AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #1 Skrevet 17. august 2024 Det står på nettet at det tar mange år fra hpv til kreft. Går det rett fra hpv til kreft da? Trodde hov kunne føre til celleforandringer, som igjen kan føre til kreft om det ikke blir oppdaget? Jeg fikk påvist hpv for 2 år siden. Men ingen celleforandringer. Testet positiv for hpv i fjor, og skal ta ny celleprøve nå om noen uker. Siden i fjor har både jeg og mannen som jeg har vært sammen med i over 20 år tatt den vaksinen mot hpv. siste pr mnd har jeg kjent en svie, stikk, varm følelse i underlivet. Det følels som det er i ytre kjønnsleppe, vanskelig å lokalisere. Kjørte på med en canesten kur i dag tilfelle. Jeg har ikke påvist hpv 16 og 18 som utgjør 70% av livmorhalskreft tilfeller. Likevel er jeg nå urolig for at det jeg kjenner på nå er kreft og spredning til kjønnsorgan. noen råd eller erfaringer? Anonymkode: 5cf94...9fd
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #3 Skrevet 17. august 2024 Ingen kan svare deg på om det er kreft, men du må ha celleforandringer og ikke bare HPV-virus, og det høres ikke ut som du har hatt på tidligere undersøkelser. Veldig lite sannsynlig at det kan gå fra null til kreft på 2 år. Livmorhalskreft gir vel heller ikke symptomer i kjønnsleppe. Er det fastlege eller gynekolog som skal ta celleprøve? Jeg personlig foretrekker gynekolog som kan undersøke deg samtidig. Anonymkode: 1fa3a...376
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #4 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ingen kan svare deg på om det er kreft, men du må ha celleforandringer og ikke bare HPV-virus, og det høres ikke ut som du har hatt på tidligere undersøkelser. Veldig lite sannsynlig at det kan gå fra null til kreft på 2 år. Livmorhalskreft gir vel heller ikke symptomer i kjønnsleppe. Er det fastlege eller gynekolog som skal ta celleprøve? Jeg personlig foretrekker gynekolog som kan undersøke deg samtidig. Anonymkode: 1fa3a...376 2 år siden jeg fikk påvist hpv, og 11 mnd siden sist jeg tok celleprøve som var normal. Det er fastlege som tar celleprøve, gynekolog er 2 timer unna, og lang ventetid. Fastlegen skremte livet av meg for 1 år siden på GU og jeg hadde helseangst og fungerte ikke på 6 uker da han sa det var forandringer på livmorhalsen som kunne tyde på kreft. Ventet og maste meg frem i køen hos gyn pol og fikk da vite at alt var normalt. Ingen celleforandringer. Vil rett og slett ikke tilbake til fastlegen for celleprøve nå snart. Kjenner indre uro bare ved tanken. Men kan kanskje gi han beskjed om å tenke over hva han sier. For de 6 ukene jeg var redd ringte jeg han ofte og grein. så han orker nok ikke dette igjen han heller Anonymkode: 5cf94...9fd
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #5 Skrevet 17. august 2024 Tok du hpv vaksine etter du fikk påvist hpv virus? Kreft i kjønnslepper trenger ikke skyldes hpv virus. Hvis du får kreft der så ser du nok tumoren etterhvert isåfall. Anonymkode: 46017...dfe
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #6 Skrevet 17. august 2024 Man får celleforandring før kreft ja. Det høres ut som at kløen du opplever er noe annet. Anonymkode: f511c...b89
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #7 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man får celleforandring før kreft ja. Det høres ut som at kløen du opplever er noe annet. Anonymkode: f511c...b89 Når jeg kjenner på det kjenner jeg mer enn det kanskje er også. pga frykt Anonymkode: 5cf94...9fd
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #8 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når jeg kjenner på det kjenner jeg mer enn det kanskje er også. pga frykt Anonymkode: 5cf94...9fd Slik svie er høyst sannsynlig noe annet enn kreft. Anonymkode: f511c...b89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå