Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er invitert på jentetur til Paris i april.

Har vært i Frankrike før, men ikke Paris. Hva kan man finne på der og hva anbefales? Er det en dyr by?

Gi meg all info dere sitter med :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første: april er en fin tid å reise til Paris på....da er det vår i luften og herlig å sitte på fortauskafeer, drikke den første utepilsen og spise franske deilige crêpes (pannekaker)... :)

Dersom du aldri har vært der, er det såklart noen must du MÅ få med deg: Eiffeltårnet, Triumfbuen, Notre Dame, Sacre Coer, rusle i Quartier Latin (Latinerkvarteret), kanskje se et show på Moulin Rouge attpåtil? Båttur på Seinen er også populært.

Ellers er det shopping, shopping, shopping, jeg vil anbefale. :ler:

Skrevet

Så flott med så mange tips......

Quartier Latin er det hovedgata? Moulin Rouge kunne jeg godt tenke meg...men da må vi bestille hjemmefra?

Er det dyrt i Paris? Hva shopper man? Mest klær? Er ikke slank, men hadde håpet og få av de siste syv åtte kiloene før vi drar, men franske damer er jo sylfider.....Men er det håp for oss ikke sylfider og finne stilig tøy?

Skrevet
Så flott med så mange tips......

Quartier Latin er det hovedgata? Moulin Rouge kunne jeg godt tenke meg...men da må vi bestille hjemmefra?

Er det dyrt i Paris? Hva shopper man? Mest klær? Er ikke slank, men hadde håpet og få av de siste syv åtte kiloene før vi drar, men franske damer er jo sylfider.....Men er det håp for oss ikke sylfider og finne stilig tøy?

Nei, Champs Elysées er hovedgaten, Paris´Karl Johan, med en anelse høyere klasse over seg. :) Latinerkvarteret er et hyggelig område med trivelige restauranter etc. Moulin Rouge lønner seg å bestille hjemmefra gjennom et byrå f.eks. ja! Har ikke vært der selv men hørt det er bra..Forresten bør dere kanskje ta turen innom Louvre (museet der Mona Lisa henger) også, dersom interessen melder seg.

Det er ikke veldig billig i Paris - hva man shopper? Alt! Men Paris er kjent som motehovedstaden, så klær er vel det vanligste. Jeg hadde aldri brydd meg om å slanke meg før en Paris-tur. De har klær i vanlige størrelser der og. :)

Skrevet

Nok en gang takk for tipsene!

Nei, jeg slanker meg ikke for Paristuren......Har slanket meg i litt over et år og har 7-8 kilo igjen....Og hadde håpet noen av de ble borte nå før vi drar.

Skrevet (endret)

Ta deg en tur til le Marais også når du er der, er kjempekoselig område!

En annen ting er at du gjerne må ta en tur langs Champs Elyssées, men jeg ville droppet å ta en øl der, med mindre du har lyst til å betale 100,- for en halvliter...

Endret av Brunhilde
Skrevet

Paris!

Ingen over, ingen ved siden! Garantert suksess!

God tur!

Skrevet

Mange fine tips! Skal til Paris i mai, så jeg plukker opp litt herfra jeg også :)

Skrevet

Å deilige Paris *sukk* anbefaler at dere bruker beina og går rundt i Paris. Det er da man får oppleve byen. Vi gikk via Eiffel Tårnet og ned Champs Elysee og Paris rundt. Fikk med oss Notre Dame og Jardin de Luxembourg. Masse gode resturanter. Var også i palasset hvor Napoleon ligger gravlagt. Var i Februar og det var nydelig vær, men kaldt. Nyt Paris - det er en opplevelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...