AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #1 Skrevet 18. august 2024 Vet ikke hvorfor jeg søkte det opp, men gjorde det bare. Og ble litt overrasket når det er søkt på over 50 ganger siste 3 månedene. Er ikke det litt merkelig? Hva kan grunnen til det være? Sjekket mitt eget også, og det er søkt på 5 ganger siste 3 månedene. Anonymkode: 258a1...26e
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #2 Skrevet 18. august 2024 Kan hende nummeret hans har blitt brukt i svindel. Jeg hadde en periode flere som ringte meg og sa jeg hadde ringt de først, altså svindlere brukte mitt nummer til å ringe gud vet hvor mange, og noen av de ringte tilbake. De fleste sjekker vel nummer som har ringt de hvis det er mulig. Anonymkode: 9ced2...968 5 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #3 Skrevet 18. august 2024 Kan være jobbrelatert. Svindlere. 🤷🏻♀️ Anonymkode: 747ce...2cf 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #4 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan hende nummeret hans har blitt brukt i svindel. Jeg hadde en periode flere som ringte meg og sa jeg hadde ringt de først, altså svindlere brukte mitt nummer til å ringe gud vet hvor mange, og noen av de ringte tilbake. De fleste sjekker vel nummer som har ringt de hvis det er mulig. Anonymkode: 9ced2...968 Ja, samme hendte meg, plagsomt! Anonymkode: 2f88e...945 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #5 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, samme hendte meg, plagsomt! Anonymkode: 2f88e...945 Ja skikkelig dritt! Hun ene var skikkelig sur og påstod jeg hadde ringt henne flere ganger, hadde ikke hørt om den metoden på det tidspunktet så jeg sto på mitt og sa at det hadde jeg da ikke.. tok et googlesøk når det skjedde igjen, og mange ganger etter det. Anonymkode: 9ced2...968 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #6 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan hende nummeret hans har blitt brukt i svindel. Jeg hadde en periode flere som ringte meg og sa jeg hadde ringt de først, altså svindlere brukte mitt nummer til å ringe gud vet hvor mange, og noen av de ringte tilbake. De fleste sjekker vel nummer som har ringt de hvis det er mulig. Anonymkode: 9ced2...968 Jeg har blitt TERRORISERT siste året av svindlere som bruker andres nummer. De gangene jeg har tatt telefonen har det vært noen som prøver prate om bitcoin eller noe. De gangene jeg ikke tar telefonen men ringer opp igjen er det alltid en veldig forvirra person i andre enden. Anonymkode: 9e9c1...d61 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #7 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har blitt TERRORISERT siste året av svindlere som bruker andres nummer. De gangene jeg har tatt telefonen har det vært noen som prøver prate om bitcoin eller noe. De gangene jeg ikke tar telefonen men ringer opp igjen er det alltid en veldig forvirra person i andre enden. Anonymkode: 9e9c1...d61 Så jævlig slitsomt, mitt nummer har sikkert blitt blokkert over halve landet da fordi jeg har prøvd å scamme folk liksom Anonymkode: 9ced2...968 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #8 Skrevet 18. august 2024 Jeg tror at grunnen er at rundt 50 andre folk har søkt opp nummeret hans de siste tre månedene. Hvem de 50 er jo ikke godt å så, kan være noen har søkt på nummeret flere ganger, men det kan jo være hvem som helst. Kanskje han har ringt til ukjente og de ukjente vil sjekke nummeret, kanskje har han flere som er interesserte og leter etter nummeret hans, kanskje ditt, kanskje datt. Sikkert flere som har gjort som deg, folk er jo så "stalky" i dag, googler folk, sjekker adresse, telefonnummer, skatt og hei hvor det går... Anonymkode: eae23...e5a
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #9 Skrevet 18. august 2024 81 som har søkt på min mann sin. Han ringer en del i forbindelse med jobb. Så jeg synes ikke det er rart. Anonymkode: d6fed...1d5 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #10 Skrevet 18. august 2024 Tenker som andre at nummeret hans kan ha blitt brukt i scam. Det heter spoofing/mobilkapring. Jeg får så mange telefoner som er fra et helt vanlig norsk nummer at jeg nesten aldri tar telefonen lengre når det er ukjent nr. Jeg søker opp alle etterpå, og får ofte opp et eller annet random menneske i Hammerfest eller noe i den duren, som jeg ikke har noe som helst med å gjøre. Da vet jeg det er spoofing. Sjekk om du får opp noe på nummeret på telefonerror.no eller lignede sider, kanskje det er flagget av noen som svindel. Det at få tar telefonen når ukjente ringer tar meg til det neste som er aller mest logisk, at det har noe med jobb å gjøre. Er han en selger eller typ kunderådgiver eller eiendomsmegler for eksempel, så ringer han "fremmede" hele dagen, og mange vil søke på nummeret. Eller et postnord-bud som lurer på om folk er hjemme. Håndverkere ringer for å avtale ting. Alle disse numrene søker jeg opp før jeg ringer/melder tilbake. Jeg håper jo du er glup nok til at du hadde lagt to og to sammen om han er eiendomsmegler liksom, men det er mange andre jobber hvor man plukker opp telefonen og ringer til folk, selv om telefon ikke er hoved-arbeidsverktøy. Men siden det ligger på "samliv og kjærlighet" så antar jeg du tenker at fyren din er utro, gjennom å bare ringe masse random telefonnummer sånn at de må søke han opp etterpå, eller? 😂 Dette er det aller minst sannsynlige scenarioet for meg, jeg skjønner ikke helt logikken din her isåfall. Jeg kan ikke se for meg en situasjon, selv med verdens mest utro skjørtejeger, hvor folk skal søke opp nummeret hans hele tiden. Anonymkode: 0c080...312 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #11 Skrevet 18. august 2024 Jeg lurer mer på hvorfor du sjekker dette? Mistenksom much? Anonymkode: 3422f...7d3 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #12 Skrevet 18. august 2024 Hvordan sjekker du det? Anonymkode: f1209...14c
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #13 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan sjekker du det? Anonymkode: f1209...14c Gå på 180.no og søk på nummeret du ønsker, så ser du søkestatistikker Anonymkode: 258a1...26e
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #14 Skrevet 18. august 2024 Jeg har 68 søk på meg siste 3 mnd. Kan ikke skjønne hvem som gidder det. Min kjære har 0 søk. Men det er han som har en jobb der han ringer kunder hver dag 😅 Gir ikke mening. Anonymkode: 04350...003
Mardina Skrevet 18. august 2024 #15 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vet ikke hvorfor jeg søkte det opp, men gjorde det bare. Og ble litt overrasket når det er søkt på over 50 ganger siste 3 månedene. Er ikke det litt merkelig? Hva kan grunnen til det være? Sjekket mitt eget også, og det er søkt på 5 ganger siste 3 månedene. Anonymkode: 258a1...26e Er det virkelig noe å henge seg opp i? 1
petterm Skrevet 18. august 2024 #16 Skrevet 18. august 2024 Det finnes apper sol søker opp nummer når noen ringer. Mange firmaer har det son standard på sine telefoner. Hvis typen til TS har kontakt med firma der det er vanlig er ikke 50 oppslag på 3 måneder mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå