AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #1 Skrevet 17. august 2024 Ikke bare lukter det, men går posen i stykker må VI vaske dritten ut av kassen! Har skjedd flere ganger, og er nå LEI. HVA kan vi gjøre for å forhindre dette videre? Anonymkode: 45623...615
Vulpes Skrevet 17. august 2024 #2 Skrevet 17. august 2024 Har dere prøvd å henge opp et skilt som informerer om at dere ikke ønsker hundeposer i søppelkassen? Vil tro de fleste hundeeiere vil respektere det. Jeg ville i hvert fall gjort det, men så pleier jeg uansett å bære posen med meg til jeg finner en offentlig søppelkasse. 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #3 Skrevet 17. august 2024 Just now, Vulpes said: Har dere prøvd å henge opp et skilt som informerer om at dere ikke ønsker hundeposer i søppelkassen? Vil tro de fleste hundeeiere vil respektere det. Jeg ville i hvert fall gjort det, men så pleier jeg uansett å bære posen med meg til jeg finner en offentlig søppelkasse. Tror jeg må ty til det. 😐 Flyttet hit i fjor og aldri opplevd det der jeg bodde før (Oslo). Anonymkode: 45623...615
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #5 Skrevet 17. august 2024 Gjennom alle de årene jeg har hatt hund har jeg aldri, ikke en eneste gang, opplevd at en hundepose har gått i stykker. De er laget av sterk plast. Så jeg skjønner faktisk ikke problemet med å kaste disse i en hvilken som helst søppelkasse. Om noen har en lapp på søppelkassa si om at de ikke ønsker at hundeposer kastes der, ja da respekterer jeg selvsagt det. Men som sagt - skjønner ikke problemet. Anonymkode: 550ae...eed 26
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #6 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gjennom alle de årene jeg har hatt hund har jeg aldri, ikke en eneste gang, opplevd at en hundepose har gått i stykker. De er laget av sterk plast. Så jeg skjønner faktisk ikke problemet med å kaste disse i en hvilken som helst søppelkasse. Om noen har en lapp på søppelkassa si om at de ikke ønsker at hundeposer kastes der, ja da respekterer jeg selvsagt det. Men som sagt - skjønner ikke problemet. Anonymkode: 550ae...eed Samme her Anonymkode: 036b5...100 8
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #7 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gjennom alle de årene jeg har hatt hund har jeg aldri, ikke en eneste gang, opplevd at en hundepose har gått i stykker. De er laget av sterk plast. Så jeg skjønner faktisk ikke problemet med å kaste disse i en hvilken som helst søppelkasse. Om noen har en lapp på søppelkassa si om at de ikke ønsker at hundeposer kastes der, ja da respekterer jeg selvsagt det. Men som sagt - skjønner ikke problemet. Anonymkode: 550ae...eed Du skjønner ikke problemet med å kaste søpla di i andres private søppeldunker? Anonymkode: 055f6...49a 9 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #8 Skrevet 17. august 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du skjønner ikke problemet med å kaste søpla di i andres private søppeldunker? Anonymkode: 055f6...49a Ikke meg du spør, men jeg ser ikke problemet. Er ikke som at man kommer med en hel søppelpose. Jeg synes det er hyggelig å være forståelsesfull mot andre mennesker. Anonymkode: 1550b...d03 19 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #9 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Gjennom alle de årene jeg har hatt hund har jeg aldri, ikke en eneste gang, opplevd at en hundepose har gått i stykker. De er laget av sterk plast. Så jeg skjønner faktisk ikke problemet med å kaste disse i en hvilken som helst søppelkasse. Om noen har en lapp på søppelkassa si om at de ikke ønsker at hundeposer kastes der, ja da respekterer jeg selvsagt det. Men som sagt - skjønner ikke problemet. Anonymkode: 550ae...eed Kommer jo ann på HVA som befinner seg i søppla fra før. Nylig kastet vi masse jern. Ville blitt et salig gris. Andre ganger kastes tunge ting og havner det oppå vil posen sprekke. Anonymkode: c5d7b...12f 5
Million Skrevet 17. august 2024 #10 Skrevet 17. august 2024 (endret) Du kan kjøpe deg lås til søppelkassen, men da må du huske å fjerne den/ta den av kvelden før eller om morgenen tidlig på søppeltømmingsdagen. Tar deg et par -tre sekunder å låse opp for å kaste eget avfall bare, og så låser du igjen etterpå før du går inn igjen. Søk på "lås til søppelkasse" eller lignende. Du får treff som dette bl.a. Endret 17. august 2024 av Million 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #11 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kommer jo ann på HVA som befinner seg i søppla fra før. Nylig kastet vi masse jern. Ville blitt et salig gris. Andre ganger kastes tunge ting og havner det oppå vil posen sprekke. Anonymkode: c5d7b...12f Jern i restavfallet? Anonymkode: 80aba...9c3 15 8
