Gå til innhold

Dilemma i forhold til vennepar som har slått opp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde et vennepar vi har tilbrakt mye tid med i mange år, som gikk fra hverandre i fjor. Vi er fremdeles venner med begge, og de har også et greit samarbeid seg i mellom. Jeg kaller de Hun og Han her. Men, nå har Han et godt øye til en annen venninne av meg, og hinter kraftig frampå at jeg skal spleise de… mannen min mener dette hadde vært perfekt, og vil at vi skal invitere de hit så han får foten innafor døra. Jeg derimot er ikke så gira på dette, jeg føler for mye lojalitet mot Hun, og ønsker ikke å blande meg inn. At Han finner seg ei ny skjer nok en dag, men jeg syns bare dette blir helt feil. Mannen mener vi må gripe anledningen til å få inn ei vi liker, og at de hadde passet bra sammen. Hun tar bruddet tyngre enn Han, og det kjenner jeg litt på i denne sammenheng, selv om Hun er realistisk på at livet går videre. Enig med meg? 

Anonymkode: 8f923...0bf

• Liker 1
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg. Om dere vil bevare et vennskap med begge to, så må dere forholde dere nøytrale. Ingen spleising eller involvering i dating osv. 

Anonymkode: d964a...a7f

• Liker 24
  • Nyttig 6
Skrevet

Forstpr det er tøft. Spesielt om han er klar for å date allerede, og skyver ut hun ved å allerede nå etterstatte henne med din veninne. 

Det blir vanskelig uansett men kan være han har lyst å sikre deg en plass i vennegjengen ved at han dater din veninne. Da blir de alltid invitert og ikke "hun" om du forstår meg. 

• Liker 4
Skrevet

Ville absolutt unngått å hjelpe til med spleising ja

Anonymkode: bcd5d...dd8

• Liker 10
Skrevet

Du gjør det rette her. Det er fint at dere er venner med begge og at det fungerer godt, men å ta aktiv del i deres kjærlighetsliv nå og på den måten vil bli feil. Han får fikse dette selv på en eller annen måte. 

Anonymkode: 2f1df...59d

• Liker 9
Skrevet

Helt enig med deg TS ikke legg til rette for noe 

• Liker 5
Skrevet

Enig med deg! Hold dere så nøytrale som mulig. Høres ut som mannen din er nærere han en henne, og mener det er viktigere å han en å beholde henne som venn. Men du har likke mye rett til å ville beholde en vennine som han en venn!

• Liker 4
Skrevet
lillevill skrev (3 minutter siden):

Forstpr det er tøft. Spesielt om han er klar for å date allerede, og skyver ut hun ved å allerede nå etterstatte henne med din veninne. 

Det blir vanskelig uansett men kan være han har lyst å sikre deg en plass i vennegjengen ved at han dater din veninne. Da blir de alltid invitert og ikke "hun" om du forstår meg. 

Ja, jeg tror ikke Han tenker dette bevisst, men jeg føler absolutt på det og tror også Hun hadde opplevd det slik, at Hun blir byttet ut i denne vennekonstellasjonen. Hun og Han er ikke uvenner, så de kommer begge i sosiale lag der man er flere, men vi inviterer selvfølgelig ikke kun de to sammen lenger slik vi gjorde før. Jeg er ikke bekvem med å invitere den andre venninnen hverken på middag med kun oss og Han, eller sosialt lag der Hun er tilstede, og dermed må se på at Han legger ann på en ny… Nei, jeg er helt enig med meg selv her - jeg sier dette er for nært for min del. Takk 😊

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg tror ikke Han tenker dette bevisst, men jeg føler absolutt på det og tror også Hun hadde opplevd det slik, at Hun blir byttet ut i denne vennekonstellasjonen. Hun og Han er ikke uvenner, så de kommer begge i sosiale lag der man er flere, men vi inviterer selvfølgelig ikke kun de to sammen lenger slik vi gjorde før. Jeg er ikke bekvem med å invitere den andre venninnen hverken på middag med kun oss og Han, eller sosialt lag der Hun er tilstede, og dermed må se på at Han legger ann på en ny… Nei, jeg er helt enig med meg selv her - jeg sier dette er for nært for min del. Takk 😊

Han har vel tenkt på det og ser på det sånn at det er lurt å date hun som er din veninne, for da blir dere som en vennegjeng. Men han er litt umoden og tenker Kansje ikke på hvordan det hadde vært for dere og hans eks. Virker som han bare tenker på seg selv hehe. 

