Gå til innhold

Hjemmelaget smoothie til klemmeposer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnehagen syns det er helt i orden at man sender med hjemmelaget smoothie, og jeg vil gjerne prøve meg på det. Så nå har jeg bestilt sånne gjennrukbare smoothieposer (enklest å sende med tenker jeg). 
Hva har dere i en smoothie? Bruker dere vann som væske eller noe annet? Hvor lenge holder det seg i kjøleskap (tenker på om jeg kan lage opp til 2-3 dager)? 

Anonymkode: a0ab1...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blåbær, bringebær, jordbær, banan, havregryn og biola i.

Anonymkode: 949e7...d33

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barnehagen syns det er helt i orden at man sender med hjemmelaget smoothie, og jeg vil gjerne prøve meg på det. Så nå har jeg bestilt sånne gjennrukbare smoothieposer (enklest å sende med tenker jeg). 
Hva har dere i en smoothie? Bruker dere vann som væske eller noe annet? Hvor lenge holder det seg i kjøleskap (tenker på om jeg kan lage opp til 2-3 dager)? 

Bruker gresk yoghurt, frossen bær og grønnsaker og en liten skvett vann. Unngår frukt siden de allerede får frukt til et måltid i barnehagen og det inneholder mye mer sukker enn i bær og grønnsaker.

Jordbær, blåbær, tyttebær (plukker selv og fryser ned). Spinat, grønnkål, avokado. 

Havregryn, peanøttsmør, eggeplomme. 

Anonymkode: 5754b...cd5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det vi har av frukt, bær og grønnsaker. Har som regel avokado, gresk yoghurt og/eller banan oppi for at det skal bli mer mettende. Fyller opp flere smoothieposer og legger de i fryseren så jordet de lenger. Tiner raskt.

Anonymkode: 317a7...190

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker det vi har av frukt, bær og grønnsaker. Har som regel avokado, gresk yoghurt og/eller banan oppi for at det skal bli mer mettende. Fyller opp flere smoothieposer og legger de i fryseren så jordet de lenger. Tiner raskt.

Så holder de lenger skulle det stått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene 🙌🏼 å fryse dem hadde jeg ikke tenkt på, da kan jeg lage litt større batch å. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...