Gå til innhold

Gi nytelse når sexlysten er borte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har kommet i en situasjon hvor hennes sexlyst er veldig lav pga sykdom. Men det er en ting jeg ikke skjønner helt, som jeg heller ikke får noe tydelig svar på fra henne 

Når hun ikke har lyst å knulle, så er hun også helt uinteressert i å gi nytelse. Dette synes jeg er veldig sårt, og klarer ikke forstå det helt siden jeg ikke ville taklet det på denne måten. Om jeg hadde ereksjonsproblemer en periode, så ville jeg da ikke sluttet å slikke henne eller  bruke leketøy osv, tror jeg ville følt meg veldig ego om jeg bare sluttet å gi henne kos 

Siden jeg ikke får noe fornuftig svar fra henne, så ønsker jeg høre fra kvinner i lignende situasjon. Dere som mistet sexlyst av andre grunner enn mannen, men som alikevel ikke ønsker å gi BJ eller gi annen nytelse, hva er årsaken til at dere  ikke ønsker det? Føler dere at dere må få for å ville gi, eller hva er tankene og følelsene bak dette?

Det er så fjernt for meg, for vet jeg ville gitt henne nytelse selv om jeg slet med sexlyst en periode, da klarer jeg ikke helt forstå. 

Kommentarer som prøver å si at kanskje jeg er grunnen vil bli ignorert da det ikke er noe jeg lurer på, siden det er medisinsk. Ønsker høre fra kvinner som kjenner seg igjen i hvordan jeg beskriver hennes reaksjon på manglende sexlyst 

Anonymkode: 942ac...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må være lett å forstå.. Det blir som om hun spise, selv om hun er mett😉

Endret av Bamseklemmer
  • Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan ikke manglende sexlyst og ereksjonssvikt sammenlignes overhodet. Som oftest når kuken ikke står, vil fortsatt hodet, man bare får det ikke til. Når man mister sexlysten er det noe som gjør at man ikke ønsker sex, man kan til og med få sterk aversjon mot sex og ikke fordra det. Da er man verken vanskelig eller lat ved å la være å runke eller suge. Eller slikke/fingre om det et mannen som har mistet lysten.

forskjell i sexlyst er kjempevanskelig… man må komme til roten av årsaken og finne ut hva som tok vekk lysten. Og prøve å få den frem igjen. Å presse noen til å ha sex som egentlig ikke vil det, har gjerne motsatt effekt. Samtidig som det er fullt forståelig at det er en sinnsykt frustrerende og fortvilende situasjon for den som fortsatt har sterke lyster og blir kåt av å se partneren sin…

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklemmer skrev (6 minutter siden):

Stappmett, med antydning til begynnende magafar.

Som nevnt av @Diskulis er det hodet/hormonene og ikke skjeden som streiker. Og å presse har gjerne omvendt effekt.

Mitt råd, basert på mine erfaringer - er å ikke ta initiativ, det oppleves som press, og når man må avvise og ikke klarer å levere det partner forventer så står man igjen med lavere selvfølelse og null mestringsfølelse og følelse av at partner kun er ute etter sex, siden man må sette grenser for seg selv igjen og igjen og igjen.

Og jeg har vanskelig for å tro at du som partner klarer å skjule skuffelsen/irritasjonen din selv om du forsøker. La henne ta initiativ til seksuell kontakt, men gi mye kos, klem og nærhet uten beføling, klining eller spørsmål om sex, så burde det bli bra igjen når hun er frisk igjen.

Anonymkode: 24494...532

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må minne deg selv om at manglende sexlyst er et resultat av sykdom. Mest sannsynlig så er det mer enn bare sexlysten som påvirkes av sykdommen, kanskje hun har mindre energi til andre ting også? 

Samboeren min har også slitt litt med å forstå hvorfor jeg ikke vil gi BJ når jeg har mensen. Jeg har endometriose og sliter med helt ekstremt sterke smerter, jeg blir også veldig tappet for energi, trøtt og mer sliten. Det siste jeg tenker på, og har overskudd til, er å sørge for at han får seksuell nytelse. Jeg har nok med å dusje, jobbe og eventuelt gjøre mindre krevende husarbeid. 

Anonymkode: ce143...5f1

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Som nevnt av @Diskulis er det hodet/hormonene og ikke skjeden som streiker. Og å presse har gjerne omvendt effekt.

Mitt råd, basert på mine erfaringer - er å ikke ta initiativ, det oppleves som press, og når man må avvise og ikke klarer å levere det partner forventer så står man igjen med lavere selvfølelse og null mestringsfølelse og følelse av at partner kun er ute etter sex, siden man må sette grenser for seg selv igjen og igjen og igjen.

Og jeg har vanskelig for å tro at du som partner klarer å skjule skuffelsen/irritasjonen din selv om du forsøker. La henne ta initiativ til seksuell kontakt, men gi mye kos, klem og nærhet uten beføling, klining eller spørsmål om sex, så burde det bli bra igjen når hun er frisk igjen.