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #12 Skrevet 17. august 2024 Der jeg bor så er det noen idioter som legger posene med bæsj utenfor søppelrommet vårt. Sånn rett foran døren sånn at vi som bor der kan få lov til å kaste den for dem. Noen sniker den også inn gjennom sprinklene så de får lagt den på display innenfor søppelrommet, men fremdeles sånn at vi må kaste den. Folk altså... jeg vet dere hunde-eiere ikke tenker noe over det, dere er som sånne mødre som begynner å skifte bleie på ungen på kafebordet, dere tenker ikke over at det å forholde seg til og håndtere andres bæsj er noe mange synes er ufattelig ekkelt. Så ta posene med dere til offentlig søppeldunk, eller hjem. Seriøst, hvis en pose med hundebæsj hadde sprukket i min private søppelkasse så hadde jeg begynt å grine 😂 Jeg er ekstra var på sånt da og brekker meg av ingenting, så jeg hadde jo stått og kastet opp mens jeg vasket den. Får frysninger av tanken. Det er også ugreit å kaste ting i andres private søppeldunker uansett hva det er. Alle som tar seg til rette tenker alltid "men det er bare bittelille meg". Men hvis alle "skal bare, skal bare" så blir det et problem. Folk som bor nær parker sliter med at deres søppeldunk blir full av andres søppel, så får man ikke kastet sitt eget. Det er en grunn til at det er lås på dette søppelrommet vårt liksom, og det er ikke fordi folk sjeler søppel akkurat... Det selges også lås til søppelkasser for å unngå sånne nisser som bruker din. Skaff deg det, og gjerne et skilt også så idioten(e) ikke bare legger posen oppå.. Anonymkode: cfedd...ca3 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #13 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ikke bare lukter det, men går posen i stykker må VI vaske dritten ut av kassen! Har skjedd flere ganger, og er nå LEI. HVA kan vi gjøre for å forhindre dette videre? Anonymkode: 45623...615 Sett lås på da vel. Finnes mange gode kodelås, så slipper man å lete etter nøkler. Alternativt, ta inn søppeldunken din. https://www.clasohlson.com/no/Abus-Combiflex-202-202-kodehengelås-med-vaier-på-70-cm/p/41-8049?gad_source=1&gbraid=0AAAAADv8oxqP0kICJxHSM0Sj7O0V4RQej&gclid=EAIaIQobChMIoYqZxIj8hwMVmVGRBR2K4SnvEAQYAiABEgLhbPD_BwE Anonymkode: 2891e...fdc 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #14 Skrevet 17. august 2024 En i nabolaget her har løst dette fint. Han satte et «Hundeposer uønsket»-skilt på søppelkassa si. Like ved hengte han opp en ekstra boks med en lapp der det sto: «Her kan du kaste hundeposen din». Problem solved og alle er happy Anonymkode: 550ae...eed 6 2
klarinetta Skrevet 17. august 2024 #15 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ikke bare lukter det, men går posen i stykker må VI vaske dritten ut av kassen! Har skjedd flere ganger, og er nå LEI. HVA kan vi gjøre for å forhindre dette videre? Anonymkode: 45623...615 Ser at noen legger en stein på lokket av søppelkassa, det kan gjøre det omstendelig siden man trenger to hender til å putte posen oppi. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #16 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ikke meg du spør, men jeg ser ikke problemet. Er ikke som at man kommer med en hel søppelpose. Jeg synes det er hyggelig å være forståelsesfull mot andre mennesker. Anonymkode: 1550b...d03 Hva med å være forståelsesfull for at ikke alle vil ha andres søppel (hundebæsjposer) i dunken sin? Anonymkode: 055f6...49a 7 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #17 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du skjønner ikke problemet med å kaste søpla di i andres private søppeldunker? Anonymkode: 055f6...49a Nei, bedre enn at det havner i naturen Anonymkode: a129b...4fb 10 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #18 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ikke meg du spør, men jeg ser ikke problemet. Er ikke som at man kommer med en hel søppelpose. Jeg synes det er hyggelig å være forståelsesfull mot andre mennesker. Anonymkode: 1550b...d03 Om 20 sti kaster hver dag så blir det fort fullt Anonymkode: c6a66...f22 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #19 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, bedre enn at det havner i naturen Anonymkode: a129b...4fb Man tar den med hjem, enkelt ogreit Anonymkode: c6a66...f22 7 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #20 Skrevet 17. august 2024 klarinetta skrev (1 minutt siden): Ser at noen legger en stein på lokket av søppelkassa, det kan gjøre det omstendelig siden man trenger to hender til å putte posen oppi. Det er vel litt mer for å hindre kråker enn mennesker. Anonymkode: cfedd...ca3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå