AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #1 Del Skrevet 18. august 2024 Er 36 år så trenger å få redusert litt linjer. Har en fin hud sånn generelt men nå trenger jeg å behandle huden min uten å gå til dyre hudpleiere. Har kombinert hud, mest fet hud så kan ikke ha oljete produkter men lå alikavel ikke ha noe som tørker ut huden. Sø ma ha god fukt. Noen ? Er egentlig gammel hudpleier men trenger deres nå erfaringer 😅 Anonymkode: dfff1...bbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #2 Del Skrevet 18. august 2024 Jeg har blitt veldig glad i denne, men jeg lar den tørke litt før jeg tar på krem: https://www.blivakker.no/product/3258911?utm_campaign=search-dsa-blivakker-google&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIqO-SjsD-hwMVmGSRBR3t9S8WEAAYAiAAEgIoUvD_BwE Anonymkode: 4c551...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #3 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har blitt veldig glad i denne, men jeg lar den tørke litt før jeg tar på krem: https://www.blivakker.no/product/3258911?utm_campaign=search-dsa-blivakker-google&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIqO-SjsD-hwMVmGSRBR3t9S8WEAAYAiAAEgIoUvD_BwE Anonymkode: 4c551...d3e Takk 🥰 virker den løftene også? Strammer ut linjene litt? Anonymkode: dfff1...bbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #4 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har blitt veldig glad i denne, men jeg lar den tørke litt før jeg tar på krem: https://www.blivakker.no/product/3258911?utm_campaign=search-dsa-blivakker-google&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIqO-SjsD-hwMVmGSRBR3t9S8WEAAYAiAAEgIoUvD_BwE Anonymkode: 4c551...d3e Den skal ikke skylles av? Anonymkode: d1388...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #5 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Den skal ikke skylles av? Anonymkode: d1388...c95 Nei. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk 🥰 virker den løftene også? Strammer ut linjene litt? Anonymkode: dfff1...bbe Litt 😊 Anonymkode: 4c551...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #6 Del Skrevet 18. august 2024 Anbefaler en god rens morgen og kveld, retinol på kvelden, deretter ansiktskrem. Om morgenen c vitamin serum, eventuelt krem og solfaktor. Jeg bruker vanligvis ikke å anbefale dyre produkter men Skinseuticals ferulic serum er uten tvil det beste c vitamin serumet som finnes. Det gir en glød uten sidestykke! Anonymkode: dae09...469 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #7 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Anbefaler en god rens morgen og kveld, retinol på kvelden, deretter ansiktskrem. Om morgenen c vitamin serum, eventuelt krem og solfaktor. Jeg bruker vanligvis ikke å anbefale dyre produkter men Skinseuticals ferulic serum er uten tvil det beste c vitamin serumet som finnes. Det gir en glød uten sidestykke! Anonymkode: dae09...469 🥰🥰 Anonymkode: dfff1...bbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #8 Del Skrevet 18. august 2024 PCA sin hyaluronic acid overnight mask. Den er heeelt fantastisk. https://www.essensbeauty.no/products/hyaluronic-acid-overnight-mask Den er dyr, men den varer leenge! Anonymkode: 1cb23...3b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tattiii Skrevet 18. august 2024 #9 Del Skrevet 18. august 2024 (endret) Hei, prøv produkter som inneholder Kombucha (det finnes mange forskjellige). Kombucha er full av antioksidanter og dette kan bidra til å redusere aldringstegn som rynker og fine linjer, samt forbedre hudens tilstand og utseende (gir glød, jevner ut hudtone og forbedrer hudbarrieren). Juice to Cleanse - Vinegar Kombucha Cream Juice to Cleanse - Vinegar Kombucha Essence Endret 18. august 2024 av Tattiii 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #10 Del Skrevet 19. august 2024 Takk alle 💕💕 Anonymkode: dfff1...bbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #11 Del Skrevet 19. august 2024 Jeg hadde gått for niacinamid og c-vitamin for glød. Niacinamid på kvelden og c-vitamin på dagen. Serumet fra CE Ferrulic som anbefales oppe i tråden stinker død og fordervelse, så det er definitivt ikke for alle. Jeg synes heller ikke det gjorde mer for huden enn det jeg kjøpte på Normal. Anonymkode: 3db0f...