Gå til innhold

Dere familier med samlet brutto rundt 1,5mill. Hva står igjen etter regningene er betalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange barn har dere? 

Hva betaler dere på boliglånet og andre faste utgifter? 

Hva står dere igjen med når regningene og lån er trukket? Og når mat og andre nødvendigheter er kjøpt? Hva brukes evt resterende lønn på?

Anonymkode: 58a4f...1f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gift med en økonomisk idiot, så vi har ca ingenting igjen. Han bruker penger han ikke har på hobby og monster.

Anonymkode: aecf2...524

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet

1 barn, snart 2. Boliglån og fellesutgifter på til sammen ca 30 000, strøm varierer fra 1000-3000 i mnd.

Må innrømme at jeg ikke har oversikt over hva våre andre faste utgifter ligger på eller hvor mye vi pleier å bruke på dagligvarer. Vi får utbetalt ca 85 000 til sammen i måneden. Vi sparer til sammen ca 12 000 i mnd, så da bruker vi vel rundt 40 000 på bil, mat, barnehage, forsikringer, studielån, restaurant, klær, underholdning og alt mulig annet. Sikkert rom for forbedring på forbruket vårt, men syns det er deilig å bare leve og ikke tenke så nøye på hva vi bruker penger på.

Anonymkode: 8517a...646

Skrevet

Alenemor til 2 barn med 80.000 utbetalt i mnd.  boutgifter på 18.000 i mnd. Matutgifter 12.000 i mnd . Andre utgifter 30.000. Sparer ca 20.000 i mnd. Unner oss det vi ønsker og trenger. Forholdvis lave boutgifter da jeg har betalt en del ned på  boliglån og bor i mindre by. Hadde vi bodd i Oslo hadde bare gått akkurat rundt. 

Anonymkode: ccf01...e0d

• Liker 2
Skrevet

80000 i måneden er drøyt mye, og vil demotivere mange av de som leser her inne. 

Anonymkode: 6c13c...9ca

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Alenemor til 2 barn med 80.000 utbetalt i mnd.  boutgifter på 18.000 i mnd. Matutgifter 12.000 i mnd . Andre utgifter 30.000. Sparer ca 20.000 i mnd. Unner oss det vi ønsker og trenger. Forholdvis lave boutgifter da jeg har betalt en del ned på  boliglån og bor i mindre by. Hadde vi bodd i Oslo hadde bare gått akkurat rundt. 

Tviler på at det hadde "akkurat gått rundt" hvis du bodde i Oslo med den inntekten, det er jo veldig bra! Vi har utbetalt ca 65k samlet, og bor i Oslo med ett barn. Boligutgifter (lån og felleskostnader) kommer på 23k, vann og Internett er inkludert, strøm på rundt 200 kr om sommeren og 1000 kr vinteren.

I tillegg kommer forsikringer (inkl. for to katter), på ca 1500.

Mat tippwe jeg vi bruker rundt 8k på (ikke inkludert takeaway som vi også har et par ganger i mnd). Og så barnehage til 2100 kr.

Vi sitter igjen med ca 29k etter alt er betalt. Det går til sparing, både til oss og barnet, samt eventuelt nytt utstyr og klær til henne, mat til dyrene, kinoturer osv. Føler vi har romslig økonomi. 

Anonymkode: da53e...32f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Utbetalt ca 90 000,- i mnd. Lån på 36 000,- Sitter igjen med ca 10 000,- etter at alle faste utgifter, mat, osv er betalt. De 10 000,- brukes til reiser.

Anonymkode: 62e83...d8f

• Liker 1
Skrevet

Tjener ca 1,5 mill, så samlet inntekt ligger der da jeg er alene, har to barn. (Ingen barnebidrag). Huslån 25 000 kr. Strøm varierer 500-2000 kr avhengig av sesong. Billån 4000 kr. Mat 8000 kr. Klær varierer også avhengig av om det er tid for å bytte ut f eks sko og dresser, men estimert 3000-4000 kr. Forsikringer (noe hver mnd og noe går årlig). Lege, medisiner, frisør osv 1000 kr.  Fritid 2000 kr. Skole/barnehage 7000 kr. Sitter igjen med en god del tusenlapper hver måned. Sparer en del til barna, en del til meg langsiktig, men også til ferier. Vi unner oss også vaskehjelp, cafe, spise ute også fra tid til annen

Anonymkode: b5272...9fa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tviler på at det hadde "akkurat gått rundt" hvis du bodde i Oslo med den inntekten, det er jo veldig bra! Vi har utbetalt ca 65k samlet, og bor i Oslo med ett barn. Boligutgifter (lån og felleskostnader) kommer på 23k, vann og Internett er inkludert, strøm på rundt 200 kr om sommeren og 1000 kr vinteren.

I tillegg kommer forsikringer (inkl. for to katter), på ca 1500.

