Gå til innhold

Hva er det største røde flagget du har ignorert i et forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det største røde flagget du har ignorert eller bortforklart i et forhold eller en datingsituasjon? 

Et av de største røde flaggene jeg har ignorert var i et avstandsforhold der vi alltid møttes på hotell i London (han var brite, bodde i en liten by like ved London). I starten var det fint, spennende og romantisk å ha hotellweekend sammen, men etter hvert stusset jeg mer og mer over at det aldri ble aktuelt å besøke han hjemme hos ham, eventuelt på hotell i hjembyen hans eller at vi i det minste kunne ta en dagstur til hjembyen hand for å møte hans familie og venner.

Begrunnelsene var stort sett at han synes det var stas og romantisk å bo på hotell i London, at han var redd for at han ikke bodde fint nok for meg, at han mente vennene hans var for "røffe" for meg, at jeg var for "bra" for ham rent statusmessig og at han var redd jeg ikke ville være med han om jeg så kontrastene (han var rørlegger og klassisk engelsk arbeidsklasse, mens jeg studerte medisin i Norge).

Blind av forelskelse lot jeg tvilen komme ham til gode. Etter et snaut år med å møtes på hotell i helger, møtte han uventet  på en bekjent i resepsjonen på hotellet da vi skulle sjekke inn. Han holdt avstand til meg og introduserte meg ikke, enda vi hadde definert oss som kjærester for lenge siden. 

Etter hvert som jeg i større og større grad fikk vanskeligheter med å gi fornuftige svar på alle kritiske spørsmål fra mine venninner, innså jeg at han antageligvis levde et dobbeltliv. Og jeg gjorde det slutt. Fikk aldri endelig svar på de røde flaggene. 

Anonymkode: 85254...b69

• Liker 7
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ignorerte

* offermentalitet

* passiv aggresjon

* silent treatment / tilbaketrekking 

* manglende evne til å kommunisere 

* uttalelsen "jeg er ikke en snill person" 

Det skulle jeg aldri ha gjort. Det ble mange år med knekt selvbilde, skyldfølelse og innskrenket handlingsrom. Kom meg til sist vekk fra henne.. 

Anonymkode: 611d3...cff

• Liker 7
  • Hjerte 16
Skrevet

Egentlig et veldig stort rødt flagg ! Som få ser på som akkurat det. Mangel på selvstendighet. Jeg ble den som måtte organisere alt og stå for hele sikkerheten til familien økonomisk. Det gikk i veldig mange år, så gikk det ikke lenger.  Anger egentlig ikke noe når jeg ser på barna, noen få justeringer i etterpåklokskapens navn hadde jeg nok tatt.

Anonymkode: 5bb4b...9b3

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Stort rødt flagg: ekstremt utadvendt, sosial, og mange venner. 

Dette hadde ført til at han hadde hatt sex med hundrevis. Hovedsaklig ONS i fylla. Tror det gjorde noe med hans syn på sex og intimitet i et kjæresteforhold, og da også lojalitet.

Det å være ekstremt sosial, utadvendt  og den som ofte tar ordet og oppmerksomheten, virket kanskje ut som en "god mann" i andres øyne. Har var jo så imøtekommende, omgjengelig og snill. Men jeg så etterhvert bare en shallow mann med begrenset dybde. Du fikk det du så, bokstavelig talt. Det var ikke noe mer eller dypere ved han enn det han framstilte foran hvem som helst i sosiale settinger. 

Etter 2 år sammen ble jeg så glad da han fortalte meg nor sårt fra oppveksten. Følte at han endelig viste mer av den ekte seg, på et dypere plan. Jeg forelsket meg rett og slett i han på nytt fordi jeg hadde savnet (og reagert) på mer dybde. 

Vel, 1 uke etter sitter vi i et sosialt lag med mine venner. Noen kjæresten min aldri hadde møtt før, var der. Jeg overhører da at han forteller om dette fra oppveksten sin til den fremmede mannen (de pratet om noe fra før som var i samme gate). Jeg kjente da at følelsene mine dabbet: han hadde jo ikke likevel fortalt om dette til meg fordi han åpner seg, det var bare noe random som han like gjerne kunne fortelle alle. Selv fremmede.

Jeg slo opp. Ønsket ikke å være sammen med noen som i grunn kunne vært sammen med hvilken som helst kvinne. Og ønsket ikke lenger en kjæreste som behandlet meg likt fremmede. 

Anonymkode: 561ae...4f4

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Sykelig sjalusi og kontrollerende adferd. Jeg var 17 år, naiv og helt uerfaren med menn da vi ble sammen, og valgte nok å tolke det som kjærlighet selv om alarmklokkene ringte innerst inne. 

Anonymkode: ec268...891

• Hjerte 3
Skrevet

Var på date (var sammen)- satt ved bordet og han glodde så på den unge servitøren at hun spurte: Var det noe du trengte?
Som i typ ¨kle av med blikket... Han var 50 og hun kanskje 22....

Anonymkode: 74e55...0eb

• Hjerte 1
Skrevet

Lovebombing. Jeg kom ut av et langt og kjærlighetsløst forhold som hadde vart hele mitt voksne liv, lite erfaring med å møte menn før det. Møtte en fyr som tok meg med storm og ga meg det jeg savnet. Skulle ønske jeg kuttet han ut når de første tegnene på kontrollerende atferd kom til overflaten. Brukte to år på å komme meg vekk fra fyren.

Anonymkode: a4c85...44c

• Hjerte 6
Skrevet

At han hadde barn, og ikke hadde kontakt med de. 

Forelskelsen fra min side gjorde meg blind. Jeg prøvde å se det gode i han, og gi han en sjanse. 

Den feilen gjør jeg aldri igjen. Etter en stund i forholdet, skjønner jeg nå hvorfor han ikke får ha kontakt med de. 

Anonymkode: 980a6...894

• Liker 1
  • Hjerte 7
Skrevet

1. At han hadde blitt sammen med en 17-18 åring som 37 åring..

2. At han holdt «venninnene» sine hemmelig for meg.

3. At han fulgte maaange unge jenter på instagram og likte bildene dems.

4. At han nølte med å la meg få møte familien og vennene hans.

5. At han drakk seg stupfull hver helg.

6. At det ikke gikk an å snakke med han på en ordentlig måte.

Anonymkode: 70943...046

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Han kalte dama i baren "ei jævla hore" når ho ikke ville gi han mer å drikke, siden han var for full. Endte med at han ble kasta ut av dørvakta...

Jeg tenkte at det bare skjedde pga han var for full. Var ung, dum og naiv. 

Vi var gift i 15 år....

Anonymkode: afc52...be4

• Hjerte 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg ignorerte

* offermentalitet

* passiv aggresjon

* silent treatment / tilbaketrekking 

* manglende evne til å kommunisere 

* uttalelsen "jeg er ikke en snill person" 

Det skulle jeg aldri ha gjort. Det ble mange år med knekt selvbilde, skyldfølelse og innskrenket handlingsrom. Kom meg til sist vekk fra henne.. 

Og du var perfekt selv?

Anonymkode: 6d81c...471

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Var svært ung og hadde lavt selvbilde, står nærmest på gråten i speilet og forteller kjæresten min at jeg ikke synes jeg er noe fin. Han presterer å si «Ja, jeg er nok den fineste av oss to». Dette var nok det mist graverende som skjedde i forholdet, var sammen i 8 år og sitter igjen med kompleks ptsd. 

Anonymkode: 8156f...cee

• Liker 2
  • Hjerte 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og du var perfekt selv?

Hehe, av alle kommentarene her er det selvsagt denne det reageres på 😅 det er meg en gåte.

For meg var det ord uten handling, testing av ulike slag, prioriteringer, lovebombing, hot n’cold. Jeg ble bare veldig oppslukt av henne.

Anonymkode: d328c...9d0

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Han satt hjemme og drakk seg full en tirsdag ettermiddag. Skulle ha gått med en gang da.

Anonymkode: d80ed...f00

• Liker 5
Skrevet

Han var en mammadalt, måtte besøke familien sin minst to ganger i uka selvom han bodde langt unna dem. Gjorde han ikke det ble han nedringt av moren sin. Rusproblemer, løgn, aggresjon + andre avhengigheter..

likevel var vi sammen i 4 år. 

• Hjerte 5
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Og du var perfekt selv?

Fantastisk toxic svar 🚩🚩🚩

Følte du deg truffet? 

• Liker 15
  • Nyttig 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fantastisk toxic svar 🚩🚩🚩

Følte du deg truffet? 

Toxic?

Humoristisk

Anonymkode: c41a4...e47

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Toxic?

Humoristisk

Anonymkode: c41a4...e47

Hvis det var harselas, så var du god! 👏🤩

• Liker 1
Skrevet

Jar sett mange rlde flagg. Men har ikke ignorert dem. Har satt grenser. Da stikker dem selv. 

Anonymkode: e2737...0c9

• Liker 3
Skrevet

Sjalusi og sinne. Jeg husker at han tidlig i forholdet klikket skikkelig på en bekjent av meg på fest som han trodde la an på meg. Jeg ignorerte det og skyldte det på fylla. Det tok to år før han begynte å bli voldelig mot meg, og mange flere år å klare å gå. Jeg burde sikkert også merket meg offermentaliteten, at alt var alle andres feil og manglende empati og omsorg, men jeg var blind. Dessverre. I dag har jeg angst og klarer ikke å nærme meg en mann. 

Anonymkode: cec5e...64b

• Hjerte 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...