• Nyttig 1
Skrevet

Enig med det ts. Dette kan potensielt ende med at du og «hun» ikke lengre er venner. Han får finne andre måter å bli kjent med hun han nå liker.

Anonymkode: 505b0...98f

• Liker 4
Skrevet
Pippi Lotta skrev (5 minutter siden):

Enig med deg! Hold dere så nøytrale som mulig. Høres ut som mannen din er nærere han en henne, og mener det er viktigere å han en å beholde henne som venn. Men du har likke mye rett til å ville beholde en vennine som han en venn!

Jeg kommer absolutt til å beholde henne ja, vi har kjent hverandre i flere år. Og jeg tenker det hadde vært sårt for henne dersom jeg aktivt spleiset eksen hennes med noen. Mannen min er litt mer sånn, det er jo slutt mellom de, det er vel det samme for Hun hvem Han blir sammen med - men det er jo ikke alltid det… 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kommer absolutt til å beholde henne ja, vi har kjent hverandre i flere år. Og jeg tenker det hadde vært sårt for henne dersom jeg aktivt spleiset eksen hennes med noen. Mannen min er litt mer sånn, det er jo slutt mellom de, det er vel det samme for Hun hvem Han blir sammen med - men det er jo ikke alltid det… 

Synes han er litt søt som tenker veldig mannepraktisk her, men helt enig med deg!

Anonymkode: bcd5d...dd8

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det blir veldig annerledes om han blir sammen med en som alltid også blir invitert til dere, ja. For da må du utelate din andre veninne og så blir det rart mellom deg og henne om du ønsker å invitere Hun en gang i blant. Kan bli vanskelig det der. 

Endret av lillevill
  • Liker 1
Skrevet

Mannen din vil få en en han liker, men sjansen er stor for at det går på bekostning av hun som allerede er venninna deres

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du kan bruke samme taktikk på han som man gjør med småbarn når man lærer dem empati. Spør hvordan han ville følt det om du gjorde det slutt med han nå, og videre ba denne kompisen deres om å invitere en annen kompis på besøk for å spleise dere. Kanskje han da skjønner at det ikke er det samme for venninnen din hvem dere spleiser eksen hennes med.

Anonymkode: 505b0...98f

• Liker 2
Skrevet
lillevill skrev (4 minutter siden):

Det blir veldig annerledes om han blir sammen med en som alltid også blir invitert til dere, ja. For da må du utelate din andre veninne og så blir det rart mellom deg og henne om du ønsker å invitere Hun en gang i blant. Kan bli vanskelig det der. 

Nei, den andre venninnen er ikke i samme krets som Hun og Han, hun er kun min venninne for å si det slik. Derfor hadde jeg aktivt måtte invitert henne dersom Han og henne skulle møttes sosialt.  Vi ( og andre i kretsen) inviterer fremdeles både Hun og Han når det er noe felles, som sagt samarbeider de bra. Jeg har vist tråden til mannen min og sagt han tar feil her 😂 Han har gitt seg. 

• Liker 6
Skrevet

Liker han henne godt nok tar han vel bare kontakt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, den andre venninnen er ikke i samme krets som Hun og Han, hun er kun min venninne for å si det slik. Derfor hadde jeg aktivt måtte invitert henne dersom Han og henne skulle møttes sosialt.  Vi ( og andre i kretsen) inviterer fremdeles både Hun og Han når det er noe felles, som sagt samarbeider de bra. Jeg har vist tråden til mannen min og sagt han tar feil her 😂 Han har gitt seg. 

Haha, den var god 🤣 da forstår han nok selv det er en dårlig idé. 

• Liker 2
Skrevet

Enig med deg! Og i tillegg, i det lange løp risikerer dere at det blir slutt mellom Han og venninna di. Da har dere enda et brudd- vennepar dere må deale med.. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
lillevill skrev (18 minutter siden):

Liker han henne godt nok tar han vel bare kontakt. 

Han har ikke noe arena der det er naturlig å komme i prat med henne, og han er ikke så aktiv på SoMe. Men for all del, dersom han treffer henne på egen hånd så synes jeg likevel det er noe annet, da har ikke jeg hatt noe med det å gjøre. Og det er uansett ikke sikkert hun hadde vært noe intressert, så den sorgen gidder jeg ikke ta på forskudd.  Men takk for alle innspill, sjelden en tråd har vært så enstemmig 😊👍

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...