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #12 Del Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde gått for niacinamid og c-vitamin Hvilken c- vitamin da ? For eks ? Anonymkode: dfff1...bbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 19. august 2024 #13 Del Skrevet 19. august 2024 Du har fått mange gode tips og råd, så jeg slenger meg på, jeg også Som AB#6 skriver, så er en god rens et godt utgangspunkt. Mange med kombinert hud liker renseskum, selv foretrekker jeg renselotion. Det viktigste med renseproduktet ditt er uansett at det er skånsomt og ikke stripper huden for fukt, samtidig som det er effektivt nok til å fjerne solkrem og sminke. Etter min mening er det ikke nødvendig å bruke mye penger på en rens, da denne uansett skylles av etter et par minutter. Apoteket har gode og rimelige renseprodukter. Støtter også C-vitamin og niacinamide, dette er antioksidanter som har mange gode egenskaper for huden. Om du velger å bruke de padsene som AB#2 foreslår, så inneholder de c-vitamin, slik at du ikke trenger et annet C-vitaminprodukt i tillegg. Ellers er dette et godt C-vitaminserum som er spesielt velegnet for kombinert og fet hud: Mad Hippie Vitamin C Serum. Det inneholder en type C-vitamin som heter Sodium Ascorbyl Phosphate, som er noe mer skånsomt enn Ascorbic Acid (askorbinsyre), og mer velegnet for fetere hudtyper. Et rimeligere alternativ med SAP er Dr. Greve Pharma Vitamin C Serum uten parfyme. Konsentrasjonen av C-vitamin oppgis ikke, men SAP er blant de 5 første ingrediensene, slik at det er en effektiv konsentrasjon. Dette serumet inneholder i tillegg niacinamide, som bl.a. bidrar til å balansere hudens talgproduksjon og er et kraftfullt antioksidant. Et tredje serum du kan forsøke, som jeg selv liker veldig godt, er Skincity Skincare First Concentrate. Det inneholder også både niacinamide og SAP, i tillegg til gode fuktgivende ingredienser som glycerin, panthenol og sodium PCA. Eventuelt kan du også legge til en essens eller serum med probiotika, som styrker hudbarrieren ved å sørge for en sunn bakterieflora på huden, og hjelper til å balansere huden. Et par gode produkter er f.eks. The Ordinary Saccharomyces 30% Ferment Milky Toner og Tocobo Bifida Biome Essence. Begge tilfører også godt med fukt. De beste fuktighetskremene jeg har forsøkt for min kombinerte hud, er: First Aid Beauty Collagen Firming Cream (inneholder en høy konsentrasjon av niacinamide, så da trenger du ikke eget serum for dette) Ole Henriksen Strength Trainer Peptide Boost Moisturizer - min favoritt så langt. Gir god fukt uten å være fet, og fin glød. Elementrè Lifting Cream 8% Peptides & Hyaluronic Acid - gir god fukt, glød og en litt mattere finish enn OH. Med denne merket jeg forskjell på huden etter et par dager, så det kan hende at den er en ny favoritt. Om du ikke går for eksfolieringspadsene fra Exuviance, kan du velge en skånsom syreeksfoliering som du bruker 1-2 kvelder i uka. Et produkt som er veldig fint å starte med dersom huden ikke er vant til syreeksfoliering, er The Ordinary Glycolic Acid 7% Exfoliating Toner. Rimelig og drøy i bruk. Et annet eksfolieringsprodukt jeg vil anbefale, er Elementrè Exfoliating Night Gel, som inneholder en kombinasjon av glycolsyre, BHA (salicylsyre, spesielt velegnet for fet og kombinert hud) og melkesyre. Denne er også skånsom for huden, og har en behagelig lotionkonsistens. Til slutt, eventuelt retinol, som AB#6 også foreslår. Retinol (eller egentlig retinsyre/tretinoin) er det eneste virkestoffet som har dokumentert effekt på rynker, både når det gjelder å redusere eksisterende rynker og å forebygge rynker. Retinol kan også til en viss grad reparere solskadet hud. Det som er viktig å huske på når det gjelder retinol, er at det ikke er noen quick-fix, og at det som regel tar noen måneder før man begynner å se effekt på rynker, selv om man som regel vil se virkning i form av bedre hudstruktur på et tidligere tidspunkt. Det er viktig å starte gradvis og med en lav konsentrasjon, da retinol kan være svært irriterende for huden om man ikke bruker det på riktig måte. De mest effektive og veldokumenterte retinoidene som selges over disk i dag, er retinol og retinal/retinaldehyd. Man kan også få utskrevet tretinoin på resept. Det er som sagt egentlig bare tretinoin som har effekt, men retinal og retinol konverteres til tretinoin når de kommer i kontakt med huden. For retinol anbefales det å starte med en konsentrasjon på 0,3%, når det gjelder retinal kan du starte med et produkt med styrke 1 eller styrke 3. Det er også tilstrekkelig å bruke det 1-2 kvelder i uka de første 4-6 ukene, hvis det går bra kan du øke til 3 ganger pr uke de neste 4-6 ukene osv. Når det gjelder produkter med aktive ingredienser som syrer og retinol, og for den saks skyld også C-vitamin og niacinamide, er det viktig at du tar en såkalt patch-test før du bruker produktene i ansiktet, for å teste at du tåler dem. Påfør en liten mengde produkt på innsiden av håndleddet og vent i minst 24 timer. Dersom det ikke har oppstått noen reaksjon, skal det være trygt å bruke produktet. Det anbefales forøvrig ikke å innføre flere aktive virkestoffer samtidig. Begynn f.eks. med C-vitamin/niacianamide. Når du har brukt dette noen uker uten å oppleve irritasjon, kan du f.eks. velge å innføre eksfoliering og retinol jf. guiden for nybegynnere som du finner her: https://www.heltkrem.no/rutine/scqwhrv2un0fal2x9hf42f901ryilo Og husk solkrem! Det er det aller viktigste du gjør for å forebygge rynker og for tidlig hudaldring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå