Gå til innhold

Oppblåst og forstoppet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært konstant oppblåst i nesten tre  måneder nå, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har lagt merke til at jeg bæsjer hver dag, men avføringen er mindre i størrelse enn før… Er jeg forstoppet hvis jeg klarer å gå på do flere ganger om dagen? Skjønner ikke hvorfor avføringen er så liten, og det føles ut som jeg kan fysisk kjenne avføringen i tarmene mine hele tiden…? Vet ikke om det er luft eller avføring jeg kjenner, men er ømt og hovent der tykktarmen er, tror jeg…? (J20) Vært hos legen og han sa at han ikke kunne gjøre noen ting:)

Anonymkode: 2a805...0ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vondt (ikke veldig) på begge sider av magen? Lurer på om det er der tykktarmen er? Gjør vondere når jeg tar på/ prøver å massere eller presser på toalettet… Skjønner ikke om det er luft eller avføring i tarmen eller noe helt annet… Eller et annet organ som er på sidene av magen?

Skrevet

Nei du er ikke forstoppet, men du har treg mage. Du må jo finne ut hvorfor det er sånn. Det vanlige er å ta blodprøver/avføringsprøver, og evnt videre utredning hos gastro (koloskopi). Men oppblåsthet og treg mage er veldig ofte relatert til kosthold, og noen ganger også når kroppen trenger mer mineraler som f.eks magnesium og kalium. 

Så første steg må være å ta grep om kostholdet. Hva slag mat spiser du, og hva drikker du? 

Anonymkode: 1e4e8...3a4

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

,

Skrevet

Har du gjort noen tiltak for å komme deg på do daglig med mer vanlig avføring? Ikke uvanlig å være forstoppet heller ha treg mage i perioder. Lever du med stress over tid, så kan slikt forekomme feks.

Anonymkode: 94718...5c4

Skrevet

Har vondt i magen og bloated selv om jeg gjør alt riktig med mat og bevegelse osv… Vil bare gråte hele tiden. Hva gjør man når legen ikke kan hjelpe?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har vondt i magen og bloated selv om jeg gjør alt riktig med mat og bevegelse osv… Vil bare gråte hele tiden. Hva gjør man når legen ikke kan hjelpe?

Bloated? Har ikke du laget NOK tråder om dette nå? 

Anonymkode: 81839...d16

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bloated? Har ikke du laget NOK tråder om dette nå? 

Fortsett heller på den forrige tråden din (var det tråd nr 2 eller 3 mon tro?) 

Skrevet

dette er jo ganske likt hun som trodde hun hadde satt noe i halsen for en tid tilbake…. :bond: 

TS har fått råd i ALLE trådene om p ta kontakt med legen, og helsevesenet. Eventuelt gå privat. Men neida- hun vil ikke det, hun vil at fremmede på internett skal fortelle henne hva som er galt og fikse det… 

skjønner ikke greien…

Anonymkode: c549d...56f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva legger du i "alt riktig"? 

Anonymkode: 1e4e8...3a4

Skrevet

Nei, har’u sett… her var det jaggu enda en tråd fra TS om akkurat det samme! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...