Gå til innhold

Fiks ferdig på finn, hvordan funker det når man selger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil selge noen ting på finn, sist jeg gjorde det så eksisterte ikke fiks ferdig. 

Kan dere selgere som bruker det hjelpe meg litt med å forklare fra a til å? 🙏

Anonymkode: 5575a...298

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ganske godt forklart på Finn.no sine nettsider.

https://www.finn.no/bap/artikler/aktuelt/fiks-ferdig

Anonymkode: 4cd27...8cf

Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg beregner frakt kostnader, eller det via finn det skjer? 

Feks hvis jeg selger en 1kg tung pakke, pakken har mål xx i bredda og yy i lengda, så beregner de resten? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg beregner frakt kostnader, eller det via finn det skjer? 

Feks hvis jeg selger en 1kg tung pakke, pakken har mål xx i bredda og yy i lengda, så beregner de resten? 

Du velger mellom liten, medium og stor. Det står oppgitt hva slags størrelse og vekt som inngår i de ulike valgene, og til hvilken pris. På siden jeg linket til er det til høyre et bilde av en telefon, der ser du hvordan valgene ser ut.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du velger mellom liten, medium og stor. Det står oppgitt hva slags størrelse og vekt som inngår i de ulike valgene, og til hvilken pris. På siden jeg linket til er det til høyre et bilde av en telefon, der ser du hvordan valgene ser ut.

Takk jeg så det nå :)

men er det noen problemer erfaringsmessig, som at kunden krangler på varen og finn holder igjen penger feks? Ser at jeg ikke får betalt hvis kunden finner noe feil eller mener det er feil.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

men er det noen problemer erfaringsmessig, som at kunden krangler på varen og finn holder igjen penger feks? Ser at jeg ikke får betalt hvis kunden finner noe feil eller mener det er feil.. 

Hvis du syns det er så komplisert med Fiks ferdig, så er det bare å droppe den tjenesten. Det er ingen som tvinger deg til å bruke den. 

Anonymkode: cb360...b92

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er dessverre flere som har begynt å spekulere i det, og da kan du som selger sitte med skjegget i postkassa. Jeg har akkurat nå stoppet en betaling pga feil størrelse, og det nærmer seg 14 dager og jeg har enda ikke hørt noe fra Finn om hvordan vi løser dette for at jeg ikke skal gå i tap når selger har skrevet feil i annonsen… håpløst! 

Anonymkode: 4b467...865

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er dessverre flere som har begynt å spekulere i det, og da kan du som selger sitte med skjegget i postkassa. Jeg har akkurat nå stoppet en betaling pga feil størrelse, og det nærmer seg 14 dager og jeg har enda ikke hørt noe fra Finn om hvordan vi løser dette for at jeg ikke skal gå i tap når selger har skrevet feil i annonsen… håpløst! 

Anonymkode: 4b467...865

Så leit, håper du får svar og det løser seg snart! Jeg tenker å være helt ærlig om alt med varen, men ser at hvis jeg skal få penger må kunden være helt fornøyd og folk kan jo ha forskjellige meninger om alt.. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvis du syns det er så komplisert med Fiks ferdig, så er det bare å droppe den tjenesten. Det er ingen som tvinger deg til å bruke den. 

Jeg vet, men det virker som den mest populære måten å handle på?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har brukt fiks ferdig flere ganger og aldri opplevd problemer. Må vel legge til at de tingene jeg selger ikke er spesielt dyre så det er sannsynligvis ingen vits i å bli kranglete for kjøper heller :fnise: 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så leit, håper du får svar og det løser seg snart! Jeg tenker å være helt ærlig om alt med varen, men ser at hvis jeg skal få penger må kunden være helt fornøyd og folk kan jo ha forskjellige meninger om alt.. 

Jeg har siden januar hatt over 30 salg med fiks ferdig, og ingen trøbbel.

Anonymkode: 55b04...ae9

• Liker 1
Skrevet

Er veldig greit, ikke minst hvis varen blir ødelagt i posten. + man slipper alt styret med å bestille porto.. men tar lang tid for helt hjem å levere og dermed tar det også lang tid før du som selger mottar penger. Tise sitt betalingssystem betaler så fort varen er sendt, så foretrekker det

Anonymkode: 4267e...649

• Liker 1
Skrevet

Når en person legger inn forespørsel om å kjøpe med fiks ferdig, kan du gå inn på profilen og se hvor fornøyd andre har vært med vedkommende. Hvis personen har toppscore og evt gode anmeldelser, så er det jo ikke så stor risiko for at vedkommende er misfornøyd med varen så lenge du har oppgitt alt av nødvendig informasjon i artikkelen og har gode bilder.

