Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er førstegangsgravid, 23+2 idag. Har i noen uker hatt kynnere, noen dager mer og andre dager mindre. Men nå de siste timene har de vært litt ubehagelige (kjenner det strammer seg med samtidige murringer i ryggen og nedre del av mage) og minner litt om milde menssmerter. I tillegg til at jeg har flere kynnere enn normalt. Rundt 4 i timen. Har også et type konstant ubehag i nedre del av mage, men mistenker dette kan skyldes muskulatur/ligamenter.. Dette har jeg nok hatt i en ukes tid. Kjenner jeg blir litt urolig, da jeg er redd for prematur fødsel- trolig fordi min mor fødte prematurt i uke 27 der barnet døde samme dag. Av den grunn er jeg nok litt ekstra på vakt og dermed litt ekstra redd.

Skal til jordmor om 5 dager. Og vet ikke om jeg tørr å vente «så lenge» på å få snakke med jordmor.. Er det masete å ringe eksempelvis imorgen for noen beroligende ord? Hvordan vet jeg om jeg har kynnere og ikke prematurrier? 

Anonymkode: 1efe5...2fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei.

Jeg er førstegangsgravid, 23+2 idag. Har i noen uker hatt kynnere, noen dager mer og andre dager mindre. Men nå de siste timene har de vært litt ubehagelige (kjenner det strammer seg med samtidige murringer i ryggen og nedre del av mage) og minner litt om milde menssmerter. I tillegg til at jeg har flere kynnere enn normalt. Rundt 4 i timen. Har også et type konstant ubehag i nedre del av mage, men mistenker dette kan skyldes muskulatur/ligamenter.. Dette har jeg nok hatt i en ukes tid. Kjenner jeg blir litt urolig, da jeg er redd for prematur fødsel- trolig fordi min mor fødte prematurt i uke 27 der barnet døde samme dag. Av den grunn er jeg nok litt ekstra på vakt og dermed litt ekstra redd.

Skal til jordmor om 5 dager. Og vet ikke om jeg tørr å vente «så lenge» på å få snakke med jordmor.. Er det masete å ringe eksempelvis imorgen for noen beroligende ord? Hvordan vet jeg om jeg har kynnere og ikke prematurrier? 

Du bør ringe føden nå❤️ Da kan de vurdere om det er normale kynnere og du skal se an, eller om du bør komme inn til sjekk. 

Fra uke 23 er babyen levedyktig og de kan sette inn tiltak. Derfor blir det riktig å ringe føden. Du skal ikke gå rundt å bekymre deg, eller drøye for lenge. Ring føden så du får snakket med de. Fortell også gjerne om bekymring knyttet til at din mor fødte prematurt. 

Anonymkode: d8e2c...41d

• Liker 1
Skrevet

Var i gang med å skrive det samme som anonym over ❤️

Anonymkode: 44daf...8bf

Skrevet

Ring føden med engang 

Skrevet

Ring føden en gang for mye. De vil mye bedre kunne vurdere situasjonen din og gi deg råd ❤️

Anonymkode: 68522...48d

Skrevet

Takker så mye for fine svar❤️ Skal ringe føden å høre nå.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takker så mye for fine svar❤️ Skal ringe føden å høre nå.

Håper alt var fint 😊

Anonymkode: d8e2c...41d

Skrevet

masse lykke til ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei.

Siden du er førstegangs så ville jeg ringt inn nå. Dette er mer normalt for oss som har gått gravid flere ganger. Ikke vent til i morgen heller. 

Anonymkode: d575f...c64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...