AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #1 Skrevet 17. august 2024 Jeg har vondt i rygg, nakke, skuldre osv pga mye anspenthet. Bruker å tøye og trene, og det hjelper litt, men er fremdeles ofte stiv og vond. Har en liten ball jeg bruker å ligge på ryggen på for å massere. Fant dette bildet på nettet: Har vondt langs hele ryggsøyla av spenninger, er ikke det triggerpunkter da? Hva gjør dere andre som sliter med vondter pga anspenthet? Går dere ofte til massasje? Anonymkode: afabc...475
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #2 Skrevet 17. august 2024 Gjør øvelser, bruker ball/foam roller. Tar massasje av og til ettersom jeg har anledning. Det er godt der og da, men hjelper jo ikke mer enn akkurat når jeg er der og kanskje en dag eller to etterpå. Prøver også å være flink med avslapnings øvelser, men da sovner jeg bare 😆 Anonymkode: aac1d...3b0
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #3 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Gjør øvelser, bruker ball/foam roller. Tar massasje av og til ettersom jeg har anledning. Det er godt der og da, men hjelper jo ikke mer enn akkurat når jeg er der og kanskje en dag eller to etterpå. Prøver også å være flink med avslapnings øvelser, men da sovner jeg bare 😆 Anonymkode: aac1d...3b0 Hvilke øvelser gjør du? Jeg trener litt styrke, men tenker det er lurt å løse litt opp før jeg gjør styrketrening. Er jo sikkert ikke så bra å trene styrke med muskler som er anspent og sammentrukket? Bruker jo så lang tid på å prøve å løse opp, er stiv og vond omtrent overalt.. Anonymkode: afabc...475
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #4 Skrevet 17. august 2024 Jeg gjør tøye/strekkeøvelser i tillegg til å trene lett styrke/gå turer. Bruker en vanlig vaskeball (sånn med tagger til å bruke i tørketrommel) når krise, ellers går jeg til fysio eller kiropraktor. Anonymkode: eeb2a...fbb
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #5 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvilke øvelser gjør du? Jeg trener litt styrke, men tenker det er lurt å løse litt opp før jeg gjør styrketrening. Er jo sikkert ikke så bra å trene styrke med muskler som er anspent og sammentrukket? Bruker jo så lang tid på å prøve å løse opp, er stiv og vond omtrent overalt.. Anonymkode: afabc...475 Mye forskjellig, klatrer også en del. Ingenting som løser opp musklene så godt som trening! Er de sammentrukket må de strekkes ut, og det gjør de best av bevegelse. Det er masse øvelser på feks youtube eller instagram, jeg liker Wall angel, roing, slyngeøvelser, og ballet-type øvelser. Finn noe du liker, eventuelt få en fysioterapeut til å hjelpe deg. Anonymkode: aac1d...3b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå