AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #1 Del Skrevet 17. august 2024 Er så oppgitt og drittlei, søsteren til mannen min lager masee avtaler, driter i de og så blir sur hvis noen sier noe. Hun påstår at der er løse planer, eller at vi bare snakket om, eller at klokkeslett ikke ble bestemt osv. Tidligere denne uka ble vi bedt til dem på middag i dag. Flere ganger i løpet av uka nevnte hun "dere må komme på middag lørdag, vi serverer lam". Lørdag kommer, mannen min ringer i 16 tiden for å høre når det passer. Da får han beskjed om at søsteren er ute med en venninne og de har ikke begynt å kjøre hjemover enda. Mannen min klikket og sa at nå var han drittlei og en lang tirade før han la på. Hun sendte meg snap og skrev at han overreagerer og at vi hadde ikke noe ordentlig avtalt. Jeg mener vi hadde det og nå er hun sur på meg også. Hva tror dere, var det en avtale? Anonymkode: 0c9d5...010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #2 Del Skrevet 17. august 2024 Hadde oppfattet det som en avtale fra normale folk, men fra de der hadde jeg ikke ansett noe som en avtale og gitt f* i alt de sa. Anonymkode: 9edb2...d0c 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #3 Del Skrevet 17. august 2024 Jeg har ei venninne som er sånn. Jeg har gitt klar beskjed om at hun får invitere skriftlig og holde seg til det 😅 hun mener ikke vondt, men har bare et helt annet syn på sånne ting enn meg. Anonymkode: 7f5ef...51e 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #4 Del Skrevet 17. august 2024 Det vil jeg si var en avtale. Anonymkode: 3d807...f91 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 17. august 2024 #5 Del Skrevet 17. august 2024 Men hva var tanken hennes her - at hun hadde valgt å dra på tur i stedet for å ha dere på middag, eller at middagen fortsatt skulle finne sted når det passet henne å komme hjem? Jeg anser ikke en avtale som spikret og endelig før klokkeslett er fastsatt og synes sånn sett det er litt pussig å ikke etterspørre det tidligere, særlig når dere av erfaring vet at hun tar lett på sånne ting. Det er igjen dette med at man ikke kan endre andre, man kan bare styre hvordan en selv reagerer og håndterer ting, uansett hvor urimelig motparten er. Med noen venner ville en sånn løs invitasjon vært bindende (og tidspunktet underforstått), med andre ville det vært noe jeg tok med en klype salt og noterte med blyant inntill alle detaljer var dobbelt bekreftet - og enkelte er det greiest for alle parter å bare ha spontane avtaler med. Noen er travle, noen er sløve, noen er tidsoptimister, men det er sjelden ondsinnet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #6 Del Skrevet 17. august 2024 Daria skrev (Akkurat nå): Men hva var tanken hennes her - at hun hadde valgt å dra på tur i stedet for å ha dere på middag, eller at middagen fortsatt skulle finne sted når det passet henne å komme hjem? Jeg anser ikke en avtale som spikret og endelig før klokkeslett er fastsatt og synes sånn sett det er litt pussig å ikke etterspørre det tidligere, særlig når dere av erfaring vet at hun tar lett på sånne ting. Det er igjen dette med at man ikke kan endre andre, man kan bare styre hvordan en selv reagerer og håndterer ting, uansett hvor urimelig motparten er. Med noen venner ville en sånn løs invitasjon vært bindende (og tidspunktet underforstått), med andre ville det vært noe jeg tok med en klype salt og noterte med blyant inntill alle detaljer var dobbelt bekreftet - og enkelte er det greiest for alle parter å bare ha spontane avtaler med. Noen er travle, noen er sløve, noen er tidsoptimister, men det er sjelden ondsinnet. Hun ville heller reise på den turen med venninnen og det var ikke mulig at hun ville rekke