AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #1 Skrevet 17. august 2024 Jeg tok opp ting jeg gleder meg til når graviditeten min er ferdig, han svarte at sex var det siste vi fikk tid til. Siden det har han trukket seg bort fra meg. Etter fødsel sa han at det ikke var stor forskjell på kroppen min denne gangen heller. Så det er ikke det at jeg blir så stygg.. Vi har aldri vært det paret som har så dype samtaler, vi har heller ikke kjempe masse til felles selv om vi viser interesse for hverandre sine ting. Jeg godtar at han er på sine hobbyer mens jeg er på mine. Vi er gode på å være foreldre og familielivet fungerer ok. Det vi alltid har delt er sex, der har vi vært full match hele veien. Selv i dårlige tider så har vi alltid hatt sexlivet og nå virker det som om han vil ta det bort. Hva har vi igjen da? Babyen er endel våken om natten så jeg og baby bor på gjesterommet i ukedagene. Han klager endel på denne babyen, så det har blitt til at jeg tar det meste. Han kan holde babyen mens jeg må ordne andre ting. Under siste del av svangerskap følte jeg på en overfladisk høflighet fra han. Den føler jeg ennå mer på nå. Vi klemmer ikke, vi kysser ikke, han legger seg tidlig om jeg sitter oppe. Jeg sa at jeg tror jeg bare flytter helt inn på gjesterommet så var det helt greit for han. Han oppsøker meg ikke for noe lengre. Jeg har flere ganger spurt om å ligge i armkroken, kose eller et kyss og det kan være noe han finner seg i mens han sier "off, javel da." Så jeg har sluttet å mase om slikt da det er noe han ikke liker lengre.. Han planlegger oftere uten å involvere meg, sier bare hadet når han reiser. Jeg vet ikke hvordan jeg skal ta opp dette med han. Jeg er redd for å få noen svar jeg ikke takler også. Hvor lenge bør jeg la dette pågå før jeg sier noe? Anonymkode: 1e91a...fb1 1 11 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #2 Skrevet 17. august 2024 Fødselsdepresjon? Menn kan også få det. Anonymkode: 39611...37e 5 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #3 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fødselsdepresjon? Menn kan også få det. Anonymkode: 39611...37e Han er ellers blid og fornøyd, viser fremdeles interesse for eldste barnet, egne hobbyer, venner og familie. Det går mest på meg virker det som. F.eks da min opprinnelige dialekt kom i en tilfeldig samtaler så ble han skikkelig irritert. Det er ikke noe jeg tenker over eller kan styre så mye, det skjer i blant. Anonymkode: 1e91a...fb1 2
Trolltunge Skrevet 17. august 2024 #4 Skrevet 17. august 2024 På hvilken måte et dette en partner? Kun økonomisk? Han klager endel over denne babyen. Feilvare? Blir det liksom bedre med neste om den er mer riktig? 7 12
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #5 Skrevet 17. august 2024 Høres ut som min mann før han fikk seg ny.. så ikke hvor ille det egentlig var før man hadde kommet seg ut. Håper det ikke er noe slik da, men hadde tatt meg en skikkelig prat, evnt familieværnkontoret/parterapi dersom begge ønsker å jobbe videre med forholdet Anonymkode: 6aeaf...584 3 2
Virrevirrevapp Skrevet 17. august 2024 #6 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): F.eks da min opprinnelige dialekt kom i en tilfeldig samtaler så ble han skikkelig irritert. Det er ikke noe jeg tenker over eller kan styre så mye, det skjer i blant. Anonymkode: 1e91a...fb1 Får du ikke lov å prate dialekta di? 15 9
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #7 Skrevet 17. august 2024 Trolltunge skrev (Akkurat nå): På hvilken måte et dette en partner? Kun økonomisk? Han klager endel over denne babyen. Feilvare? Blir det liksom bedre med neste om den er mer riktig? Det føles brått sånn, sammen pga økonomi og barna? Det er ikke slik jeg vil leve, la barna være vitne til et kjærlighetsløst forhold med foreldre som aldri viser følelser. Han tror at eldste var så mye lettere, han husker nok ikke hvor trøtte vi/jeg var da. Anonymkode: 1e91a...fb1 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #8 Skrevet 17. august 2024 Høres helt jævlig ut å leve med en slik "mann". Anonymkode: a3895...188 4 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #9 Skrevet 17. august 2024 Mistenker du at han kan ha funnet seg ei anna som han deler deres tidligere felles interesse med? Det å få barn skal ikke påvirke sexlivet i noen stor grad så lenge man går inn for å opprettholde det. Kanskje prøve å komme nærmere han ved å interessere deg for hans hobbyer? Det at du trekker deg unna tror jeg gjør at dere bare sklir mer fra hverandre. Anonymkode: 4b56c...b07 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #10 Skrevet 17. august 2024 Virrevirrevapp skrev (Akkurat nå): Får du ikke lov å prate dialekta di? Jeg har fått beskjed om at jeg må legge om. Store deler er endret da det er mange år siden jeg flyttet hit. Anonymkode: 1e91a...fb1 2
