AnonymBruker Skrevet 18. august #1 Del Skrevet 18. august Jeg har en BMI i øverste del av «normalvektig» og jobber meg nedover der. Samtidig reduserer jeg fettprosenten min noe, i følge vekten hjemme som også viser dette. Men jeg synes fettprosenten som vises på vekten er så høy! Jeg har nå 37,4. Hva er fettprosenten på dere andre? Jeg er kvinne i førtiårene. Anonymkode: 578bb...2d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #2 Del Skrevet 18. august Hei! Ja, den er litt høy. Normal for kvinner er vel fra 23 til 35, avhengig av alder. Trener du styrke samtidig? Det er veldig bra for å omgjøre fett til muskler. Anonymkode: 103f5...7ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #3 Del Skrevet 18. august Eneste måten å måle fettprosent på er DEXA-scan eller en som er meget erfaren med fettklype. Glem disse kroppsanalyse maskinene. Så kommer det aller viktigste...drit i måle dette. Det har ingen betydning, du vil se selv i speilet om den blir for lav. Anonymkode: 18cdc...4ab 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 18. august #4 Del Skrevet 18. august Fettprosent er ikke så interessant. Man må se på helheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #5 Del Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har en BMI i øverste del av «normalvektig» og jobber meg nedover der. Samtidig reduserer jeg fettprosenten min noe, i følge vekten hjemme som også viser dette. Men jeg synes fettprosenten som vises på vekten er så høy! Jeg har nå 37,4. Hva er fettprosenten på dere andre? Jeg er kvinne i førtiårene. Anonymkode: 578bb...2d1 Jeg har gått ned fra øvre del av normalvekt (BMI 25), til BMI 21,9, og fettprosenten på vekten har blitt redusert fra 40 % til 35,5 %. Det eneste som er korrekt med denne fettprosentmålingen er at den går nedover, og det vet jeg fordi jeg hadde en lavere fettprosent på DEXA-scan for to år siden, også da med BMI på 25. Sjekk midjemålet ditt, det er det viktigste Midjemålet bør være så nært 80 cm som det er mulig for deg å få det. Dess mer over 80 cm du er rundt midjen, dess høyere er sjansen for livsstilssykdommer. Det er det vicerale fettet, det innvendige som ligger rundt organene, som er farlig. Annet fett er kosmetisk, det går ikke ut over helsen. Anonymkode: ec530...174 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #6 Del Skrevet 18. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sjekk midjemålet ditt, det er det viktigste Midjemålet bør være så nært 80 cm som det er mulig for deg å få det. Dess mer over 80 cm du er rundt midjen, dess høyere er sjansen for livsstilssykdommer. Anonymkode: ec530...174 Dette stemmer ikke, drit i å sjekk målene. Du ser jo at ting ser greit ut. Anonymkode: 18cdc...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #7 Del Skrevet 18. august Tipper sånn 50% fett her 🤣😅 huff! Jobber med saken heh Anonymkode: 3040c...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #8 Del Skrevet 18. august Vekten min hjemme viser mellom 14 (når jeg har ekstra væske i kroppen) og 19 (når jeg er "normal"). Aner ikke om den er i nærheten av å stemme, jeg bryr meg uansett bare om å følge med på variasjonen, som den tar ganske så bra. Anonymkode: ec940...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #9 Del Skrevet 18. august Veldig interessant å se andres tall på dette. Jeg har en badevekt som måler fettprosent, men det er viktig å huske på at det ikke er eksakt vitenskap. Synes jo kanskje fettprosenten til din ts virker litt høy, særlig med tanke på at du er innenfor normal BMI. Ikke at BMI nødvendigvis er et pålitelig mål på enkeltindivider heller… Jeg bruker fettprosent fra badevekt, BMI og midjemål sammen for å holde track på helse. Føler liksom det er verktøyene jeg har tilgjengelig hjemme. Fettprosenten er i følge badevekten på 24%, BMI på 21 og midjemål på 70cm. Utfra dette tolker jeg at jeg er sunn, frisk og normal. Anonymkode: 1be92...2b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #10 Del Skrevet 18. august Takk for alle svar. Jeg begynte først å stusse over dette når jeg så 16 ukers helvete, og kvinner som fremsto som mer overvektig enn meg hadde en langt lavere fettprosent. Men som noen sier her, jeg kan jo uansett bruke det som en indikasjon på endring opp eller ned. Er målinger på SATS f eks mer presise? Det kunne vært spennende å sammenlignet. Anonymkode: 578bb...2d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #11 Del Skrevet 18. august Hvordan finner man ut det? Er det egentlig nødvendig? Holder det ikke med BMI og midjemål? Anonymkode: ece6b...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #12 Del Skrevet 18. august Jeg aner ikke hva min fettprosent er, men har BMI på 21 og midjemål på 65 cm, så vil jo tro jeg er normal? Anonymkode: ece6b...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #13 Del Skrevet 18. august Glem badevekt og BMI, fettklype er mye bedre og koster kanskje en hundrelapp. Anonymkode: a5ca7...76d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #14 Del Skrevet 18. august 17,1% Har BMI på 20,2. Anonymkode: 0218c...043 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #15 Del Skrevet 18. august Ca 17% 177 høy og 65-66 kg. Normal bmi Anonymkode: 818ff...5a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 18. august #16 Del Skrevet 18. august 70% Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august #17 Del Skrevet 18. august Skal du få rett målt fettprosent, må det måles med fettklype av en som kan det. Sunn fettprosent på kvinner er 22-25%. Da er man ganske slank. Muskelmassen og hvor fettet legger seg, bestemmer hvordan dette ser ut. De fleste har høyere prosent enn de tror. Anonymkode: aec35...579 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #18 Del Skrevet 19. august Jeg har bmi på 25,4 nå, og fettprosent på 23. Har muskelmasse på 52,8% og er veldig veltrent. Anonymkode: 89e7a...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #19 Del Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skal du få rett målt fettprosent, må det måles med fettklype av en som kan det. Sunn fettprosent på kvinner er 22-25%. Da er man ganske slank. Muskelmassen og hvor fettet legger seg, bestemmer hvordan dette ser ut. De fleste har høyere prosent enn de tror. Anonymkode: aec35...579 Det stemmer ikke helt. 22-25% er innenfor det som er sunt, men spennet er ikke så lite. Sunn fettprosent for en kvinne mellom 20 og 39 år er 21-32% Anonymkode: 1be92...2b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august #20 Del Skrevet 19. august Før jeg gikk ned i vekt: BMI 28, fettprosent 38% (fra badevekt) Etter jeg gikk ned i vekt, uten å trene noe særlig: BMI 22, fettprosent 29% Etter at jeg begynte å trene: BMI 23, fettprosent 24%. Vekten økte litt da jeg begynte å trene, men midjemålet ble redusert, og jeg ser bedre ut. Anonymkode: 50649...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå