia som gjør at folk ser om jeg har lest meldingen eller ikke. Orker ikke at de stresser over om den er åpnet.

Anonymkode: f7d9e...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har skrudd av den greia som gjør at folk ser om jeg har lest meldingen eller ikke. Orker ikke at de stresser over om den er åpnet.

Så viktig du var på det da...

Anonymkode: 73946...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2024 den 14.04):

Du tok kontakt, veldig normalt og bra. Det å bli "avvist" får lett frem den følelsen av å føle seg dum. Men det er du på ingen måte. Du var proaktiv og tok initiativ. Terningkast seks i min bok. 

Nå fikk du luket bort hun der. Fra nå av vet du at kontakten er mer overfladisk med henne, og du kan rette fokuset lt andre. 

Anonymkode: 03428...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Så viktig du var på det da...

Anonymkode: 73946...4cd

Tja, kanskje det. Greit for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være at den har havnet i glemmeboka så lenge at det nå bare er kleint for vedkommende å svare. Om jeg får melding fra noen som ikke er i min krets kan jeg finne på å bare dytte den til side. Og hvis jeg ikke husker det senere samme kveld kan den fort forsvinne fra bevisstheten min. Det betyr ikke at jeg ignorerer (med vilje) eller at jeg forsøker å ghoste noen. Så hvis denne personen er som meg er det ikke nødvendigvis negativt med en vennlig påminnelse. Men fallhøyden er jo reell og det kan bli oppfattet som mas om man ikke er som meg på det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...