tilbake før sent på kveiden. Ja vi har lært nå, men trodde det var annerledes denne gangen når hun sa det så mange ganger i løpet av uka. Nå gir vi bare opp å forholde oss til dem. Anonymkode: 0c9d5...010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sidsel Skrevet 18. august 2024 #7 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Tidligere denne uka ble vi bedt til dem på middag i dag. Flere ganger i løpet av uka nevnte hun "dere må komme på middag lørdag, vi serverer lam". Lørdag kommer, mannen min ringer i 16 tiden for å høre når det passer. Om dette var en avtale eller ikke kommer jo også an på hva dere svarte. Hvis du svarte «Ja, det vil vi gjerne, da ses vi hos dere lørdag ettermiddag!» så vil jeg si det var en avtale, om dere svarte «Ja, det høres jo koselig ut», så vil jeg si ikke en avtale. Jeg tenker at dette veldig enkelt kan løses ved at dere neste gang avklarer med henne om dere har en avtale eller ikke. Hun inviterer, dere takker ja, også sier du «Da har vi en avtale, da? Vi ses på lørdag?». Så er det ingenting å lure på for noen av dere. 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #8 Del Skrevet 18. august 2024 Når det er avtalt både dag og meny anser jeg det som en avtale. Men hva betyr "de har ikke begynt kjøre hjrm enda"? Er det en avlysning? Er de en halvtime unna? Er de på en fjelltopp fire timer unna? Tidspunkt har jo ikke vært viktig for deg og mannen din heller, siden dere ikke etterspør det før kl 16 samme dag, enda dere vet svært godt at det er noen som lager litt løse planer... Og når hun må gjenta flere ganger "dere må komme lørdag", vil det si at dere aldri en eneste gang sa "ja, vi har jo takket ja og sagt at vi kommer"? Hvis hun må invitere flere ganger så tyder det på at det ikke er avklart... Anonymkode: 1f34e...74e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #9 Del Skrevet 18. august 2024 En middagsavtale uten tidspunkt med en notorisk upålitelig person? Hva er det man sier om å gjøre samme ting igjen og igjen og forvente forskjellig resultat.. Anonymkode: 55fa3...4d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #10 Del Skrevet 18. august 2024 Hvorfor er det viktig å avgjøre dette, nå i ettertid? Anonymkode: e23f0...d35 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #11 Del Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (På 17.8.2024 den 21.07): Flere ganger i løpet av uka nevnte hun "dere må komme på middag lørdag, vi serverer lam". Ja, det er en avtale i mitt hode. Anonymkode: 80380...e96 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #12 Del Skrevet 19. august 2024 Sidsel skrev (På 18.8.2024 den 15.06): Om dette var en avtale eller ikke kommer jo også an på hva dere svarte. Hvis du svarte «Ja, det vil vi gjerne, da ses vi hos dere lørdag ettermiddag!» så vil jeg si det var en avtale, om dere svarte «Ja, det høres jo koselig ut», så vil jeg si ikke en avtale. Jeg tenker at dette veldig enkelt kan løses ved at dere neste gang avklarer med henne om dere har en avtale eller ikke. Hun inviterer, dere takker ja, også sier du «Da har vi en avtale, da? Vi ses på lørdag?». Så er det ingenting å lure på for noen av dere. 😊 AnonymBruker skrev (På 18.8.2024 den 16.39): Når det er avtalt både dag og meny anser jeg det som en avtale. Men hva betyr "de har ikke begynt kjøre hjrm enda"? Er det en avlysning? Er de en halvtime unna? Er de på en fjelltopp fire timer unna? Tidspunkt har jo ikke vært viktig for deg og mannen din heller, siden dere ikke etterspør det før kl 16 samme dag, enda dere vet svært godt at det er noen som lager litt løse planer... Og når hun må gjenta flere ganger "dere må komme lørdag", vil det si at dere aldri en eneste gang sa "ja, vi har jo takket ja og sagt