Gå til innhold

Adhd, høysensitiv, og plaget med pms. Følelseslivet er i kaos.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sliten av å ha alle følelsene uttapå. Alt føler jeg så sterkt, og tar inn alt, uten å filtrere. 

Når jeg er premenstruell er det enda verre, og jeg går bare rundt og vil gråte konstant. 

Fikk ssri en gang for mange år siden da legen trodde jeg hadde en depresjon,  men likte ikke den i det heletatt. Følte meg likegyldig, konstant sulten og gikk opp mange kilo.

Å kjenne alt så sterkt er jo en del av meg og min identitet,  men jeg skulle ønske jeg hadde fått til å dempe intensiteten litt. Jeg har ingen mulighet til å stoppe tårene om de kommer, selv om jeg prøver. Nå er jeg skikkelig premenstruell, og jeg kan ikke omgås folk fordi tårene sitter så latent. 

Var ikke så mye bedre da jeg gikk på hormonell prevensjon, da var jeg gjevnt i dårlig humør,  og jeg mistet sexlysten totalt. 

Føler meg som en nutcase.

Finnes det ikke noe som kan herde meg litt?

Anonymkode: 98b3d...a6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ADHD, OCD, og et lass med traumer. Kjenner meg veldig igjen i hvordan det er å være høysensitiv, for å si det sånn. Det jeg har funnet ut er at kosthold og at tilskudd av noen vitaminer hjelper, særlig i forhold til pms. Jeg leste et sted at folk med adhd ofte har lavere verdier av b-12, nok fordi vi har et enormt indre stress som tapper lagrene. Mine nivåer har vært innenfor normalen, men helt i nedre del. Siden tilskudd ikke fikk opp verdiene, så begynte jeg med injeksjoner. 

Tar du medisiner for adhd, og evnt hvordan syns du det fungerer på det emosjonelle? 

Ble tipset om taurin, en aminosyre som er veldig viktig for nervesystem. Det er ikke godkjent som vitenskapelig forskning enda, men jeg syns likevel det er interessant. https://www.urmc.rochester.edu/encyclopedia/content.aspx?contenttypeid=19&contentid=Taurine#:~:text=Taurine may help control the,of the arteries (atherosclerosis).

Anonymkode: 20c69...661

• Nyttig 1
Skrevet

Kan du ha pmdd? Henger ofte sammen med adhd, ettersom jeg har skjønt.

Anonymkode: 45f13...afb

• Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som pmdd. Jeg har også ADHD og hadde voldsom pdd og relativ nedstemthet resten av tiden alltid. Endret kosthold for 3 år siden der jeg kuttet ut ultraprosessert mat og sukker, og i løpet av noen mnd forsvant hele problemet. ADHD har jeg fortsatt såklart, men ikke et snev av pmdd og depresjon. ❤️

Føler symptomtrykket med ADHD også er mildere, det sier også familie, venner og samboer. ❤️

Jeg tar også tilskudd av methylerte B-vitaminer og D-vitamin, og skal teste taurin nå. Men kostholdet er viktigst. ❤️

Anonymkode: eff0a...394

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som pmdd. Jeg har også ADHD og hadde voldsom pdd og relativ nedstemthet resten av tiden alltid. Endret kosthold for 3 år siden der jeg kuttet ut ultraprosessert mat og sukker, og i løpet av noen mnd forsvant hele problemet. ADHD har jeg fortsatt såklart, men ikke et snev av pmdd og depresjon. ❤️

Føler symptomtrykket med ADHD også er mildere, det sier også familie, venner og samboer. ❤️

Jeg tar også tilskudd av methylerte B-vitaminer og D-vitamin, og skal teste taurin nå. Men kostholdet er viktigst. ❤️

Anonymkode: eff0a...394

Jeg er også i en prosess med å teste ut taurin. Tar laveste dose til å begynne med, blir spennende å se :) 

Anonymkode: 20c69...661

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...