AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #1 Skrevet 17. august 2024 Jeg har hatt dette i mange år, kommer og går. Noen dager er berdre en andre, men nå har jeg vær gjennom en knallhard jobbpeirode med mange på samme avdeling ute i ferie. Jeg har tatt på meg mange ekstravakter for å få kabalen til å gå opp. Nå er det ekskra heftigt, selv om jeg har hatt dette i en viss grad i flere år så er det ekstra ille nå. Vill det gå over? noen andre som sliter med dette? Legen mente sist jeg var til undersøkelse at dette var mer irriterende en farlig. Anonymkode: eed02...1a4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #2 Skrevet 17. august 2024 Du må jo gjøre endringer hvis du ønsker at det skal gå over. Stressrelatert hjerteflimmer = stress ned. Anonymkode: 3b5c2...eee 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #3 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må jo gjøre endringer hvis du ønsker at det skal gå over. Stressrelatert hjerteflimmer = stress ned. Anonymkode: 3b5c2...eee Jo forstår, men var på alle utredninger, men da for 5 år siden da.. legene da mente at alt var ok. Tenker du at jeg burde få en ny utredning? Jobber 100% men da litt ekstra i perioder å da merker jeg at det blir extra ille. Har ikke så lyst å ty til sykmemling men nå er jeg helt på vippen... Anonymkode: eed02...1a4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #4 Skrevet 17. august 2024 Hjerteflimmer kan lede til hjerneslag. Det ønsker du ikke å ha. Går du på medisiner for dette? Er episodene langvarige? Har hatt dette i mange år. Egentlig så enge som jeg kan huske. Hadde en langvarig episode for noen måneder siden, og har stått på medisin siden da. Jeg trodde også at det var normalt å ha det slik. Anonymkode: 6e2a4...77c 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #5 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hjerteflimmer kan lede til hjerneslag. Det ønsker du ikke å ha. Går du på medisiner for dette? Er episodene langvarige? Har hatt dette i mange år. Egentlig så enge som jeg kan huske. Hadde en langvarig episode for noen måneder siden, og har stått på medisin siden da. Jeg trodde også at det var normalt å ha det slik. Anonymkode: 6e2a4...77c Hei Jo fikk noen betablokker medisiner for en tid tilbake, legen var også innom noe brenning av nerver. Men på en måte ble aktiviteten roligere, sluttet med pillene. Nå noen år senere er alt texas igjen for å si det sånn. Har god helse, 51 år.. vil jo ikke dø ung. Anonymkode: eed02...1a4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #6 Skrevet 17. august 2024 Er det hjerteflimmer du har eller mener du egentlig ekstrasystoler (dobbeltslag)? Anonymkode: 6a933...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #7 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det hjerteflimmer du har eller mener du egentlig ekstrasystoler (dobbeltslag)? Anonymkode: 6a933...6bf Jeg er ikke TS, men hvordan vet man forskjellen? Anonymkode: 63bba...52a
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #8 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Er det hjerteflimmer du har eller mener du egentlig ekstrasystoler (dobbeltslag)? Anonymkode: 6a933...6bf Dette! Når du har vært utredet, og legen mener at dette er ufarlig, så er det ekstrasystoler du har, ikke hjerteflimmer. Det er et helt ufarlig faktisk normalfenomen. Jeg har opplevd det til tider i 20 år. Av og på. Kan gå mange uker uten jeg merker noe, og så plutselig mye uten at jeg ser en klar årsak. Lever godt med det selv om det er svært ubehagelig de periodene hjertet plutselig går amok og hopper over slag. Legen min har fortalt meg at ved reell hjertesykdom så er det andre symptomer enn dette man bør legge vekt på. Nedsatt allmenntilstand, tung pust, kaldsvette, svimmelhet, smerter. Jeg trener mye, og får ikke anfall da. Så når jeg klarer å levere så mye på trening så slapper jeg av med at alt er fint og flott med hjertet. Anonymkode: e55f6...6f1 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #9 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jo forstår, men var på alle utredninger, men da for 5 år siden da.. legene da mente at alt var ok. Tenker du at jeg burde få en ny utredning? Jobber 100% men da litt ekstra i perioder å da merker jeg at det blir extra ille. Har ikke så lyst å ty til sykmemling men nå er jeg helt på vippen... Anonymkode: eed02...1a4 Nei, jeg sier at du skal stresse ned så du unngår mer hjerteflimmer. Anonymkode: 3b5c2...eee 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #10 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er ikke TS, men hvordan vet man forskjellen? Anonymkode: 63bba...52a Det er to helt forskjellige ting med ulike symptomer, men jeg ser ofte at begrepene blandes. Hjerteflimmer er rask og uregelmessig puls, det kan gjøre at man føler seg elendig og det kan også være farlig dersom det varer lenge og ikke behandles. Ekstrasystoler (dobbeltslag) er noe alle kan ha i blant og det er helt ufarlig, gir ikke noen symptomer bortsett fra et svakt ubehag når det doble slaget kommer. Anonymkode: 6a933...6bf 1 1
BobbySocks Skrevet 18. august 2024 #11 Skrevet 18. august 2024 Hvis legen sier flimmer får vi gå ut i fra at det er flimmer. Ny utredning, nye medisiner. Du bør ikke gå sånn.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #12 Skrevet 18. august 2024 BobbySocks skrev (6 minutter siden): Hvis legen sier flimmer får vi gå ut i fra at det er flimmer. Ny utredning, nye medisiner. Du bør ikke gå sånn. Jeg er egentlig enig med deg i det, men hvis jeg hadde hjerteflimmer og hadde sluttet på medisin mot det så ville vel det første jeg gjorde når jeg følte meg dårlig være å starte opp medisinene igjen? Heller enn medisiner så tenker hun på sykemelding. En annen ting er at man ikke nødvendigvis merker at man har hjerteflimmer, så da ville det være veldig dumt å slutte med medisiner fordi man føler seg bedre. Jeg forstår det ikke helt. Det TS skriver passer bedre med ekstrasystoler enn flimmer. Anonymkode: 6a933...6bf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå