Gå til innhold

Er Israel et kristent land?

Anbefalte innlegg

Gjest nyskjeerii
Skrevet

I diskusjonen om kvinner i demonstrasjonstoget var det en som påstod at Israel var et kristent land.

Er det mange her som tror det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Israel er vel jødisk??

Det har i hvertfall jeg alltid trodd.. Og jødedommen er vel en del av kristendommen så vidt jeg vet. :klø:

Skrevet (endret)

Israel er en stat som ble opprettet som en avlat for de syndene som ble begått mot jødene under krigen. Da sier det seg vel forsåvidt selv at det er en jødisk stat.

Allikevel er Jerusalen en hellig by ikke bare før jøder, men også for muslimer og kristne.

I tillegg har Baha'i religionen sitt hovedsete i Haifa - så Israel er, som mange andre land, ganske så mangfoldig.

Endret av Brunhilde
Skrevet
Det har i hvertfall jeg alltid trodd.. Og jødedommen er vel en del av kristendommen så vidt jeg vet.  :klø:

Jeg tror ikke du skal hevde det ovenfor en ortodoks jøde. :ler:
Gjest King James
Skrevet

Jødedommen er ikke en del av kristendommen, Kristendommen var en sekt som kom ut fra Jødedommen.. Jesus var Jøde hans disipler var de første kristne.

Hvordan i huleste kan du tro at Jødedommen er en del av kristendommen. Jødene eksisterte lenge før de kristne...

Gjest Gjest_elisabeth_*
Skrevet

Israel er jødisk. Jødedommen er ikke en del av kristendommen,selvom Toraen og Det Gamle testamentet er nærmest identisk.

Ps! Brunhilde...og når ble staten Palestina opprettet? Dette har jo egentlig lite med saken å gjøre,men synes kommentarene dine ble litt for dumme i denne sammenhengen.

Skrevet

Jada jada.. Jeg er dum.. Trenger ikke si det tre ganger, mulig jeg er treig men ikke så treig.

Skrevet
Israel er jødisk. Jødedommen er ikke en del av kristendommen,selvom Toraen og Det Gamle testamentet er nærmest identisk.

Ps! Brunhilde...og når ble staten Palestina opprettet? Dette har jo egentlig lite med saken å gjøre,men synes kommentarene dine ble litt for dumme i denne sammenhengen.

Hva er problemet ditt? Jeg syns spørsmålet ditt ble litt for dumt i denne sammenhengen, du kan jo google litt hvis du ikke vet svaret, kan du ikke? :ironi:

Skrevet

Det at jeg puttet det tre ganger var et uheld..Noe galt skjedde med dataen min så det kom tre ganger isteden for en

King James

Skrevet
Israel er en stat som ble opprettet som en avlat for de syndene som ble begått mot jødene under krigen. Da sier det seg vel forsåvidt selv at det er en jødisk stat.

Allikevel er Jerusalen en hellig by ikke bare før jøder, men også for muslimer og kristne.

I tillegg har Baha'i religionen sitt hovedsete i Haifa - så Israel er, som mange andre land, ganske så mangfoldig.

Mener du at Israel ikke er det samme landet som jødene hadde ifølge Bibelen, og som de kalte Israel?

Ble ikke Bibelen skrevet før andre verdenskrig?

Ellers så er jeg enig i at Israel er jødisk.

Skrevet

Staten Israel, slik som den fremstår i dag, ble opprettet etter 2.verdenskrig

Skrevet

Nei, Israle er ikke en kristen stat. De kristne tror på Jesus som Kristus - Guds sønn/Messias. Jødene anerkjenner ikke Jesus som Guds sønn, og venter fremdeles på Messias. Den som ikke tror på Jesus som Kristus, er heller ikke kristen. :)

Skrevet
Mener du at Israel ikke er det samme landet som jødene hadde ifølge Bibelen, og som de kalte Israel?

Ble ikke Bibelen skrevet før andre verdenskrig?

Ellers så er jeg enig i at Israel er jødisk.

Spørsmålet var om Israel er et kristent land. Det var det jeg svarte på. Jeg vil ikke gå inn i en debatt som sporer av tråden.

Skrevet

Israel er en stat som ble opprettet som en avlat for de syndene som ble begått mot jødene under krigen.

Det var dette jeg kommenterte.

Skrevet

Det var det jeg svarte på- ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...