"Det er lettere å få flere orgasmer, enn bare 1" (Bamsklemmers visdomsord nr 9)

Det er fordi kvinnen og orgasmen er nokså like, de er påvirket av positivitet. Men kvinnen er skjønn, og orgasmen er skjør😉

Press, stress, forventninger, sykdom, bekymringer er negativt.. det er fordi hjernen prioriterer å rette opp negativiteten, før den tar inn positivitet og sender ut orgasmer.

Så behandle kvinnen like positivt som en orgasme, så kommer hun på flekken😅

Endret av Bamseklemmer
..Litt justeringer bare..
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du så sikker på dette? De fleste menn som får seksuelle problemer ,og ikke har nytte i hjelpemidler, trekker seg bort fra seksuell aktivitet. Totalt. Ja til og med mange menn som får seksuelle utfordringer gjør det uten å prøve hjelpemidler først, fordi de ikke ønsker det/føler skam. Ikke er dette så unaturlig heller, for det er jo mye følelser og tanker rundt det seksuelle, og også generelt vil det ofte være slik at mennesker trekker seg helt unna ting som gir dem følelser av utilstrekkelighet/skam. Fordi det selvfølgelig er ubehagelig å føle på. 

Å gi nytelse er også en seksuell aktivitet, og seksuelle aktiviteter skal selvfølgelig være basert på lyst. Egentlig er det ikke så fryktelig rart å ikke ha lyst til å gi noe seksuelt når det vrir kniven i at man ikke fungerer som man burde. Jeg tror du fort kunne møte deg selv i døra angående påstander om at dette hadde du så gjerne gjort andre veien. 

For den personlige meningen du ber om; Har jeg ikke seksuell lyst har jeg ikke lyst til å suge ham heller. Det er å ha sex det også. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamseklemmer skrev (1 time siden):

Diskulis skrev (1 time siden):

Når man mister sexlysten er det noe som gjør at man ikke ønsker sex, man kan til og med få sterk aversjon mot sex og ikke fordra det. Da er man verken vanskelig eller lat ved å la være å runke eller suge. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

er det hodet/hormonene og ikke skjeden som streiker. Og å presse har gjerne omvendt effekt.

.

Trolltunge skrev (39 minutter siden):

Å gi nytelse er også en seksuell aktivitet, og seksuelle aktiviteter skal selvfølgelig være basert på lyst. 

Har jeg ikke seksuell lyst har jeg ikke lyst til å suge ham heller. Det er å ha sex det også. 

Tiltredes👍🏻

Anonymkode: 469b2...b1a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er denne holdningen med at bj og lignende ikke er sex? Det er da sex i høyeste grad. Helt enig med Trolltunge her, at hvis man ikke har seksuell lyst har man ikke lyst til å gi bj eller annet. 

Anonymkode: 2d2d1...2a6

• Liker 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er kvinne og bestemmer ikke bare over sitt sexliv, men også ditt. I dagens samfunn er det blitt slik at kvinnen har all makt når det gjelder sex. Bare å venne seg til å leve uten. (Snakker av årelang erfaring).  Får håpe for din del at hun blir fort frisk fra sykdom, og får sexlysten tilbake. 

Anonymkode: c3db3...ad9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med en mann som for tiden ikke har det bra og som har 0 lyst. Og jeg kan love deg at det ikke er snakk om noe nytelse for meg heller. Jeg får ingenting. Fordi han har ikke lyst på fitte. 

Kona di har ikke lyst på pikk. Da har hun heller ikke lyst å suge eller runke den.  Så enkelt er det. 

Anonymkode: cfabc...7ba

• Liker 3
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er syk nå. Da har hun ikke lyst. Mulig hun får lyst om hun blir friskere, eller får lyst på noen andre. 

Mange gir seksuell nytelse som profesjon. Da er det sikkert mulig å gjøre dette privat også om en er frisk vel og merke.

Andre gjør ikke dette hverken privat eller profesjonelt og da har de sex i stedetfor at motparten får sex.

Dere kan bli enige om å åpne forholdet i denne perioden så du kan finne noen å ha sex med eller selvfølgelig avslutte forholdet. Åpner dere forholdet trenger ikke hun å være utro om lysten skulle komme tilbake i form av en annen enn deg.

Nå er det selvfølgelig ikke sikkert det er så drastiske ting som skjer da. 

Du er jo pårørende og må også tenke på deg i tillegg til hennes behov.

Hvor lenge skal du være uten sex 1 år, 5 år, 10 år?

Du trenger ikke mase på henne ihvertfall.

Og til sist ønske om god bedring til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres mye ut som mannen min. Og samme hvor mye jeg forklarer, er han like uforstående hver gang jeg ikke har lyst på sex og dermed ikke "vil gi han nytelse" heller.

Et annet ord for blowjob er oralsex. Altså like mye sex som vaginalt samleie. Runking er også en seksuell handling. Lysten og ... "state of mind" eller hva jeg skal kalle det, må da også være med på laget for at opplevelsen skal bli genuin.

