Gå til innhold

du som har fått kurs via nav, har du fått jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det overskriften sier! Hvilke kurs fører faktisk til jobb? 

Anonymkode: dc5af...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

NAV sine kurs gir ikke jobb. Aldri godta praksisplasser heller...kun utnyttelse, gjør en dårlig innsats så du blir fjernet.

Anonymkode: b2eb4...418

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvert imot, opplever at praksis/kurs via NAV gjør at jeg er uaktuell for de fleste arbeidsgivere.

Anonymkode: 1cce3...d1c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karrieren min startet med et regnskapsmedarbeider kurs fra Nav. Fikk et praksisplass hvor jeg jobbet gratis i 6 måneder, noe som førte til en fast stilling i samme sted. Etter 2,5 år hadde jeg nok erfaring så byttet til en bedre betalt jobb. Nå tjener jeg rundt 850.000 og merker at jeg er blitt ettertraktet i jobbmarkedet. 

Anonymkode: b4f01...22b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste gang kursene til nav fører til jobb, er om du vinner anbudet som kursholder. (Kan jo ha bedret seg i løpet av 18år men jeg tviler) nav kurs er bare en finurlig måte å holde arbeidsledighetsstatestikken nede. Siden du da er i "tiltak" 

Du har større sjans til jobb om du srlv tar et kurs i "strikking med tang og tare" framfor fra nav. 

Anonymkode: b37c6...2a0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om noen som har fått jobb etter kurs via NAV, eller etter praksisplass.

Var på såkalt jobbsøkerkurs, og det var bare en stor vits. Det var alt fra nyankomne flyktninger som knapt nok kunne 2 ord norsk til bestemora som mista jobben da garnbutikken der hun hadde jobba i 40 år gikk konkurs. Jeg fikk ingenting ut av kurset, endte opp som norsklærer for de utenlandske damene på kurset.

Anonymkode: a738d...db6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på et Nav lokalkontor. De eneste kursene vi har er norskkurs. Vi har fjernet de vanlige kursene fordi de ikke virker. Vi har utdanningsmuligheter gjennom fylkeskommunen. Eks Menn i helse og noen fagbrev. De fungerer. Ellers har vi de ordinære tiltakene, men de skal jo enten hjelpe folk å finne arbeid (ettersom hva de trenger hjelp med) eller avklare arbeidsevne, om det er helseutfordringer. 

Vi sender aldri noen på tiltak eller kurs som ikke selv ønsker det (bortsett fra under aap, da de skal avklare arbeidsevnen, det er ikke noe valg). Tiltak koster penger, så du må være motivert om du skal få delta på de hos oss.

Anonymkode: 8bce4...3a2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ved en videregående skole. NAV har kjøpt "kurspakker" hos oss, skreddersydd etter lokalt næringslivs behov. Kursene har feks vært rettet mot industri, olje/logistikknæring, maritim næring.

Bor i en liten by, og kursene har hatt deltakere fra tilsammen 4 små kommuner. Vi har rundt regnet kurset 65 personer ila 2,5 år. Av disse hadde ved siste opptelling 58 fått jobb. Såpass stor suksess (for enkeltmennesket, kursarrangør, NAV og lokalsamfunnet) at NAV har tegnet avtale for tre år framover. 

Slik type kurs har jeg tro på. NAV ser hva lokalsamfunnet trenger av kompetanse, de vet hvem som ønsker jobb/evt ønsker annen jobb og vet hvem i lokalsamfunnet som har kompetansen til å holde kurs. Enkeltpersoner som deltar, får et fellesskap med de andre deltakerne og det er mer motiverende å lære. 

Anonymkode: 3a70c...65c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg endret karrierevei etter kurs via NAV. Saksbehandlerkurs. 

Anonymkode: 0e201...b46

Har du noe utdannelse utenom det kurset? Hvordan gikk du frem for å søke det kurset? Hva heter det?

Anonymkode: 074cd...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lastebillappen av dem for ti år siden, etter fire år på AAP. Nå jobber jeg meg i hjel. 

Anonymkode: 86a75...3ac

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...