AprilLudgate Skrevet 19. august #41 Del Skrevet 19. august Manglende sexlyst pga sykdom = selve LYSTEN er borte pga fysiske eller psykiske årsaker. Så det å gi den andre seksuell nytelse blir en vei du ikke hadde gått selv fordi det kanskje de første gangene er helt OK, men så føles det helt feil fordi det er plikt. Jeg har erfaring med alt fra å ha umettelig lyst på sex over lang tid, og måttet avstå i type 1 år pga sykdom. Samme partner. Det at han ikke har ditt syn og ikke maser gjør at jeg i dødperioden ser på sex som noe jeg ønsker å ha, og gleder meg til å kunne gjøre igjen. Jeg savner det fordi min assosiasjon til sex med ham er gjensidig nytelse og respekt. Der ville jeg ikke vært med deg. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #42 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som sagt, verre enn å forvente sex når partner er syk. Men det hørte vel ikke du i din iver etter å prate om deg selv. Anonymkode: 90d4e...04e Ok, så synes du det er verre. Jeg prøvde bare å forklare hvorfor jeg sier at han får lov å dra. For det er ikke kun isolert den ene setningen jeg sier til han. Hadde du lest det jeg skrev, så hadde du kanskje også skjønt begrunnelsen istedenfor å bli så forbauset over at dette ble sagt. Litt kontekst skader som regel ikke, men det gjorde det tydeligvis her. Anonymkode: 1bca7...4c4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #43 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ok, så synes du det er verre. Jeg prøvde bare å forklare hvorfor jeg sier at han får lov å dra. For det er ikke kun isolert den ene setningen jeg sier til han. Hadde du lest det jeg skrev, så hadde du kanskje også skjønt begrunnelsen istedenfor å bli så forbauset over at dette ble sagt. Litt kontekst skader som regel ikke, men det gjorde det tydeligvis her. Anonymkode: 1bca7...4c4 Hadde ikke forventet bedre nei. "prøvde bare å forklare" Ja, sånn høres det ut når man har en munn og ingen ører. Anonymkode: 90d4e...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #44 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde ikke forventet bedre nei. "prøvde bare å forklare" Ja, sånn høres det ut når man har en munn og ingen ører. Anonymkode: 90d4e...04e Så muggen du er. Lenge siden du har hatt sex? Anonymkode: 1bca7...4c4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erfarenmann Skrevet 19. august #45 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (19 timer siden): hva er årsaken til at dere ikke ønsker det? Det er fordi sex i et parforhold ikke er en tjeneste som den ene utfører for den andre. Sex er felles lyst og felles nytelse. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #46 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så muggen du er. Lenge siden du har hatt sex? Anonymkode: 1bca7...4c4 Wow. Anonymkode: 90d4e...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 19. august #47 Del Skrevet 19. august Erfarenmann skrev (18 minutter siden): Det er fordi sex i et parforhold ikke er en tjeneste som den ene utfører for den andre. Sex er felles lyst og felles nytelse. Forsåvidt enig i det du skriver her. For meg så kunne jeg fint gitt en BJ, selv om jeg ikke hadde hatt lyst på penetrerende sex. Grunnen til det er at jeg elsker å gi glede som i form av nytelse. Jeg skulle nesten lagt for døden, hatt alvorlig omgangssyke eller vært totalt utmattet for å ikke kunne gjort dette for partneren min. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #48 Del Skrevet 19. august 1 hour ago, AnonymBruker said: Uten sex er man bare venner....best å bryte ut av forholdet da. Sexløst forhold er helt meningsløst. Anonymkode: 3278a...8ae Du vet at det finnes folk i platoniske forhold og, som verdsetter det andre og ikke bare det fysiske? Tror du et pleiende eldre ektepar på 90 år har sex for eksempel? Neppe. Anonymkode: 01202...f86 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 19. august #49 Del Skrevet 19. august Bamseklemmer skrev (20 timer siden): Det må være lett å forstå.. Det blir som om hun må spise, selv om hun er mett😉 Hvis man er mett, så kan man vel likevel lage mat til partneren og sitte sammen med hen rundt bordet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet 19. august #50 Del Skrevet 19. august takinova skrev (1 time siden): Hvis man er mett, så kan man vel likevel lage mat til partneren og sitte sammen med hen rundt bordet? Njjei.. da er du en titter😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #51 Del Skrevet 19. august Vet jeg har sagt dette flere ganger før, men klarer ikke å la være. Jeg klarer ikke i min villeste fantasi å skjønne hvordan noen klarer å motta seksuelle handlinger fra en som selv ikke har lyst, men gjør det for å være snill. Jeg kan knapt tenke meg noe mer stusselig og turn off en det. Anonymkode: 469b2...b1a 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #52 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (22 timer siden): Vi har kommet i en situasjon hvor hennes sexlyst er veldig lav pga sykdom. Men det er en ting jeg ikke skjønner helt, som jeg heller ikke får noe tydelig svar på fra henne Når hun ikke har lyst å knulle, så er hun også helt uinteressert i å gi nytelse. Dette synes jeg er veldig sårt, og klarer ikke forstå det helt siden jeg ikke ville taklet det på denne måten. Om jeg hadde ereksjonsproblemer en periode, så ville jeg da ikke sluttet å slikke henne eller bruke leketøy osv, tror jeg ville følt meg veldig ego om jeg bare sluttet å gi henne kos Siden jeg ikke får noe fornuftig svar fra henne, så ønsker jeg høre fra kvinner i lignende situasjon. Dere som mistet sexlyst av andre grunner enn mannen, men som alikevel ikke ønsker å gi BJ eller gi annen nytelse, hva er årsaken til at dere ikke ønsker det? Føler dere at dere må få for å ville gi, eller hva er tankene og følelsene bak dette? Det er så fjernt for meg, for vet jeg ville gitt henne nytelse selv om jeg slet med sexlyst en periode, da klarer jeg ikke helt forstå. Kommentarer som prøver å si at kanskje jeg er grunnen vil bli ignorert da det ikke er noe jeg lurer på, siden det er medisinsk. Ønsker høre fra kvinner som kjenner seg igjen i hvordan jeg beskriver hennes reaksjon på manglende sexlyst Anonymkode: 942ac...802 Det er forskjell på sexlyst og funksjon.... Man kan ha lyst selv om man har ereksjonssvikt, man kan ha sexlyst selv om det er knusk tørt der nede. Man kan også bli hard uten å egentlig ha lyst, man kan også bli våt uten å egentlig ha lyst. Anonymkode: 95449...f4d 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 19. august #53 Del Skrevet 19. august Bamseklemmer skrev (28 minutter siden): Njjei.. da er du en titter😅 Haha, nydelig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet 19. august #54 Del Skrevet 19. august takinova skrev (26 minutter siden): Haha, nydelig! Ja.. man kan ikke glemme den opphissende voyeur-fetishen😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 19. august #55 Del Skrevet 19. august (endret) takinova skrev (5 timer siden): Hvis man er mett, så kan man vel likevel lage mat til partneren og sitte sammen med hen rundt bordet? Blir ikke det mer som å re senga og se på at partner runker enn å faktisk delta i sex/i å spise? Alt man KAN betyr heller ikke at man har glede av det. Det er vel ingen som nekter på at det er fysisk mulig å gjøre som ts ønsker. Om det er klokt/bra/greit er vel hva vi diskuterer. Min mening der er at sex alltid skal være basert på lyst, og at å utføre seksuelle tjenester for partner når det er uønsket kan påvirke relasjon til sex og partner negativt, så slikt bør unngås. Ts bør her ta mer hensyn til at kona/samboer er syk enn å innkreve seksuelle tjenester. Å ha oralSEX er å ha sex. Å runke noen er også å ha sex. Når kona/samboer er syk bør man forsåvidt heller ikke kreve at hun skal ha middagen klar til deg og så holde deg med selskap ved bordet også, dersom hun ikke er i form til slikt. Med en skikkelig mannsjuk mann i heimen kan jeg love at det verken blir laget mat til meg eller noe sex på meg når mannen er syk. Da er jeg sykepleier, mer eller mindre, og det er forsåvidt helt greit. Syk er syk, og har man syk partner bør man ta tilsvarende hensyn som man ville ønske andre veien. Å slippe å lage mat når man er dårlig eller å stille opp seksuelt uten lyst, for eksempel. Endret 19. august av Trolltunge 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 19. august #56 Del Skrevet 19. august Trolltunge skrev (24 minutter siden): Blir ikke det mer som å re senga og se på at partner runker enn å faktisk delta i sex/i å spise? Alt man KAN betyr heller ikke at man har glede av det. Det er vel ingen som nekter på at det er fysisk umulig å gjøre som ts ønsker. Om det er klokt/bra/greit er vel hva vi diskuterer. Min mening der er at sex alltid skal være basert på lyst, og at å utføre seksuelle tjenester for partner når det er uønsket kan påvirke relasjon til sex og partner negativt, så slikt bør unngås. Ts bør her ta mer hensyn til at kona/samboer er syk enn å innkreve seksuelle tjenester. Å ha oralSEX er å ha sex. Å runke noen er også å ha sex. Når kona/samboer er syk