Jeg har både kjøpt og solgt masse med fiks ferdig, og har ikke hatt problemer. 

Anonymkode: 86527...35d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er veldig greit, ikke minst hvis varen blir ødelagt i posten. + man slipper alt styret med å bestille porto.. men tar lang tid for helt hjem å levere og dermed tar det også lang tid før du som selger mottar penger. Tise sitt betalingssystem betaler så fort varen er sendt, så foretrekker det

Anonymkode: 4267e...649

Dette stemmer vel ikke? Jeg har aldri fått utbetalinger før varen er motatt hos kjøper. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS har ikke brukt det før og lurer på noen ting. Hva er poenget med å komme med en slik spydig drittkommentar? Kan du alt om alle ting du aldri har prøvd før, kanskje? 

Anonymkode: 917ed...3e4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns gamlemåten med norgespakke er greiest, så det er alternativet jeg bruker. 

Fiks ferdig har ræva sporing, så man må bruke tid på å forsikre kjøper om at pakken er postlagt osv. og det tar minst en uke fra salget er utført til pengene er på konto

Anonymkode: 43482...95e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fiks ferdig er dyrt. Selg og få kjøper til å betale med Vipps, pakk inn mål og veil go velg postnord til kr 69 eller posten sine pakke løsninger. Gå og lever, ta bilde av pakken. Send bilde av pakken og sporingskoden til kjøper. Da slipper du at helthjem roter bort pakken, og mye annet fordyrende styr. Fiks ferdig er dyrt, og idiotisk påfunn fra Schibsted for å tjene penger. 

Anonymkode: 3a8dd...a75

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg syns gamlemåten med norgespakke er greiest, så det er alternativet jeg bruker. 

Fiks ferdig har ræva sporing, så man må bruke tid på å forsikre kjøper om at pakken er postlagt osv. og det tar minst en uke fra salget er utført til pengene er på konto

Fiks ferdig har da ikke noe mer «ræva» sporing enn noe annet? Dersom helt hjem henter i postkassen min, står det tidspunkt for når pakken er hentet. Dersom kjøper har foretrukket Posten som leveringsmetode med fks ferdig, er sporingen akkurat like god/dårlig som når man sender med Posten ellers.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fiks ferdig er dyrt. Selg og få kjøper til å betale med Vipps, pakk inn mål og veil go velg postnord til kr 69 eller posten sine pakke løsninger. Gå og lever, ta bilde av pakken. Send bilde av pakken og sporingskoden til kjøper. Da slipper du at helthjem roter bort pakken, og mye annet fordyrende styr. Fiks ferdig er dyrt, og idiotisk påfunn fra Schibsted for å tjene penger. 

Anonymkode: 3a8dd...a75

Fiks ferdig er ukomplisert, og man slipper denne type langvarig meldingsutveksling:

K: «Jeg kjøper denne! Kan du sende, jeg kan vippse?»

(20 min senere:)

S: «Så hyggelig, du kan vippse på xxxxxx, frakt med Postnord blir kr. 125 eller med Posten kr. 135. Jeg behøver også adressen din»

(2 dager senere:)

S: «Var du ikke interessert likevel?»

*Ingen svar fra kjøper

Med Fiks ferdig slipper man useriøse kjøpere som kaster bort tiden din.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Fiks ferdig har da ikke noe mer «ræva» sporing enn noe annet? Dersom helt hjem henter i postkassen min, står det tidspunkt for når pakken er hentet. Dersom kjøper har foretrukket Posten som leveringsmetode med fks ferdig, er sporingen akkurat like god/dårlig som når man sender med Posten ellers.

Går gjerne som brev hos posten med påtegnet frankeringskode, da utføres ikke registreringen i post i butikk men gjerne etter 2-3 dager på terminal kontra vanlig strekkode etikett man kan printe selv og scanne ved innlevering. 

Folk er forskjellig og jeg gidder ikke bruke 1-2 uker på å gjennomføre et salg på 150kr

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...