Gå til innhold

Penger til overs etter salg og kjøp av bolig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når får man det beløpet som står  igjen etter salg av hus og kjøp av leilighet.  Forventer et mindre beløp igjen, men når har jeg de pengene på konto? 

Anonymkode: da8f3...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når får man det beløpet som står  igjen etter salg av hus og kjøp av leilighet.  Forventer et mindre beløp igjen, men når har jeg de pengene på konto? 

Anonymkode: da8f3...edb

Mener det kan ta opptil 14 virkedager😊

Anonymkode: 28d6e...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner. Opptil 10 dager sa megler. Men når man har kjøpt noe med overtagelse om en måned beholder banken pengene til kjøpet eller hvordan er dette? Jeg hadde håpt at jeg fikk de lille beløpet som er igjen i løpet av de 10-14 dagene. 

Anonymkode: da8f3...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 10-14 dager etter overtagelse. Pengene er ikke ferdig med å bytte hender før etter overtagelse og alt papirarbeidet er gjort. Renter tilfaller deg da, så du taper ikke på at de står på klientkonto hos meglerforetaket noen dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk  ikke svar på det jeg egentlig spurte om, men jeg får vente å se. Er ikke noe hast.  

Anonymkode: da8f3...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg fikk  ikke svar på det jeg egentlig spurte om, men jeg får vente å se. Er ikke noe hast.  

Anonymkode: da8f3...edb

Du er ansvarlig for å sørge for at avtalt egenkapital er tilgjengelig på konto når lånet skal utbetales til selger. Utover dette vil ingen beholde noe penger, du får alt utbetalt i mellomtiden.

 

Og du må bli flinkere til å formulere deg forståelig.

Anonymkode: 52082...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, skjønner. Opptil 10 dager sa megler. Men når man har kjøpt noe med overtagelse om en måned beholder banken pengene til kjøpet eller hvordan er dette? Jeg hadde håpt at jeg fikk de lille beløpet som er igjen i løpet av de 10-14 dagene. 

Anonymkode: da8f3...edb

Du skal da ikke betale før overtagelsen, kanskje et par dager før, men ikke en hel måned. 

Anonymkode: eff8a...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du er ansvarlig for å sørge for at avtalt egenkapital er tilgjengelig på konto når lånet skal utbetales til selger. Utover dette vil ingen beholde noe penger, du får alt utbetalt i mellomtiden.

 

Og du må bli flinkere til å formulere deg forståelig.

Anonymkode: 52082...212

Banken kan forsåvidt velge å sperre avtalt beløp på konto fram til overtalelse, men du vil uansett få tilgjengelig rest utover dette.

Anonymkode: 52082...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...