bør man forsåvidt heller ikke kreve at hun skal ha middagen klar til deg og så holde deg med selskap ved bordet heller, dersom hun ikke er i form til slikt. Med en skikkelig mannsjuk mann i heimen kan jeg love at det verken blir laget mat til meg eller noe sex på meg når mannen er syk. Da er jeg sykepleier, mer eller mindre, og det er forsåvidt helt greit. Syk er syk, og har man syk partner bør man ta tilsvarende hensyn som man ville ønske andre veien. Å slippe å lage mat når man er dårlig eller å stille opp seksuelt uten lyst, for eksempel. Nå skrev jeg det litt for å være morsom, men hvis det er slik at man ikke kan være litt intim sammen med partneren sin, selv om man ikke har sexlyst, uten at det skal være traumatisk - ja, da må man jo vurdere om det er noe å stå videre i. Er man syk og ikke kan ha nærhet av den grunn er selvsagt noe helt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 19. august #57 Del Skrevet 19. august (endret) takinova skrev (23 minutter siden): Nå skrev jeg det litt for å være morsom, men hvis det er slik at man ikke kan være litt intim sammen med partneren sin, selv om man ikke har sexlyst, uten at det skal være traumatisk - ja, da må man jo vurdere om det er noe å stå videre i. Er man syk og ikke kan ha nærhet av den grunn er selvsagt noe helt annet. Ts sin partner er syk. Han skriver jo at det er årsaken til at hun (nå!) har nedsatt lyst. I den situasjonen bør selvfølgelig ts ta hensyn til at partner er syk, istedenfor å kreve sex-service. Omtanke for partner bør det være i slike situasjoner. Om han ønsker å være en bra partner. Noe jeg går ut fra at han ønsker. Egentlig, selv om hi tyder på litt umodenhet og selvopptatthet. Hvilket man kan ha en viss forståelse for. Altså at en slik situasjon ikke er optimal for noen, og at syk partner kan medføre både savn og en slags sorg over at ting ikke er som de ideelt kunne vært. Så bør man imidlertid tenke seg om og være en voksen og god person, ikke en egosentrisk person. Egoisme og selvopptatthet gjør ikke et forhold særlig livsdyktig. Når partner er syk bør man ha omtanke for partner i større grad enn man furter over at det er ubeleilig for deg. Å være syk er trossalt mest ubeleilig og ubehagelig for den som er syk. Humor er fint, men er man glad i sin partner bør omtanke og kjærlighet veie tyngst i en slik situasjon. Her i huset er vi faktisk begge kronisk syke, men for begge går helse i bølger. Sex har vi når begge to har helse til det og lyst til det. Når den andre er svært dårlig og ikke er i form til sex er det omtanke som teller, ikke å kreve seksuelle tjenester. Å bli avkrevd seksuelle tjenester de dårlige dagene man ikke har overskudd og lyst ville fort gjort noe med den seksuelle relasjonen og lysta generelt, fordi sex hadde blitt noe pålagt og pliktmessig. Noe negativt, istedenfor noe positivt. Endret 19. august av Trolltunge 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 19. august #58 Del Skrevet 19. august Trolltunge skrev (1 minutt siden): Ts sin partner er syk. Han skriver jo at det er årsaken til at hun (nå!) har nedsatt lyst. I den situasjonen bør selvfølgelig ts ta hensyn til at partner er syk, istedenfor å kreve sex-service. Ja, men jeg svarte ikke ts. Jeg svarte en som sammenlignet manglende sexlyst med å være stappmett. Ja, jeg er også mett av og til fordi jeg har spist noe annet eller bare ikke har lyst på. Det betyr ikke at jeg kan velge bort det relasjonelle samværet rundt middagsbordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erfarenmann Skrevet 19. august #59 Del Skrevet 19. august Irak skrev (4 timer siden): Forsåvidt enig i det du skriver her. For meg så kunne jeg fint gitt en BJ, selv om jeg ikke hadde hatt lyst på penetrerende sex. Grunnen til det er at jeg elsker å gi glede som i form av nytelse. Jeg skulle nesten lagt for døden, hatt alvorlig omgangssyke eller vært totalt utmattet for å ikke kunne gjort dette for partneren min. Ja dette blir noe helt annet. Dette med å "stå til tjeneste" er en kink som noen har - i større eller mindre grad. Da er det jo felles lyst og da er det greit. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #60 Del Skrevet 19. august Å gi andre nytelse uten at man er tent selv er vanligvis en tjeneste som koster penger, ganske mye penger, fordi det er emosjonelt krevende. Å prøve å presse sin syke partner til å gjøre gratisarbeid hjemme er veldig usjarmerende. Ta deg en runk, oppsøk en profesjonell, eller gå ut av forholdet. Anonymkode: 79c58...a96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå