AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #1 Del Skrevet 17. august 2024 Det overskriften sier. Synes bare det er så sårt og vanskelig. Men vil ikke plage henne med det heller. Hun er kontaktsøkende og merker nok at jeg tar avstand (har ikke vært hjemme på flere måneder, kan ha hjemmekontor i en annen by). Anonymkode: 0319a...fe9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #2 Del Skrevet 17. august 2024 Oi sann, dette hadde jeg også følt var litt merkelig. Eller det kommer ann på, jeg er godt voksen, og hadde ikke brydd meg dersom det var en eks fra ungdomstiden. Men venninna mi og eksmannen jeg har barn med, det blir for nært. Hva er konteksten her? Anonymkode: afa7f...df5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #3 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Oi sann, dette hadde jeg også følt var litt merkelig. Eller det kommer ann på, jeg er godt voksen, og hadde ikke brydd meg dersom det var en eks fra ungdomstiden. Men venninna mi og eksmannen jeg har barn med, det blir for nært. Hva er konteksten her? Anonymkode: afa7f...df5 Vi er alle godt voksne, spesielt min eks. Vi var veldig tett og sammen hele tiden i ca to år, men jeg klarte ikke å gå for forholdet pga. aldersforskjell på xx år. Er ikke så lenge siden. Er jo veldig glad i han, men klarte ikke. En stund etter sa eksen min at han har et godt øye til min venninne. Hun har hele tiden sagt hun ikke har vært interessert, hun føler de samme tingene som meg som at han er for gammel, men nå har de vært veldig mye sammen i rundt et halvt år, så tror de kanskje er kjærester, vet ikke. Merker hun intensifiserer kommunikasjonen med meg, som om hun synes synd på meg fordi hun skjønner at jeg synes det er vanskelig Anonymkode: 0319a...fe9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #4 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er alle godt voksne, spesielt min eks. Vi var veldig tett og sammen hele tiden i ca to år, men jeg klarte ikke å gå for forholdet pga. aldersforskjell på xx år. Er ikke så lenge siden. Er jo veldig glad i han, men klarte ikke. En stund etter sa eksen min at han har et godt øye til min venninne. Hun har hele tiden sagt hun ikke har vært interessert, hun føler de samme tingene som meg som at han er for gammel, men nå har de vært veldig mye sammen i rundt et halvt år, så tror de kanskje er kjærester, vet ikke. Merker hun intensifiserer kommunikasjonen med meg, som om hun synes synd på meg fordi hun skjønner at jeg synes det er vanskelig Anonymkode: 0319a...fe9 Ja, dette skjønner jeg blir for nært for deg. Jeg tror bare du må si det til henne, at du trenger avstand pga situasjonen. ❤️ Anonymkode: afa7f...df5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #5 Del Skrevet 18. august 2024 En eks er vel en eks og hvis hun er fornøyd med andres leftovers.... Anonymkode: 076c7...0f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #6 Del Skrevet 18. august 2024 Har ikke dere snakket om det? Det bør jo være det første du gjør. Jeg synes det er dårlig gjort å ta avstand uten å si hvorfor. Jeg synes også det er dårlig gjort å starte å date eksen din uten å snakke med deg om det først. Anonymkode: 9dad1...e66 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #7 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi er alle godt voksne, spesielt min eks. Vi var veldig tett og sammen hele tiden i ca to år, men jeg klarte ikke å gå for forholdet pga. aldersforskjell på xx år. Er ikke så lenge siden. Er jo veldig glad i han, men klarte ikke. En stund etter sa eksen min at han har et godt øye til min venninne. Hun har hele tiden sagt hun ikke har vært interessert, hun føler de samme tingene som meg som at han er for gammel, men nå har de vært veldig mye sammen i rundt et halvt år, så tror de kanskje er kjærester, vet ikke. Merker hun intensifiserer kommunikasjonen med meg, som om hun synes synd på meg fordi hun skjønner at jeg synes det er vanskelig Anonymkode: 0319a...fe9 Ok, da hadde hvertfall jeg synes det var lite ok. Hadde nok gitt beskjed til venninnen min om at dette var sårt, også kuttet henne ut. Men du må jo selvsagt finne ut for deg selv ❤️ Anonymkode: 624ba...20d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #8 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): En eks er vel en eks og hvis hun er fornøyd med andres leftovers.... Anonymkode: 076c7...0f3 Det kan likevel være sårt…. 🙄 Anonymkode: 624ba...20d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #9 Del Skrevet 18. august 2024 Hvor lenge siden er det dere var sammen og hvor godt kjente din venninne deg og din ex da dere var sammen? Og var du og din ex gift, samboere, hvor lenge var dere sammen? alt dette har betydning for om din reaksjon er normal/innafor eller ikke. Anonymkode: 019d1...