svartkatt Skrevet 17. august 2024 #11 Skrevet 17. august 2024 Så dere har blitt og vært et par mest pga sex? Også får dere barn og greier.. trodde dere at kjærligheten skulle komme etterhvert? 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #12 Skrevet 17. august 2024 Jeg synes dette høres ut som en mann som har andre interesser, dvs har enten fått øye for en annen kvinne eller er på leting. Det er få andre grunner som er særlig vanlig blant menn når de legger sexlivet hjemme på hylla. Det skal mye til. Tror jeg ville tatt en alvorsprat med han og spurt om han var på vei ut av forholdet eller funnet seg en ny han var forelsket i (men kanskje ikke kunne få, siden han blir værende). Sjekk reaksjonen hans, om det er sjokk og vantro, eller om han lyver. Så godt kjenner du ham vel at du kan se om han lyver på reaksjonen hans? Anonymkode: 5a69a...24d 5 6
Trolltunge Skrevet 17. august 2024 #13 Skrevet 17. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det føles brått sånn, sammen pga økonomi og barna? Det er ikke slik jeg vil leve, la barna være vitne til et kjærlighetsløst forhold med foreldre som aldri viser følelser. Han tror at eldste var så mye lettere, han husker nok ikke hvor trøtte vi/jeg var da. Anonymkode: 1e91a...fb1 Jeg forsto det slik at det var første som var feilvare og at du nå er gravid. Men du, dette er ikke hvordan det skal være. Anbefaler parterapi. Så er det ikke alle som har det som trengs for å holde sammen. Endret 17. august 2024 av Trolltunge 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #14 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg tok opp ting jeg gleder meg til når graviditeten min er ferdig, han svarte at sex var det siste vi fikk tid til. Siden det har han trukket seg bort fra meg. Etter fødsel sa han at det ikke var stor forskjell på kroppen min denne gangen heller. Så det er ikke det at jeg blir så stygg.. Vi har aldri vært det paret som har så dype samtaler, vi har heller ikke kjempe masse til felles selv om vi viser interesse for hverandre sine ting. Jeg godtar at han er på sine hobbyer mens jeg er på mine. Vi er gode på å være foreldre og familielivet fungerer ok. Det vi alltid har delt er sex, der har vi vært full match hele veien. Selv i dårlige tider så har vi alltid hatt sexlivet og nå virker det som om han vil ta det bort. Hva har vi igjen da? Babyen er endel våken om natten så jeg og baby bor på gjesterommet i ukedagene. Han klager endel på denne babyen, så det har blitt til at jeg tar det meste. Han kan holde babyen mens jeg må ordne andre ting. Under siste del av svangerskap følte jeg på en overfladisk høflighet fra han. Den føler jeg ennå mer på nå. Vi klemmer ikke, vi kysser ikke, han legger seg tidlig om jeg sitter oppe. Jeg sa at jeg tror jeg bare flytter helt inn på gjesterommet så var det helt greit for han. Han oppsøker meg ikke for noe lengre. Jeg har flere ganger spurt om å ligge i armkroken, kose eller et kyss og det kan være noe han finner seg i mens han sier "off, javel da." Så jeg har sluttet å mase om slikt da det er noe han ikke liker lengre.. Han planlegger oftere uten å involvere meg, sier bare hadet når han reiser. Jeg vet ikke hvordan jeg skal ta opp dette med han. Jeg er redd for å få noen svar jeg ikke takler også. Hvor lenge bør jeg la dette pågå før jeg sier noe? Anonymkode: 1e91a...fb1 Utro? Anonymkode: 23b34...90e 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #15 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mistenker du at han kan ha funnet seg ei anna som han deler deres tidligere felles interesse med? Det å få barn skal ikke påvirke sexlivet i noen stor grad så lenge man går inn for å opprettholde det. Kanskje prøve å komme nærmere han ved å interessere deg for hans hobbyer? Det at du trekker deg unna tror jeg gjør at dere bare sklir mer fra hverandre. Anonymkode: 4b56c...b07 Han er veldig på at hans interesser er hans og han har ikke behov for å ha med meg på de tingene. Det er sånne ting han gjør for å ha alenetid eller være med kamerater. Jeg har fulgt beskjeden jeg fikk. Vi har opprettholdt sexlivet så langt det lot deg gjøre i svangerskapet. Hans ord var at etter fødsel har vi ikke tid til sånt mer. Så han har ikke gitt det en sjanse en gang, bare sagt at etter nummer to er det ferdig. Anonymkode: 1e91a...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #16 Skrevet 17. august 2024 Hvorfor tar du babyen mest? Her tror jeg det er viktig at han knytter mer bånd til babyen. Du sier han viser interesse og bruker tid med det eldste barnet. Hva er det som gjør at du tar det meste med baby? Kanskje du må trekke deg litt mer unna og la han slippe mer til (still krav). Sånn at han faktisk blir skikkelig knyttet til babyen først og fremst. sexlivet hadde jeg ikke stresset så mye med akkurat nå, jeg var sånn i 2 år etter vi fikk første. Jeg hadde rett å slett ikke interesse eller overskudd, og det handlet ikke om mannen i det hele tatt. Jeg var bare mettet på alt etter slitsomme kvelder og lange dager med barnet. Trakk meg nok litt mer tilbake fra han i den perioden, og følte meg litt «kvalt» når han presset på. Anonymkode: 074f1...f30
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #17 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg tok opp ting jeg gleder meg til når graviditeten min er ferdig, han svarte at sex var det siste vi fikk tid til. Siden det har han trukket seg bort fra meg. Etter fødsel sa han at det ikke var stor forskjell på kroppen min denne gangen heller. Så det er ikke det at jeg blir så stygg.. Vi har aldri vært det paret som har så dype samtaler, vi har heller ikke kjempe masse til felles selv om vi viser interesse for hverandre sine ting. Jeg godtar at han er på sine hobbyer mens jeg er på mine. Vi er gode på å være foreldre og familielivet fungerer ok. Det vi alltid har delt er sex, der har vi vært full match hele veien. Selv i dårlige tider så har vi alltid hatt sexlivet og nå virker det som om han vil ta det bort. Hva har vi igjen da? Babyen er endel våken om natten så jeg og baby bor på gjesterommet i ukedagene. Han klager endel på denne babyen, så det har blitt til at jeg tar det meste. Han kan holde babyen mens jeg må ordne andre ting. Under siste del av svangerskap følte jeg på en overfladisk høflighet fra han. Den føler jeg ennå mer på nå. Vi klemmer ikke, vi kysser ikke, han legger seg tidlig om jeg sitter oppe. Jeg sa at jeg tror jeg bare flytter helt inn på gjesterommet så var det helt greit for han. Han oppsøker meg ikke for noe lengre. Jeg har flere ganger spurt om å ligge i armkroken, kose eller et kyss og det kan være noe han finner seg i mens han sier "off, javel da." Så jeg har sluttet å mase om slikt da det er noe han ikke liker lengre.. Han planlegger oftere uten å involvere meg, sier bare hadet når han reiser. Jeg vet ikke hvordan jeg skal ta opp dette med han. Jeg er redd for å få noen svar jeg ikke takler også. Hvor lenge bør jeg la dette pågå før jeg sier noe? Anonymkode: 1e91a...fb1 Skillsmissetråd, neste? Har han noen på si? Anonymkode: cbfcf...975
Virrevirrevapp Skrevet 17. august 2024 #18 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har fått beskjed om at jeg må legge om. Store deler er endret da det er mange år siden jeg flyttet hit. Anonymkode: 1e91a...fb1 Beskjed om fra hvem da? 7
AnonymBruker Skrevet 17. august 2024 #19 Skrevet 17. august 2024 svartkatt skrev (1 minutt siden): Så dere har blitt og vært et par mest pga sex? Også får dere barn og greier.. trodde dere at kjærligheten skulle komme etterhvert? Han liker ikke prate noe særlig, så det er stille på kveldene. Han liker ikke å dele interesser med meg, det er hans hobbyer som han driver med for alenetid og slappe av. Over tid har jeg klart å få til at han deler dagen sin med meg, dette var heller ikke naturlig for han. Han syns også det var slitsomt å høre om min dag, for det interesserte han ikke. Vi har klart å finne en løsning på dette og han har vært bedre en stund. Det vi alltid har klart uten problemer er sexlivet. Familielivet har vi også fått til og før hadde han lettere for å vise følelser helt tilfeldig gjennom dagen. Dette er ganske forsvunnet nå. Kjærligheten var intens i starten, vi delte en gang samme interesser og jobbet innenfor samme felt. Så nei, vi har ikke gjort det på den måten. Men vi har mistet mye på veien etter hans ønske. Anonymkode: 1e91a...fb1 1
Virrevirrevapp Skrevet 17. august 2024 #20 Skrevet 17. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ...Vi har opprettholdt sexlivet så langt det lot deg gjøre i svangerskapet. Hans ord var at etter fødsel har vi ikke tid til sånt mer. Så han har ikke gitt det en sjanse en gang, bare sagt at etter nummer to er det ferdig. Anonymkode: 1e91a...fb1 Så han vil bli skilt. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå