AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #1 Skrevet 18. august 2024 Er det noen som har erfaring med kvalmestillende tabletter som faktisk fungerte mot ekstrem kvalme? Hvilken var det? Må kanskje en kombinasjon til? Anonymkode: d2e34...ea6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #2 Skrevet 18. august 2024 Afipran. Det er på resept. Anonymkode: 84267...79a
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #3 Skrevet 18. august 2024 Afipran? Har du kreft? I tilfelle så finnes det dyrere og sterkere preparater som legen skriver ut til deg. Anonymkode: 566b1...cf6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #4 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Afipran? Har du kreft? I tilfelle så finnes det dyrere og sterkere preparater som legen skriver ut til deg. Anonymkode: 566b1...cf6 Hyperemesis/ ekstrem svangerskapskvalme. Anonymkode: d2e34...ea6 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #5 Skrevet 18. august 2024 Xonvea hjalp veldig for meg! Anonymkode: b17f3...1bd
anonym8340004 Skrevet 18. august 2024 #7 Skrevet 18. august 2024 Har hyperemesis selv. For meg er kombinasjonen av xonvea og zofran det som har hjulpet best. Hvilken uke er du i TS? Håper det går over fort for deg ❤️
anonym8340004 Skrevet 18. august 2024 #8 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Afipran? Har du kreft? I tilfelle så finnes det dyrere og sterkere preparater som legen skriver ut til deg. Anonymkode: 566b1...cf6 Jeg fikk afipran utskrevet for hyperemesis. Virker som om det er helt vanlig å skrive ut til gravide med hyperemesis, men det blir også brukt i kreftbehandling 🙂 Til informasjon så er hyperemesis ikke det samme som vanlig svangerskapskvalme. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #10 Skrevet 18. august 2024 Bælfeit skrev (49 minutter siden): Ja,ingefær Du poster i graviditetsforumet, sånn at du vet det. Ingefær er ikke anbefalt til gravide i de mengdene som er i kosttilskudd. https://www.helsenorge.no/gravid/mat-og-drikke-som-gravide-ikke-bor-spise/ TS: Jeg synes xonvea hjalp, men ble så ufattelig trøtt at jeg klarte ikke bruke den. Synes ikke afipran hjalp. Tok en og annen tablett med zofran etter uke 10 etter avtale med lege, og det gjorde at jeg kunne overleve enkelte arrangementer jeg måtte på. Anonymkode: f7882...28f 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #11 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Xonvea hjalp veldig for meg! Anonymkode: b17f3...1bd anonym8340004 skrev (58 minutter siden): Har hyperemesis selv. For meg er kombinasjonen av xonvea og zofran det som har hjulpet best. Hvilken uke er du i TS? Håper det går over fort for deg ❤️ Smågodt23 skrev (41 minutter siden): Xonvea hjalp mye her! (hyperemesis). Var det mulig for dere å leve et tilnærmet normalt liv når dere fikk medisinene? Eks gå på jobb eller i det minste klare å ta seg av barn man allerede har, lage middag osv med sykmelding fra jobb? Anonymkode: d2e34...ea6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #12 Skrevet 18. august 2024 Xonvea hjalp veldig for meg. Var veldig trøtt. Jeg var ikke på jobb, men klarte å spise og drikke. Anonymkode: eb42a...927
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #13 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Xonvea hjalp veldig for meg. Var veldig trøtt. Jeg var ikke på jobb, men klarte å spise og drikke. Anonymkode: eb42a...927 Klarte du andre dagligdagse oppgaver, eller var du sengeliggende hele svangerskapet? Jeg var det sist og er så redd for å bli det igjen nå som jeg har barn. Anonymkode: d2e34...ea6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #14 Skrevet 18. august 2024 Hos meg hjalp ingenting ordentlig. Hverken afipran, xonvea, zofran, reisesykebånd, reisesyketabletter, ypu name it. Prøvde det, men kastet likevel opp daglig heøe svangerskapet. Pyridoxin hver dag etter første oppkastrunde hjalp litt. Uten det var jeg helt ødelagt, og med det hadde jeg hvertfall litt vilje til å leve. Tok det daglig fra uke 8, og om jeg glemte det en dag eller kastet opp rett etter inntak, merket jeg det godt, ja. Neste gang skal jeg be om sterkere kvalmestillende tidligere, for denne gangen var legene restriktive siden "det sikkert går over". Kan faktisk gjøre det verre å ikke få hjelp tidlig. Anonymkode: 7451c...585 1
Daisy-love Skrevet 18. august 2024 #15 Skrevet 18. august 2024 Zofran er det som har hjulpet mest her. Fått på resept.
anonym8340004 Skrevet 18. august 2024 #16 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var det mulig for dere å leve et tilnærmet normalt liv når dere fikk medisinene? Eks gå på jobb eller i det minste klare å ta seg av barn man allerede har, lage middag osv med sykmelding fra jobb? Anonymkode: d2e34...ea6 Med meg svingte det veldig. For meg har xonvea og zofran gjort at jeg har klart å holde nede litt væske og litt næring (noen ritzkjeks, kavring, sure epler). Men slet lenge med å lage mat pga. matlukt som trigget kvalme og null matlyst. Jeg har blitt mye bedre etter uke 17, nå spiser jeg tilnærmet normalt, men er mye mat jeg ikke klarer lukten/smaken på. Har vært sykmeldt siden uke 4-5, og er det fortsatt. Men skal snart prøve meg på å jobbe litt. Men har det MYE bedre nå, og er takknemmlig for hver dag jeg er tilnærmet kvalmefri ❤️ Etter å ha snakket med andre som har hyperemesis, så er det veldig individuelt hvordan medisinene fungerer, hvor mye de klarer å gjøre osv. Mitt beste råd er å teste ut medisiner (afipran,xonvea,zofran eller andre) og ha dialog med lege mtp. innleggelser for væskebehandling. Har vært inne med væskebehandling mange ganger på sykehuset, og det har hjulpet meg mye for å komme litt ovenpå igjen i de værste periodene. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #17 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hyperemesis/ ekstrem svangerskapskvalme. Anonymkode: d2e34...ea6 Da bør du kontakte lege og få hjelp. For meg fungerte afipran godt, men jeg hadde ikke hyperemesis. Jeg har en venninne som har hatt hyperemesis i tre svangerskap. Hun ble innlagt i første svangerskap pga dehydrering. I svangerskap nummer to og tre begynte hun på kvalmestillende med en gang, og fikk bedre oppfølging. Da unngikk hun innleggelse. Jeg vet dessverre ikke hvilke medisiner hun fikk. Men hun spydde likevel daglig i 20+ uker. Anonymkode: 424bc...6b3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #18 Skrevet 18. august 2024 INGENTING fungerte da jeg var gravid. Måtte pine meg gjennom de tre første månedene alle tre ganger… Kvalmestillende fungerer godt på meg utenom graviditeter. Anonymkode: 3435f...071
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #19 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hyperemesis/ ekstrem svangerskapskvalme. Anonymkode: d2e34...ea6 Jeg fikk Zofran og Phenergan. Anonymkode: 3dcfe...334
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #20 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): INGENTING fungerte da jeg var gravid. Måtte pine meg gjennom de tre første månedene alle tre ganger… Kvalmestillende fungerer godt på meg utenom graviditeter. Anonymkode: 3435f...071 Hvordan klarte du å ivareta barna du har fra før? Anonymkode: d2e34...ea6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå