AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #1 Skrevet 18. august 2024 Jeg skal lage vaniljeis med vaniljeessens i steden for vaniljestang, som det står man skal bruke. I oppskriften skal man koke opp iskremblanningen, men er det nødvendig når jeg bruker vaniljeessens? Skal man bare koke for å få ut smaken av stangen, eller er det for bedre konsistens? Anonymkode: e06d8...8f1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #2 Skrevet 18. august 2024 Kokingen har nok ingenting med kokingen å gjøre. Du kan forresten lage god is uten koking, med visping av egg og sukker over vannbad til det blir varmt (langt fra koking) /sukkeret oppløst, vispe videre med mixmaster til blandingen er avkjølt (tykk eggedosis), blande inn vaniljeessens og vende inn vispet krem. I frysen med det 5-6 timer. Ingen røring. Kjempegod is. Men absolutt best med vaniljestang. Anonymkode: 7ed25...dcf
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #3 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kokingen har nok ingenting med kokingen å gjøre. Du kan forresten lage god is uten koking, med visping av egg og sukker over vannbad til det blir varmt (langt fra koking) /sukkeret oppløst, vispe videre med mixmaster til blandingen er avkjølt (tykk eggedosis), blande inn vaniljeessens og vende inn vispet krem. I frysen med det 5-6 timer. Ingen røring. Kjempegod is. Men absolutt best med vaniljestang. Anonymkode: 7ed25...dcf Kokingen har ikke noe med hvorvidt man bruker vaniljeessens, skulle det stå. Anonymkode: 7ed25...dcf 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #4 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg skal lage vaniljeis med vaniljeessens i steden for vaniljestang, som det står man skal bruke. I oppskriften skal man koke opp iskremblanningen, men er det nødvendig når jeg bruker vaniljeessens? Skal man bare koke for å få ut smaken av stangen, eller er det for bedre konsistens? Anonymkode: e06d8...8f1 Jeg har aldri kokt ? Lager krem av fløte og pisker eggeplommer og sukker i egen bolle. Har i vaniljedråper. Vender så eggedosisen inn i kremen forsiktig og fryser ned. Anonymkode: 147ce...c63 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #5 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kokingen har nok ingenting med kokingen å gjøre. Anonymkode: 7ed25...dcf Dette er som jeg skulle skrevet det selv 😂 p.s forstod hva du mente, jeg skulle gi samme råd. Anonymkode: 36a57...5e1
Arkana Skrevet 18. august 2024 #6 Skrevet 18. august 2024 Man må ikke koke iskrembasen, men det gir en mer kremet iskrem og det er mindre sjanse for iskrystaller når den fryser. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå