Gå til innhold

Forloveden har nevnt bryllupet og muntlig invitert for mange

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi var begge enige om hvor vi skal ha bryllupet og visste tidlig om deres kapasitet på antall gjester. Jeg har sagt hvor mange jeg vil ha en god stund nå (18) og jeg har vært tydelig med hvor mange han kan ha pga lokalet. Jeg har ikke svært mange, han kunne invitere 42 mennesker i tillegg til de jeg har. 
men nå viser det seg at han muntlig har invitert 5 mennesker for mye! 

Er helt stressa. Hva kan vi gjøre nå? Håpe at 5 ikke kan? La være å gi formelle invitasjoner til 5 personer? Kanskje endre lokale selvom dette er booket og betalt og mye planlagt med de allerede?

Er uaktuelt å ta tilbake en invitasjon; «sorry, du kan ikke komme allikevel» er passe frekt!

Anonymkode: 4bcf5...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noen gode råd egentlig, men herregud for en idiot 🤦‍♀️ 

Eneste jeg ser som løsning er rett og slett at han legger seg flat og forteller 5 av dem at han tydeligvis ikke kan telle... Dette er det uansett han som må fikse. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må snakke med han om at 18 stoler er faktisk 18 stoler og ikke 22. 

Dere må vel ha en pat m regler generelt også siden han ikke begrenser seg. 

Anonymkode: d573a...293

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo han som må rydde opp, og hans relasjoner det går ut over. Så dette hadde jeg ikke ofret en eneste tanke til på, utover å formidle den beskjeden. 

Anonymkode: fa0e4...4ef

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker gjort er gjort og dere må ordne plass til 5 til… men har alle takket ja? Det er ikke alltid alle kan, så kan jo være dette går seg til. 

Anonymkode: 57541...f9f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HAN må velge bort 5 gjester og HAN må snakke med dem om at HAN har rota det til.. 

Enkelt spør du meg.. 

Anonymkode: 5c4e7...51a

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke du som skal ordne opp i dette, det får han ordne. Hvorfor har han ikke forholdt seg til antallet dere har plass til? 

Anonymkode: 81b2a...045

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mulighet for å sette inn 5 stoler i tillegg til de 60 som allerede er der?

Anonymkode: e376c...48c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert at de tar en muntlig bryllupsinvitasjon på alvor, da.

Anonymkode: 97fff...c69

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skulle de ikke det? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde avventet til alle har svart, og sett hvor mange dere faktisk blir. Så tar du kontakt med lokalet og oppgir endelig antall, og betaler ekstra for de som evt er for mange. Jeg har jobbet på hotell med selskapslokale, og det er langt fra uvanlig at antallet er litt høyere eller litt lavere enn først antatt. Hadde det vært 20 ekstra kunne det vært problemer i forhold til kapasitet, brannsikring etc - men maks 5 stk kommer til å gå bra. 

Anonymkode: 57541...f9f

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor skulle de ikke det? 

Jeg er enig i at det ikke er sikkert de tar en muntlig invitasjon på alvor. En kompis av meg har muntlig invitert meg til bryllupet sitt, men vi er ikke veldig nære og når alt kommer til alt så tviler jeg på at jeg noensinne kommer til å få en skriftlig invitasjon. Det hadde overrasket meg stort isåfall

Anonymkode: 962c0...26a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vennene og familien hans virker å ta det veldig seriøst, tror de fleste allerede har sagt at de skal komme/prøve å komme. Vi kan jo høre med lokalet og se hva de sier, ellers må han jo bare rydde opp selv og finne ut hvem han vil være kjip mot som folk skriver her.

Alle digger han, og jeg liker jo alle han har fortalt det til. Så selvom han må ordne opp selv blir jeg jo lei meg på deres vegne fordi jeg vet jo hvem alle er. 

Anonymkode: 4bcf5...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig. Jeg ble invitert muntlig i bryllup men fikk aldri invitasjon. En forklaring hadde i det minste vært fint. 

ellers er det vel ikke usannsynlig at 5 personer ikke kan komme / blir syke e.l

Anonymkode: 53923...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...