Gå til innhold

Hva blir barnet til min tremenning til meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vi langt ute i slekt eller bærer på samme gener ? Heter det noe, barn av tremenning? 

Anonymkode: 74bfb...9fb

Skrevet

Heter ikke noe. Det er slekt 

Anonymkode: 8127f...25b

• Nyttig 1
Skrevet

Ingen verdens ting..  Dine barn blir det barnets firmenning. Dere er langt ute i slekt, men kan dele gener. 

Anonymkode: c5dae...976

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

"Tre og en halv-menning".😊

Endret av Thyra
Skrevet
Thyra skrev (14 minutter siden):

"Tre og en halv-menning".😊

Okei , litt mer enn 3- menning altså. 

Syntes bare det er endel likheter på meg og barnene til min tremenning 

Skrevet

Man blir ingenting til søskenbarns, tremenningers eller andre menningers barn.

Anonymkode: 29e24...a84

Skrevet

Men man kan bære på samme sykdommer og også ligne på hverandre da, selv om det er langt ute i slekten.

Anonymkode: 29e24...a84

• Liker 1
Skrevet

I

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

litt mindre enn tremenning. Slektskapet er fjernere. 

• Liker 1
Skrevet

De er jo i slekt med deg, selv om vi ikke har et navn på det her. I usa sier de second couisin one removed. 

Anonymkode: cda6d...315

• Liker 3
Skrevet

Dem blir ingenting til deg. Men hvis du får barn så er dem firmenning. Men dere er jo i slekt da. Så det er ikke så rart hvor dere er litt lik. 

Anonymkode: 69868...85e

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er jo ikke mange genene deres har felles når det er såpass langt ute. Så om det ikke er snakk om veldig spesielle trekk er det kanskje tilfeldig.

Skrevet
Thyra skrev (2 timer siden):

Er jo ikke mange genene deres har felles når det er såpass langt ute. Så om det ikke er snakk om veldig spesielle trekk er det kanskje tilfeldig.

Vi stammer vel fra samme for - for fedre. Så mulig likhetene kan stamme langt uti og fra dem.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er vi langt ute i slekt eller bærer på samme gener ? Heter det noe, barn av tremenning? 

Din tremenning sitt barn blir dine bars firmenning. Og slik fortsetter tellingen utover så langt man gidder og finner hoder videre utover i slekten.

Anonymkode: 65290...284

Skrevet

De blir barna til tremenningene dine.

Og ja, man kan likne på de. 

Anonymkode: f24ae...72c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Firemenning til ungene dine.

Anonymkode: 87a79...c7c

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dere er i samme familie, men kalles da heller en slektning. Hvilken gren slektningen er på for deg er egentlig ikke så nøye. Det er når alt kommer til alt kontakten som avgjør. Så om tremeningen dine er familie;slektninger du treffer jevnlig så kaller du dem gjerne nær slektning.

Eks. Barna mine har ingen søskenbarn og kommer aldri til å få det. Både jeg og mannen har derimot et godt og nært forhold til søskenbarna våre. Så barna våre har dermed god og nær kontakt med tremenningene sine. Vi går i bursdager og gir gaver som det skulle vært tantebarn/nevøer. Nå skal ene nære søskenbarns sønn stå konfirmasjon og vi er invitert. Da vil jeg gi gave som en tante selv om jeg egentlig ikke er noe direkte ift ham. Kun en slektning der barna våre er tremeninger🙂

Anonymkode: 13da4...638

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

De er jo i slekt med deg, selv om vi ikke har et navn på det her. I usa sier de second couisin one removed. 

Anonymkode: cda6d...315

Aha😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...