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 18. august 2024 #10 Del Skrevet 18. august 2024 Ut i fra hva du beskriver så skjønner jeg at du syntes det er sårt. Hadde vært annerledes om det var et gammel ONS (ja, noen kaller det for eks også), men dette er jo faktisk en «ordentlig eks». Jeg hadde nok reagert som deg TS ❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #11 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har ikke dere snakket om det? Det bør jo være det første du gjør. Jeg synes det er dårlig gjort å ta avstand uten å si hvorfor. Jeg synes også det er dårlig gjort å starte å date eksen din uten å snakke med deg om det først. Anonymkode: 9dad1...e66 Jo, vi tok en prat om det før sommeren hvor jeg sa hva jeg hadde behov for og at det enkleste for meg var å ta avstand fra situasjonen. Noe hun helst ikke ville da jeg er en av hennes beste venner, kanskje jeg blir vandt til det osv, og er jo ikke sikkert det blir noe... Kanskje jeg er veldig barnslig/dramatisk, men det er bare vanskelig for meg å være i nærheten av det Anonymkode: 0319a...fe9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #12 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jo, vi tok en prat om det før sommeren hvor jeg sa hva jeg hadde behov for og at det enkleste for meg var å ta avstand fra situasjonen. Noe hun helst ikke ville da jeg er en av hennes beste venner, kanskje jeg blir vandt til det osv, og er jo ikke sikkert det blir noe... Kanskje jeg er veldig barnslig/dramatisk, men det er bare vanskelig for meg å være i nærheten av det Anonymkode: 0319a...fe9 Men hun må også forstå at hun kan ikke nødvendigvis få i pose og sekk? Hun har valgt å gå inn i dette forholdet selv om hun vet det er vanskelig for deg, da er en naturlig konsekvens at du trekker deg unna. Jeg forstår deg godt ❤️ Anonymkode: afa7f...df5 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #13 Del Skrevet 18. august 2024 Det er en litt uskreven regel at man holder seg unna ekser til venninner. Jeg ble sammen med en venninne sin eks. Det var hun som gikk ut av forholdet, og hun fikk seg ny mann. Så møtte jeg eksen hennes og vi begyndte å date. Min venninne klikket helt, fløy på meg når vi var ute og terroriserte meg med meldinger. Dette er nå over 20 år siden. Ingen kontakt i dag. Anonymkode: b8198...2e3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #14 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, vi tok en prat om det før sommeren hvor jeg sa hva jeg hadde behov for og at det enkleste for meg var å ta avstand fra situasjonen. Noe hun helst ikke ville da jeg er en av hennes beste venner, kanskje jeg blir vandt til det osv, og er jo ikke sikkert det blir noe... Kanskje jeg er veldig barnslig/dramatisk, men det er bare vanskelig for meg å være i nærheten av det Anonymkode: 0319a...fe9 Hun høres veldig manipulerende ut, hun hadde jeg glatt skrota som en venninne. Anonymkode: 9a6c8...266 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #15 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, vi tok en prat om det før sommeren hvor jeg sa hva jeg hadde behov for og at det enkleste for meg var å ta avstand fra situasjonen. Noe hun helst ikke ville da jeg er en av hennes beste venner, kanskje jeg blir vandt til det osv, og er jo ikke sikkert det blir noe... Kanskje jeg er veldig barnslig/dramatisk, men det er bare vanskelig for meg å være i nærheten av det Anonymkode: 0319a...fe9 Som nevnt, hun visste at hun muligens valgte bort deg og tok likevel det valget. Det hadde ikke vært noe å lure på for min del, jeg hadde avslutta. Heller før enn senere... Anonymkode: 201e1...5bc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #16 Del Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, vi tok en prat om det før sommeren hvor jeg sa hva jeg hadde behov for og at det enkleste for meg var å ta avstand fra situasjonen. Noe hun helst ikke ville da jeg er en av hennes beste venner, kanskje jeg blir vandt til det osv, og er jo ikke sikkert det blir noe... Kanskje jeg er veldig barnslig/dramatisk, men det er bare vanskelig for meg å være i nærheten av det Anonymkode: 0319a...fe9 Hun tenker veldig mye på seg selv i denne situasjonen, hun dater eksen din men vil ikke at du tar avstand fordi du er en av hennes bestevenninner, men dine følelser da? Er det viktig? Anonymkode: 6e68b...18a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #17 Del Skrevet 21. august 2024 AnonymBruker skrev (På 18.8.2024 den 12.48): En eks er vel en eks og hvis hun er fornøyd med andres leftovers.... Anonymkode: 076c7...0f3 Vi alle er vel leftovers etter vi har passert 30 Uansett om vi kjenner eksen eller ikke, noen har pult, elsket, kysset, kost seg og hatt det fint med den man møter. Anonymkode: 62cb9...8ac 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Potetjinta Skrevet 23. august 2024 #18 Del Skrevet 23. august 2024 AnonymBruker skrev (På 17.8.2024 den 19.07): Det overskriften sier. Synes bare det er så sårt og vanskelig. Men vil ikke plage henne med det heller. Hun er kontaktsøkende og merker nok at jeg tar avstand (har ikke vært hjemme på flere måneder, kan ha hjemmekontor i en annen by). Anonymkode: 0319a...fe9 Hvis dere var sammen og i et forhold så synes jeg det er helt innafor. Dere skal såklart ikke være venner! Men dersom det er en fyr du datet en kort periode/kun hooket med ville jeg syntes det var litt weird! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #19 Del Skrevet 23. august 2024 Kutt henne ut og se deg ikke tilbake!!!! Anonymkode: 39bae...5ca 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2024 #20 Del Skrevet 23. august 2024 Gi det tid, hold avstand fra henne nå, men ikke bryt kontakten for alltid. Kjenner du det likedan når det har gått en lang stund, kan du si at det ble for rart og at vennskapet dessverre er over. Anonymkode: f0140...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå