AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #1 Skrevet 17. august 2024 Jeg sliter veldig med å ha fått noe sånt slengt etter meg. Dette er en mer stigmatisert diagnose enn eupf. Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal takle det. For det første så er jeg heller ikke enig. Og jeg har aldri vært utredet for det heller da den kun er satt bassert på det en viss psykolog som jeg har snakket med 1 gang kaller observasjon og journal. Det har aldri vært gjort en strukturert utredning, aldri noe skjemaer. Dvs så vet de ikke årsaken til mine handlinger eller ting jeg har sagt. Alt er kun basert på deres antagelser. Dette gjør meg trist. Og det er jo selvsagt helt umulig å bli kvitt en sånn diagnose. Spesielt med tanke på at jeg nå ikke går til dps lenger heller. Men denne diagnosen plager meg da jeg er 80% sikker på at jeg ikke har den. Er det noen flere her som har fått den? Hvordan takler du den? Anonymkode: 059f7...e70 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #2 Skrevet 18. august 2024 Ouff… det er veldig tungt å få noe sånt slengt på seg uten en begrunnelse. Jeg ville anbefalt deg å klage til statsforvalteren og be om å få det slettet fra journalen din, evt legge inn en tilsynssak. Det er ikke greit. Du kan også se på denne linken og se om psykologen stilte noen av spørsmålene og kanskje tok utgangspunkt i det. http://psykia.no/scid_ii.pdf Dessverre er det mange psykologer som kaster rundt seg masse tull, spesielt på DPS. Man skal ikke stole blindt på det de sier om det ikke kjennes riktig ut, man kjenner seg selv best. Anonymkode: 23224...f11
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #3 Skrevet 18. august 2024 Sikker på den faktisk er satt. Den er ikke tentativ(midlertidig)? Eller at de skriver at du har trekk som kan tilsier dyssosial? Men, du kan jo be fastlegen henvise deg til ny utredning ved DPS, da du ikke kjenner deg igjen i diagnosen. Men, er også en diagnose de fleste som får den nok er uenig i. Anonymkode: c37f5...46b
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #4 Skrevet 18. august 2024 Er det noen av trekkene som stemmer på deg da? Om du har det ville du da hatt selvinnsikt til å skjønne det? Noe må det jo være, de setter ikke en slik diagnose fra ingensteder? Anonymkode: fbd4d...93d 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #5 Skrevet 18. august 2024 Dessverre så er de fantastisk dyktige på å diagnostisere selv alvorlige psykiske lidelser uten å utrede. Jeg skjønner ikke at det er lov når konsekvensene er maksimal stigmatisering, som du ser et eksempel på i svaret over. Jeg hadde både klaget og bedt om henvisning til ny utredning. Anonymkode: 17883...175 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2024 #6 Skrevet 18. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er det noen av trekkene som stemmer på deg da? Om du har det ville du da hatt selvinnsikt til å skjønne det? Noe må det jo være, de setter ikke en slik diagnose fra ingensteder? Anonymkode: fbd4d...93d Det er sånne svar/personer som dette som gjør mental helse vanskelig. Har man fått en utredning som er misvisende, og feil, så kan du banne på at det er mennesker som vil si at du ikke ville visst det uansett. Du kjenner deg selv best, og det er allmenn kjent at DPS driver med funky opplegg en del steder. Det som står i journalen din skal være noe du kjenner deg igjen i. Du trenger ikke å like det som står der, men det skal være noe du (innerst inne) kjenner igjen som trekk hos deg selv. Anonymkode: 23224...f11
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #7 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (På 17.8.2024 den 17.27): Jeg sliter veldig med å ha fått noe sånt slengt etter meg. Dette er en mer stigmatisert diagnose enn eupf. Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal takle det. For det første så er jeg heller ikke enig. Og jeg har aldri vært utredet for det heller da den kun er satt bassert på det en viss psykolog som jeg har snakket med 1 gang kaller observasjon og journal. Det har aldri vært gjort en strukturert utredning, aldri noe skjemaer. Dvs så vet de ikke årsaken til mine handlinger eller ting jeg har sagt. Alt er kun basert på deres antagelser. Dette gjør meg trist. Og det er jo selvsagt helt umulig å bli kvitt en sånn diagnose. Spesielt med tanke på at jeg nå ikke går til dps lenger heller. Men denne diagnosen plager meg da jeg er 80% sikker på at jeg ikke har den. Er det noen flere her som har fått den? Hvordan takler du den? Anonymkode: 059f7...e70 Det er trist hvordan de får holde på. syke mennesker som kjeder seg på jobb. Anonymkode: 8b7b5...9ae
AnonymBruker Skrevet 20. august 2024 #8 Skrevet 20. august 2024 AnonymBruker skrev (På 18.8.2024 den 9.24): Er det noen av trekkene som stemmer på deg da? Om du har det ville du da hatt selvinnsikt til å skjønne det? Noe må det jo være, de setter ikke en slik diagnose fra ingensteder? Anonymkode: fbd4d...93d Tror du en psykolog kjenner vedkommende bedre enn vedkommende selv og vennene deres? En annen ting, det er ikke nødvendig å føre opp noe som ikke er til hjelp for pasienten. da er det et brudd. det skal først og fremst være til hjelp for pasienten men hvordan kan det være til hjelp om pasienten ikke kjenner seg igjen. Anonymkode: 8b7b5...9ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå