Gå til innhold

Hvor ville dere ha bodd av: Fredrikstad, Bærum, Drammen, Asker, Kongsberg eller Moss?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Moss, Kongsberg og Fredrikstad er veldig små steder. Alle kjenner naboen din og sladrer om deg. 

Anonymkode: 11c2c...4c1

Har du vært i Fredrikstad? Det er Norges 7. største by, jeg kjenner i hvert fall ikke alle som bor her 😂

Anonymkode: 50837...f4e

• Liker 1
Skrevet

Kongsberg ❤️

Anonymkode: 4a40e...3dd

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Bor i Kongsberg og trives godt. Akkurat passe stor by, synes jeg 😊

Stille og fredelig her og siden jeg bor sentralt, så kan jeg gå til det meste 😊

• Liker 2
Skrevet

Bor i Drammen med barn og stortrives. Folk er utrolig hyggelige. Det er gode skoler, godt kulturtilbud, bra restauranter og likevel lite nok til at man kan gå til det meste. I tillegg er det kort vei til skog og mark.

Anonymkode: 1c971...e24

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det måtte blitt Molde eller Kongsberg. Hadde nok landet på Molde siden man der både har fjell og fjord.

Anonymkode: a215f...2ab

Skrevet

Jeg hadde valgt Fredrikstad. Byen er i super utvikling og jeg liker meg bedre og bedre der. Bor der ikke selv, men er ofte i byen. 

Anonymkode: ada76...ad0

• Liker 5
Skrevet

Ville valgt Asker, og nære sentrum. Toget går hvert 10 min til Oslo og tar litt over 20 min bare. Også mye natur og sjø.  Bor i Asker nå, men et stykke unna sentrum. Bodde i Bærum tidligere, og det er også en fin kommune.

Fredrikstad er fint, men syns det blir litt langt med 1 t reisevei til Oslo og familie/venner i oslo og omegn. Moss er greit, men mest  fint rundt Jeløya. 

Skrevet

Personlige preferanser, naturligvis, men jeg ville aldri valgt Bærum. Jeg har bodd der, og selv om det ikke var i noe typisk snobbeområde, var jeg altfor frika til å passe inn, og jeg føler alltid en viss indre uro hver gang  bussen krysser fylkesgrensa ved Lysaker 😄. Av de andre stedene som er nevnt, er det Fredrikstad jeg kjenner best. Trivelig by, synes jeg, men jeg har aldri bodd der. Folk er uansett forskjellige; kanskje Blommenholm, Høvik, Bekkestua eller Rykkinn er helt ideelt for deg.

Skrevet

I rekkefølge: 1. bærum, 2 asker 3 lier

Anonymkode: 507da...00e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Moss, Kongsberg og Fredrikstad er veldig små steder. Alle kjenner naboen din og sladrer om deg. 

Anonymkode: 11c2c...4c1

Dette er jo bare tull 😆

Helt klart Kongsberg. Født og oppvokst. Nydelig, rolig plass. Litt mer internasjonalt enn størrelsen skulle tilsi i og med innflyttere pga industrien. Sentralt beliggende på Østlandet. Men en egen by med historie og tradisjoner, og ikke en tilvekst/utvekst til Oslo som jeg oppfatter at f.eks. Bærum er.

Anonymkode: c25a8...d90

Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Asker, så må bli Asker, men husk; Asker er nå også Tofte. Så store forskjeller. Jeg er oppvokst i nord, i gamle Asker. Her vil jeg gjerne fortsette å bo pga trenger ikke bil, lett å komme seg rundt, kort vei til alt, blanding av bygd og by og både skog og sjø.

Anonymkode: d62de...cd6

• Liker 1
Skrevet

Fredrikstad har pene områder, men flere dårlig miljøer i byen og alle vet alt om de fleste. Nei takk. Moss er ikke pen by, men har jo bystranda og Jeløya, men den byen med mest skjult kriminalitet i fylket, og nok åpen. Nei takk. Bærum er njaa, men kjenner litt for mange uhyggelige mennesker der. Kongsberg vet jeg lite om, så hadde ikke tatt sjansen. Så det blir Asker med pene steder, natur og kjempehyggelige folk. Og det ligger fint til i forhold til steder jeg har venner og familie.

Anonymkode: c16a4...b53

• Liker 1
Skrevet

Definitivt Drammen! Mangfoldig by med alt du trenger og mer til. 

Anonymkode: ff328...0cd

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det måtte blitt Molde eller Kongsberg. Hadde nok landet på Molde siden man der både har fjell og fjord.

Anonymkode: a215f...2ab

Nå var ikke Molde med i lista.

Anonymkode: 1e3a4...69a

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (14 timer siden):

Holdt det ikke med smilefjes for å signalisere at det er tull. Trenger du et flagg også?

Spiller ingen rolle om det var tull, kommentaren var usmakelig. 

Skrevet

Ville bodd i Bærum øst, evt Bærum vest med kort vei til Sandvika (tog), så jeg kunne komme meg lett til Oslo. Bærum er en rik kommune som også drypper på innbyggere. Hvis jeg hadde hatt utfordringer som trengte oppfølging ; enten jeg eller mine nærmeste hadde jeg uten tvil valgt Bærum.

Anonymkode: 3712e...525

• Liker 1
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Dette ble jo veldig stort sprik. Bærum f.eks er jo en stor kommune med store forskjeller. Høvik, Østerås, Rykkin, Sandvika, altså det er store forskjeller. 

Som svar på spørsmålet ditt, hvis økonomi ikke spiller inn, så hadde jeg valgt Bærum. Fordi det er mange fine steder der, sentralt i forhold til Oslo. Ikke under noen omstendigheter hadde jeg valgt Fredrikstad. 

Hvorfor hadde du ikke valgt Fredrikstad? TS

Anonymkode: 32ac9...9e7

• Liker 1
Skrevet

Flere som kan dele sine erfaringer om disse byene? :) TS

Anonymkode: 32ac9...9e7

Skrevet

Bærum eller Asker. Alle de andre er for langt fra Oslo der de fleste jobbmulighetene er for meg, og dermed helt uaktuelle.

Anonymkode: 53439...236

• Liker 2
Skrevet

Bærum øst er eneste alternativet da. De andre er for langt fra der det skjer noe. 

Anonymkode: abc52...26c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...