Mat tippwe jeg vi bruker rundt 8k på (ikke inkludert takeaway som vi også har et par ganger i mnd). Og så barnehage til 2100 kr.

Vi sitter igjen med ca 29k etter alt er betalt. Det går til sparing, både til oss og barnet, samt eventuelt nytt utstyr og klær til henne, mat til dyrene, kinoturer osv. Føler vi har romslig økonomi. 

Anonymkode: da53e...32f

Spørs jo hvor i Oslo man bor og hva slags bolig. Boliglån på 23 k, da bor man nok ganske lite eller ikke sentralt/vestkant, eller hadde mye i ek

Anonymkode: b5272...9fa

• Liker 2
Skrevet

1 barn (50/50)

Ca 92 000 kr inn per måned, to voksne.

Boliglån på 30 000 kr pr mnd inkl renter. Bor i Oslo. Setter av 10 000 kr til andre boligutgifter (forsikring, strøm, kommunale utgifter, eiendomsskatt m.m).

Vi sparer mellom 20-40 000 kr per måned, i fond og høyrentekonto. Resten brukes til mat, klær, og alt annet som trengs. 

Vi lever svært komfortabelt.

Skrevet

80 000 inn i mnd? Holy smokes! Hadde følt jeg hadde «badet i penger» hadde jeg hatt så mye i mnd 😅 

Anonymkode: 56f2c...b40

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

80000 i måneden er drøyt mye, og vil demotivere mange av de som leser her inne. 

Anonymkode: 6c13c...9ca

Spar meg. Virkelig. 

Anonymkode: e96db...62c

• Liker 6
Skrevet

Ca 1,5 samlet brutto.

4 barn

Lån, mat og andre faste utgifter ca 50K pr mnd. 

Begge sparer en god del. Føler vi har god råd, men har og da få utskeielser. Lever nok ganske nøkternt.

Anonymkode: 2f81c...838

Skrevet

Vi har 85 000 kr inn i mnd. 2 voksne med 3 barn.

Betaler 25 000 kr i renter på lånet (har boligkreditt, avdrag betales via bonus og utleieinntekt på hytte sporadisk).

Vi bruker ca 14 000 kr på mat i mnd.

Ca 22 000 kr i faste utgifter.

Har igjen ca 24 000. En del går til sparing, resten går til hobbyer, idrett, fornøyelser, klær osv.

Anonymkode: e96db...62c

• Nyttig 1
Skrevet

Spyr av denne tråden så mange som tjener så bra og klager. Hva er problemet deres? 80 000 utbetalt alene og får det så vidt rundt om Du bodde i oslo.

Anonymkode: 750ce...4ca

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

jeg aner ikke hva mannen har igjen da vi fører prosentvis inn på felles ut fra inntekt, jeg aner heller ikke hva han bruker sine penger til og ikke er det viktig for meg heller men for egen del har jeg igjen ca 20 000 som jeg kan bruke til hva det måtte være.. Da bruker vi totalt 60 000 på faste utgifter til eiendommer, kjøretøy, forsikringer, og alt av andre faste utgifter som er felles

Anonymkode: ea1f7...cd6

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Bekreftes, samme situasjon, og bor i Oslo. Lån/ fellesutgifter på 35.000, ellers relativt likt som deg. Da ingen sparing. 

Anonymkode: c1678...bdc

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Spyr av denne tråden så mange som tjener så bra og klager. Hva er problemet deres? 80 000 utbetalt alene og får det så vidt rundt om Du bodde i oslo.

Anonymkode: 750ce...4ca

Hvem klager? Det svares på et spørsmål. Om man tjener på det nivået er gjerne utgiftene deretter. Jeg har 6.mill i lån- alene. Men klager ikke. 

• Liker 6
Skrevet

Helt avsporing, men jeg er alenemor med 3 barn, har 40.000 utbetalt, og sparer mellom 15 og 20.000 i måneden. Dere har HØYT forbruk. Men godt vi er forskjellige da😂 

Og selvsagt, har man pengene til det, så for all del.  Penger er til for å brukes. Men med slike inntekter bør man ikke ha problemer med å få det til å gå rundt, da bor man for dyrt. 

Anonymkode: 4f101...30d

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Helt avsporing, men jeg er alenemor med 3 barn, har 40.000 utbetalt, og sparer mellom 15 og 20.000 i måneden. Dere har HØYT forbruk. Men godt vi er forskjellige da😂 

Og selvsagt, har man pengene til det, så for all del.  Penger er til for å brukes. Men med slike inntekter bør man ikke ha problemer med å få det til å gå rundt, da bor man for dyrt. 

Anonymkode: 4f101...30d

Jeg skjønner at der fremstår hårreisende, men her dekker 40.000 kun renter, felleskost, forsikringer og strøm. Så utgiftsnivået er ulikt i dette landet. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...