Og når sexlysten er fraværende, da er lysten til å utføre seksuelle handlinger også fraværende, helt uavhengig av hvem som får nyte av dem. Når all sexyst er helt fraværende, føler jeg meg ikke som et seksuelt vesen i det hele tatt. Jeg har ikke lyst til å ha sex med meg selv engang! Det å skulle suge eller runke når lysten ikke er der, det kan føles veldig feil, og det på en heelt annen måte enn f.eks. å bli med en ivrig fotballfan på kamp selv om man ikke liker fotball selv. Mer som å skulle ha sex i samme rom som foreldrene(eller barna) sine, det bare føles feil. Eller, som å tvinge i seg mat når man absolutt ikke har matlyst i det hele tatt. Mat som man vanligvis liker godt, smaker i beste fall ingenting, i verste fall vokser den i munnen og føles vanskelig å svelge uten å spy.

Anonymkode: 6bbe4...ceb

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi har kommet i en situasjon hvor hennes sexlyst er veldig lav pga sykdom. Men det er en ting jeg ikke skjønner helt, som jeg heller ikke får noe tydelig svar på fra henne 

Når hun ikke har lyst å knulle, så er hun også helt uinteressert i å gi nytelse. Dette synes jeg er veldig sårt, og klarer ikke forstå det helt siden jeg ikke ville taklet det på denne måten. Om jeg hadde ereksjonsproblemer en periode, så ville jeg da ikke sluttet å slikke henne eller  bruke leketøy osv, tror jeg ville følt meg veldig ego om jeg bare sluttet å gi henne kos 

Siden jeg ikke får noe fornuftig svar fra henne, så ønsker jeg høre fra kvinner i lignende situasjon. Dere som mistet sexlyst av andre grunner enn mannen, men som alikevel ikke ønsker å gi BJ eller gi annen nytelse, hva er årsaken til at dere  ikke ønsker det? Føler dere at dere må få for å ville gi, eller hva er tankene og følelsene bak dette?

Det er så fjernt for meg, for vet jeg ville gitt henne nytelse selv om jeg slet med sexlyst en periode, da klarer jeg ikke helt forstå. 

Kommentarer som prøver å si at kanskje jeg er grunnen vil bli ignorert da det ikke er noe jeg lurer på, siden det er medisinsk. Ønsker høre fra kvinner som kjenner seg igjen i hvordan jeg beskriver hennes reaksjon på manglende sexlyst 

Anonymkode: 942ac...802

Gi nytelse ? Trodde nytelse var en ting man delte . Hadde vært skikkelig ubehagelig om noen ( som ikke ønsket sex) skulle GITT meg nytelse av plikt . Hadde takket pent nei gitt . 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du startet denne denne tråden med svaret på spørsmålet ditt.

"Vi har kommet i en situasjon hvor hennes sexlyst er veldig lav pga sykdom" 

Anonymkode: 5eb8e...dd9

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er kvinne og bestemmer ikke bare over sitt sexliv, men også ditt. I dagens samfunn er det blitt slik at kvinnen har all makt når det gjelder sex. 

Skjønte ikke helt denne. Kanskje vi skulle gitt litt av makten over kvinners sexliv over til mannen?  

Anonymkode: 469b2...b1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er kvinne og bestemmer ikke bare over sitt sexliv, men også ditt. I dagens samfunn er det blitt slik at kvinnen har all makt når det gjelder sex. Bare å venne seg til å leve uten. (Snakker av årelang erfaring).  Får håpe for din del at hun blir fort frisk fra sykdom, og får sexlysten tilbake. 

Så det finnes ikke valgmuligheter altså? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader jeg er glad jeg har en mann som tenker med det rette hodet. Dette her provoserte meg faktisk. Jeg er kronisk syk og har perioder der all form for sex, også oralsex, er uaktuelt. Ikke bare fordi sexlysten er lav, men fordi jeg faktisk er syk og har vondt. Liker du å stappe noe langt nedi halsen når du i utgangspunktet er overstimulert pga smerter eller utmattelse? BJ er slitsomt for kjeven selv når man er frisk, når man er syk blir det jo enda verre. Det burde jo være ekstremt lett å forstå at det er høyst uappetittlig når man først og fremst prøver å komme seg gjennom dagen. Om noe, er det heller mannen min som vil gi MEG nytelse, fordi han vil at jeg i det minste skal ha det litt behagelig. Men selv da skjønner han jo at jeg ikke makter. 

Anonymkode: 1bca7...4c4

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke lov å si nei når man er syk, altså? 

Anonymkode: 1bca7...4c4

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dette skulle jeg ønske min eksmann forsto når jeg fikk nedsatt sexlyst på grunn av sykdom. Det var stadig "litt press", "elsker du meg ikke lenger siden du ikke vil ha sex selv om du er syk", "kan vi ikke bare kose littegrann?" Osv. Endte med at jeg "ga ham sex" mot min vilje, jeg følte meg ofte nesten voldtatt, og mitt forhold til sex ble helt ødelagt. 5 år siden jeg sist hadde sex, og vet ikke om jeg kommer til å ha det igjen noen gang... 

Anonymkode: f78d3...0cb

• Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...