at vi kommer"? Hvis hun må invitere flere ganger så tyder det på at det ikke er avklart... Anonymkode: 1f34e...74e Vi svarte at selvsagt kommer vi, og så ble det avtalt at vi snakker eksakt tidspunkt senere, men middag blir det ferdig snakka. Det nevnte hun flere ganger som feks "blir så koselig når dere kommer, jeg har fått en god oppskrift jeg gleder meg til" osv. De var flere timer kjøring unna, dvs det hadde ikke blitt middag før 1 om natta hvis vi skulle ventet på det.. AnonymBruker skrev (På 18.8.2024 den 18.23): En middagsavtale uten tidspunkt med en notorisk upålitelig person? Hva er det man sier om å gjøre samme ting igjen og igjen og forvente forskjellig resultat.. Anonymkode: 55fa3...4d0 Ja gjett om vi har lært.. AnonymBruker skrev (På 18.8.2024 den 18.50): Hvorfor er det viktig å avgjøre dette, nå i ettertid? Anonymkode: e23f0...d35 Fordi jeg være sikker på at jeg tolket det rett, det var en avtale og de avfeier det bare. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, det er en avtale i mitt hode. Anonymkode: 80380...e96 Takk. Anonymkode: 0c9d5...010 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #13 Del Skrevet 19. august 2024 Helt klart ikke en avtale. Du nevner kun at hun nevnte middag flere ganger. Ikke at dere bekreftet. En avtale er en forståelse mellom to parter. Anonymkode: 136a7...930 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #14 Del Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Helt klart ikke en avtale. Du nevner kun at hun nevnte middag flere ganger. Ikke at dere bekreftet. En avtale er en forståelse mellom to parter. Anonymkode: 136a7...930 Jeg trodde det sa seg selv, selvsagt bekreftet vi og holdt kvelden av. Anonymkode: 0c9d5...010 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #15 Del Skrevet 19. august 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg trodde det sa seg selv, selvsagt bekreftet vi og holdt kvelden av. Anonymkode: 0c9d5...010 Du trodde det sa seg selv? Selvsagt gjør det ikke det.... En avtale baserer seg ikke på at man tror det sier seg selv. Men du er jo på kg. Hvor folk antar og tror framfor å komme med fakta og hjelpsomme innlegg. Her skal du få ett fra meg: Om dere bekreftet. Føler du da at dere hadde en avtale? Så ja da hadde dere en avtale. Og jeg håper ikke du mener at kg skal fortelle deg hvilke meninger du skal ha? Anonymkode: 136a7...930 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #16 Del Skrevet 19. august 2024 AnonymBruker skrev (På 17.8.2024 den 21.07): Er så oppgitt og drittlei, søsteren til mannen min lager masee avtaler, driter i de og så blir sur hvis noen sier noe. Flere ganger i løpet av uka nevnte hun "dere må komme på middag lørdag, vi serverer lam". Anonymkode: 0c9d5...010 Dette kan dere fint unngå ved å sende melding etter at hun har nevnt middag. "Vi kommer gjerne på lam på lørdag. Hvilken tid skal vi komme?" Anonymkode: 8f2eb...1ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2024 #17 Del Skrevet 19. august 2024 Det er en "no brainer" i mine øyne. Det er en avtale, og søsteren til mannen din lyver så det renner av henne for å slippe å ta ansvar. Hadde helt sluttet å ha slik løs prat med henne og kun hatt dialog med henne i andre sosiale settinger Anonymkode: 315d4...628 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tantemor Skrevet 19. august 2024 #18 Del Skrevet 19. august 2024 Helt klart en avtale ja, som ble tydelig bekreftet av både dere og henne selv. At hun i siste liten gjorde noe annet er hennes feil og bedritent å ikke si fra til dere om at det utgikk. Hun er bare overhodet ikke til å stole på, og dersom det kommer ny invitasjon senere ville jeg bare takket nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå