Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
hvor lang tid tar det før strips og sting forsvinner fra keisersnittsåret? Før såret har grodd nok, liksom? 

hadde akutt keisersnitt for 3 uker siden, og fikk beskjed at stripsen skulle være på til de falt av av seg selv. Men sitter rimelig godt enda, og er litt overraska over at det tar så lang tid😅

Anonymkode: afcf1...2c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La stripsen sitte så lenge det går. Arret blir mindre når det blir klemt sammen :) stingene mine ble borte rundt fire uker etter ks og «restene» fjernet ved seksukerskontrollen. 

Anonymkode: caa29...a79

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei! 
hvor lang tid tar det før strips og sting forsvinner fra keisersnittsåret? Før såret har grodd nok, liksom? 

hadde akutt keisersnitt for 3 uker siden, og fikk beskjed at stripsen skulle være på til de falt av av seg selv. Men sitter rimelig godt enda, og er litt overraska over at det tar så lang tid😅

Anonymkode: afcf1...2c0

Veldig variabelt. Alt etter hvor heldige de var med å få strips til å sitte og hvordan stripsene  blir behandlet etterpå. Dusjet med bandasjen på, og tok bandasjen av rett etter å ha tørket meg. Lufttørke huden og satte på nye bandasjer de første 14. dagene. Gikk med bandasje sikkert i 4 til 5 uker for å unngå at klørne gnisser i såret og stripsene. Husker ikke om det var tre uker etterpå at stripsene løsnet, de løsnet litt og litt og klippet kantene som var løse av.  Når hele stripsene løsnet var såret greit grodd. 
Faller stripsene av tidlig, kan du kjøpe nye og sette på, fikk jeg beskjed om, men de skulle ikke fjernes før de falt av selv. Og stripsene skulle beskyttes mot vann ved dusj derav bandasjen på, kjøpte kompress med mefix over i sterile pakker. (Farmasiet.no er billigst). 

Anonymkode: e22d1...929

Skrevet

Det er veldig variabelt - både grotid og hvor lenge stripsen henger. Jo lengre stripsen henger - jo bedre for såret og potensielt arrvev. 

Jeg brukte strips og sårbandasje lengre enn sykehuset sa, mitt arr er knapt synlig i dag 1.5 år etter. Kommer til å gjøre det samme nå i høst etter neste KS. 

Anbefaler også at NÅR såret er grodd skikkelig at du masserer arret og området rundt. 

Generelt sett tar det 10-12 dager før såret er helt grodd i overflaten, rundt 1 mnd for resten av lagene innover er skikkelig grodd. Du har hatt en ganske stor operasjon hvor de har snittet opp mange lag. Det tar tid. 3 uker er ingenting etter en slik operasjon 

Anonymkode: 01047...e8c

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er veldig variabelt - både grotid og hvor lenge stripsen henger. Jo lengre stripsen henger - jo bedre for såret og potensielt arrvev. 

Jeg brukte strips og sårbandasje lengre enn sykehuset sa, mitt arr er knapt synlig i dag 1.5 år etter. Kommer til å gjøre det samme nå i høst etter neste KS. 

Anbefaler også at NÅR såret er grodd skikkelig at du masserer arret og området rundt. 

Generelt sett tar det 10-12 dager før såret er helt grodd i overflaten, rundt 1 mnd for resten av lagene innover er skikkelig grodd. Du har hatt en ganske stor operasjon hvor de har snittet opp mange lag. Det tar tid. 3 uker er ingenting etter en slik operasjon 

Litt OT, men kan jeg spørre hvorfor du skal ha KS nå i høst og hvorfor du hadde KS forrige gang?

Anonymkode: 89504...779

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Litt OT, men kan jeg spørre hvorfor du skal ha KS nå i høst og hvorfor du hadde KS forrige gang?

Anonymkode: 89504...779

Jeg hadde et haste KS sist gang og skal ha planlagt KS denne gang pga baby sin str og seteleie. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...