AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #1 Skrevet 17. august 2024 Ja som overskriften sier så angrer jeg på graviditeten, eller jeg angrer på valg av mann. Vi krangler nesten hver dag, jeg gråter og er ulykkelig og vet ikke lengre hva jeg skal gjøre. Jeg føler på angst og indre uro, føler meg mislykket og dum. Det har vært en svært tøft svangerskap men masse hindringer, jeg er hormonell og veldig sårbar, jeg har behov for nærhet og det å føle meg elsket. Mannen har behov for å være i fred, game og drikke øl, slik at jeg må være tilgjengelig hele tiden for å kjøre å hente og andre ting som skjer på kvelden( jeg har et barn fra før) Jeg forventet før jeg ble gravid at han skulle hjelpe meg alt av slike ting, men det er ikke blitt innfridd, jeg er så si alene med alt. Jeg kan ikke gå fra han da han har satt meg i en gjeld jeg ikke vil klare alene, det er snakk om et beløp på ca 11500kr i mnden i ned betaling. Jeg har rotet det virkelig til for meg selv, og vet ikke lengre hva jeg skal gjøre. ( jeg lot han ta opp lån i mitt navn.) Vi hadde det kjempebra før jeg ble gravid, men det er akkurat som om han har skrudd seg helt av å driter i meg og barnet mitt. Han kjører sitt eget ego løp. Jeg angrer veldig på at jeg skal få et barn til, jeg er redd jeg ikke vil bli glad i barnet siden jeg er så nedstemt. Jeg ønsker vel egentlig ikke så mye av denne tråden foruten å sutre og få ut litt gruff. Anonymkode: 2a00b...d39 9
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #2 Skrevet 17. august 2024 Han har satt deg i gjeld, er du umyndig? Skjønner ikke. Anonymkode: 6b469...be0 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #3 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han har satt deg i gjeld, er du umyndig? Skjønner ikke. Anonymkode: 6b469...be0 Jeg har tatt opp gjeld for han er vel det riktige å si. Ts Anonymkode: 2a00b...d39
Irak Skrevet 17. august 2024 #4 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja som overskriften sier så angrer jeg på graviditeten, eller jeg angrer på valg av mann. Vi krangler nesten hver dag, jeg gråter og er ulykkelig og vet ikke lengre hva jeg skal gjøre. Jeg føler på angst og indre uro, føler meg mislykket og dum. Det har vært en svært tøft svangerskap men masse hindringer, jeg er hormonell og veldig sårbar, jeg har behov for nærhet og det å føle meg elsket. Mannen har behov for å være i fred, game og drikke øl, slik at jeg må være tilgjengelig hele tiden for å kjøre å hente og andre ting som skjer på kvelden( jeg har et barn fra før) Jeg forventet før jeg ble gravid at han skulle hjelpe meg alt av slike ting, men det er ikke blitt innfridd, jeg er så si alene med alt. Jeg kan ikke gå fra han da han har satt meg i en gjeld jeg ikke vil klare alene, det er snakk om et beløp på ca 11500kr i mnden i ned betaling. Jeg har rotet det virkelig til for meg selv, og vet ikke lengre hva jeg skal gjøre. ( jeg lot han ta opp lån i mitt navn.) Vi hadde det kjempebra før jeg ble gravid, men det er akkurat som om han har skrudd seg helt av å driter i meg og barnet mitt. Han kjører sitt eget ego løp. Jeg angrer veldig på at jeg skal få et barn til, jeg er redd jeg ikke vil bli glad i barnet siden jeg er så nedstemt. Jeg ønsker vel egentlig ikke så mye av denne tråden foruten å sutre og få ut litt gruff. Anonymkode: 2a00b...d39 Oi oi oi... Du må ta kontroll over livet ditt asap... Ta kontakt med kreditorer, prøv om du kan få en langsiktig nedbetalingsplan over mange mange år... Noe må vel kunne gjøres? Tenk på barna dine. Han er jo ikke egnet til å være far han her, sånn som han oppfører seg.... 3
mommyaka Skrevet 17. august 2024 #5 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mannen har behov for å være i fred, game og drikke øl, slik at jeg må være tilgjengelig hele tiden for å kjøre å hente og andre ting som skjer på kvelden( jeg har et barn fra før) Så har var slik før du bør gravid? 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #6 Skrevet 17. august 2024 Huffameg.. Ikke så mye jeg kan si for å gjøre noe bedre her.. Men anbefaler deg på det sterkeste å snakke med jordmor eller fastlege - alt etter hvem du har oppfølging i svangerskapet av. Dette fordi slike følelser i graviditeten gjerne kan forvente seg og bidra til depresjon og svangerskapsdepresjon. En god del tilfeller av fødselsdepresjon starter allerede i svangerskapet. For svært mange menn så er hele svangerskapet veldig likegyldig og påvirker dem lite. For noen endres dette når barnet er født og vokser til, for andre gjør det ikke det. Noen av følelsene dine er nok absolutt reelle og din oppfatning av det korrekt - han høres ikke akkurat støttende, omsorgsfull og engasjert ut. Men noe kan også skyldes akkurat det at du er hormonell og føler på alt du føler på. Kanskje har du hatt noe for høye forventninger i utgangspunktet som ikke gjør saken bedre, kanskje tar han alt for lett på ting etc. Kommunikasjon er viktig, selv om det kan være ukomfortabelt etc. Ta kontakt med kreditor, se etter mulige løsninger. Slik det er nå holder du deg selv bundet til en mann du egentlig angrer på at du bygger et liv med - det kommer raskt til å bli verre hvis du ikke tar kontroll. Ting kan alltid løses. Men det krever at man våger å prøve, våger å be om hjelp etc.. Anonymkode: b21c9...224 1 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #7 Skrevet 17. august 2024 mommyaka skrev (2 minutter siden): Så har var slik før du bør gravid? Nei, han spilte men han sluttet med engang vi kom hjem, han tilbringte tid med meg. Ts Anonymkode: 2a00b...d39
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #8 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, han spilte men han sluttet med engang vi kom hjem, han tilbringte tid med meg. Ts Anonymkode: 2a00b...d39 Hvor stor er gjelden og hvor lang tid vil det ta å betale? Anonymkode: 7fef7...65a
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #9 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Huffameg.. Ikke så mye jeg kan si for å gjøre noe bedre her.. Men anbefaler deg på det sterkeste å snakke med jordmor eller fastlege - alt etter hvem du har oppfølging i svangerskapet av. Dette fordi slike følelser i graviditeten gjerne kan forvente seg og bidra til depresjon og svangerskapsdepresjon. En god del tilfeller av fødselsdepresjon starter allerede i svangerskapet. For svært mange menn så er hele svangerskapet veldig likegyldig og påvirker dem lite. For noen endres dette når barnet er født og vokser til, for andre gjør det ikke det. Noen av følelsene dine er nok absolutt reelle og din oppfatning av det korrekt - han høres ikke akkurat støttende, omsorgsfull og engasjert ut. Men noe kan også skyldes akkurat det at du er hormonell og føler på alt du føler på. Kanskje har du hatt noe for høye forventninger i utgangspunktet som ikke gjør saken bedre, kanskje tar han alt for lett på ting etc. Kommunikasjon er viktig, selv om det kan være ukomfortabelt etc. Ta kontakt med kreditor, se etter mulige løsninger. Slik det er nå holder du deg selv bundet til en mann du egentlig angrer på at du bygger et liv med - det kommer raskt til å bli verre hvis du ikke tar kontroll. Ting kan alltid løses. Men det krever at man våger å prøve, våger å be om hjelp etc.. Anonymkode: b21c9...224 Jeg har prøvd å prate med han, men han sier da at jeg er sinnssyk og skaper bare ufred. Det at jeg er lei meg ødelegger alt mener han, jeg eier huset og han bruker å betale meg leie, planen var å kjøpe noe sammen. Han har ikke betalt meg noe for å bo, strøm , mat osv de siste 6 mndene. Ja jeg må snakke med noen, for nå føles at veldig håpløst. Ts Anonymkode: 2a00b...d39
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #10 Skrevet 17. august 2024 Huff😨 Du bør ringe banken din å be om hjelp til refinansiering. HVA er pengene brukt til? Er det billån, forbrukslån eller noe annet? Er det noe av verdi du/dere sitter på etter dette lånet, eller er pengene tapt? Du må ta grep om livet ditt. Legg en plan for hvordan du skal klare deg alene med 2 barn. Han her er jo ikke egnet som far… Jobber du? Har du fast inntekt? Jeg har vært der med mye gjeld. Det går an å komme seg ut av det, men du må ta grep og gjøre noe før det spiser deg opp totalt.. Anonymkode: a562d...2f4 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #11 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor stor er gjelden og hvor lang tid vil det ta å betale? Anonymkode: 7fef7...65a Gjelden er på ca 800000kr. Ts Anonymkode: 2a00b...d39 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #12 Skrevet 17. august 2024 Kast nå han på huet og rævva ut. Du eier huset, han betaler ingenting? Da bor du jo uansett billigere alene enn å fø på han… i tillegg vil du vel få hele permisjonen + stønader og bidrag om dere ikke bor sammen. Anonymkode: a562d...2f4 6 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #13 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har tatt opp gjeld for han er vel det riktige å si. Ts Anonymkode: 2a00b...d39 Det første du gjør er å ta deg selv i nakken, legge en plan for at HAN skal ta over SIN gjeld slik at den ikke lengre er i ditt navn. Deretter legger du en plan for nytt sted å bo evt be han flytte ut - det er ingen grunn for at du skal beholde en slik samboer, ikke en gang "men jeg er glad i han" for han er tydeligvis IKKE såpass glad i deg eller barnet dere venter at han prioriterer riktig. Anonymkode: 7321b...938 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #14 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gjelden er på ca 800000kr. Ts Anonymkode: 2a00b...d39 Er det en bil kan den selges.. bare nevner det.. Anonymkode: 7321b...938 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #15 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Gjelden er på ca 800000kr. Ts Anonymkode: 2a00b...d39 Uff jeg har fryktelig vondt av deg. Jeg ville prøvd å få juridisk hjelp. Det fremstår som han har lurt deg og da tror jeg noe kan gjøres. Har ingen gode råd ellers, men dette høres fryktelig vondt ut. Legg en plan for økonomi og kom deg ut Anonymkode: 7fef7...65a 3 1
Anjatapinjata Skrevet 17. august 2024 #16 Skrevet 17. august 2024 Det kommer hvertfall ikke til å bli bedre, snakk med noen som kan hjelpe deg med å finne løsninger, og kvitt deg med mannen! Du får en del ekstra i stønader om du er aleneforsørger så det vil i hvertfall dekke noe av utgiftene. 2 1
miSs. Skrevet 17. august 2024 #17 Skrevet 17. august 2024 Du har nok vært litt rask i svingene hørtes det ut som. Han har flyttet inn til deg for å leve på deg.. Du ble kjapt gravid, uten å kjenne han på ekte. Dessverre hjelper det lite nå at du angrer på valgene du har tatt, her må du bare starte med å bli kvitt mannen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #18 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja som overskriften sier så angrer jeg på graviditeten, eller jeg angrer på valg av mann. Vi krangler nesten hver dag, jeg gråter og er ulykkelig og vet ikke lengre hva jeg skal gjøre. Jeg føler på angst og indre uro, føler meg mislykket og dum. Det har vært en svært tøft svangerskap men masse hindringer, jeg er hormonell og veldig sårbar, jeg har behov for nærhet og det å føle meg elsket. Mannen har behov for å være i fred, game og drikke øl, slik at jeg må være tilgjengelig hele tiden for å kjøre å hente og andre ting som skjer på kvelden( jeg har et barn fra før) Jeg forventet før jeg ble gravid at han skulle hjelpe meg alt av slike ting, men det er ikke blitt innfridd, jeg er så si alene med alt. Jeg kan ikke gå fra han da han har satt meg i en gjeld jeg ikke vil klare alene, det er snakk om et beløp på ca 11500kr i mnden i ned betaling. Jeg har rotet det virkelig til for meg selv, og vet ikke lengre hva jeg skal gjøre. ( jeg lot han ta opp lån i mitt navn.) Vi hadde det kjempebra før jeg ble gravid, men det er akkurat som om han har skrudd seg helt av å driter i meg og barnet mitt. Han kjører sitt eget ego løp. Jeg angrer veldig på at jeg skal få et barn til, jeg er redd jeg ikke vil bli glad i barnet siden jeg er så nedstemt. Jeg ønsker vel egentlig ikke så mye av denne tråden foruten å sutre og få ut litt gruff. Anonymkode: 2a00b...d39 Gå til fastlege eller jordmor på helsestasjonen ❤️ Anonymkode: c661d...0cb
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #19 Skrevet 17. august 2024 miSs. skrev (1 time siden): Du har nok vært litt rask i svingene hørtes det ut som. Han har flyttet inn til deg for å leve på deg.. Du ble kjapt gravid, uten å kjenne han på ekte. Dessverre hjelper det lite nå at du angrer på valgene du har tatt, her må du bare starte med å bli kvitt mannen. Vi har bodd sammen i to år, men alt bare snudde når jeg ble gravid. Ts Anonymkode: 2a00b...d39
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #20 Skrevet 17. august 2024 Ville tatt abort Anonymkode: 4ac69...a0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå